jv
door jvhoof Sep 13, 2006 om 20:00
Huishouden & energie

Afwerkvloer bij vloerverwarming

Ik ga in mijn nieuwe badkamer vloerverwarming aanleggen op noppenplaat. Moet er in de afwerkvloer (zandcement)van ong. 5cm dik een waoeningsnet komen? Ik wil de vloer later beteglen. Kan ik deze dan eerst uit laten harden en daarna betegelen of moeten de tegels in de specie gelegd worden?

Alvast bedankt voor de reacties

3032 7 Rapporteer

hutch
door hutch - Sep 13, 2006 om 20:10
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Hallo,

Leest u dit ook eens:

www.doehetzelven.nl/loodgieter/ron/vloerverwarming.html

De tegels kunt u het beste er op lijmen, dus eerst de vloer laten uitharden. Legt u die tegels in het cement en wilt u later andere tegels, komt u mogelijk in de problemen, daar deze dan veel moeilijker te verwijderen zijn. M.a.w. tegels lijmen, die zijn later eenvoudiger te verwijderen.

Gr. Hutch

jv
door jvhoof - Sep 13, 2006 om 20:12
2 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor de snelle reactie

ja
door jacbigboss - Sep 13, 2006 om 20:34
44 Antwoorden / 15 Vragen

vergeet ook niet de droog tijd van de vloer die bedraagt  voor een houten vloer een week perr centimeter als u tegels in cemend velegt dan is het een dag per centimeter  met verlijmen is het twee dagen per centimeter aan te raden is  flexibele lijm bij een vloer verwarming en om niet te vergeten ook flexibele voegsel  hoeken niet voegen maar kitten met saniter kit succes

akkefiet
door akkefiet - Sep 13, 2006 om 20:47
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Ik ben geen bouwkundige maar vraag me af of een afwerkvloer van 5cm niet wat erg dik is. Het duurt (lijkt mij) dan wel lang voordat de warmte doorgegeven wordt aan de ruimte.

Kijk ook hier:

http://www.joostdevree.nl/bouwkunde/begrippen_a.htm

http://www.woonenklusmagazine.tv/toontext.asp?id=13213

vladja
door vladja - Nov 12, 2006 om 15:04
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Ik denk dat nu - twee maanden later - het vloertje er al in ligt. Met dit weer wil je toch niet zonder verwarming zitten, omdat je daaraan aan het werk bent.

Vladja

th
door theebukker - Nov 13, 2006 om 07:07
17 Antwoorden / 3 Vragen

waarom noppenplaat gebruiken dit geeft veel meer kans op scheurvorming.

hoe dikker de vloer hoe beter de warmteverdeling dus 5 cm is minimaal

eerst de vloer smeren en daarna na een week tegelen.

vergeet geen kantstroken aan te brengen want anders knalt de vloer er uit

vr groet e valk

jv
door jvhoof - Nov 13, 2006 om 07:13
2 Antwoorden / 2 Vragen

Helaas ben ik nog niet zo ver. Toen ik de vraag stelde 1309 was ik aan het herstellen van een een valpartij tijdens het wielrennen Hierdoor lig ik ruim 6 weken achter  op schema. Maar ja, alles komt goed, ja toch. Ik leg trouwens op de noppenplaat nog een krimpnet Dit voor alle zekerheid.