kw
door kwaola Feb 2, 2005 om 13:10
Huishouden & energie

Alweer essent

Hoihoi,

Wij zijn vorig jaar maart op ons huidige adres komen wonen, destijds is door de woningstichting een adreswijziging naar de verschillende energieleveranciers gegaan, nl. RWE en Essent, RWE had nog geen twee weken later een brief gestuurd over ons voorschot en dergelijke. In september kwam ik er zelf achter dat we nog niet betaald hadden aan essent en ben ik eens gaan bellen. Ik heb eerst met het hoofdkantoor gebeld en heb toen een klantnummer gekregen, daarna werd ik doorverbonden met den bosch, afd. nieuwe klanten. Essent riep toen al dat de schuld waarschijnlijk bij de woningbouw ligt. Ik heb toen de woningbouw gebeld, deze zeiden een vaste procedure te hebben om beide instanties in te lichten, en het was bij RWE toch wel aangekomen. Enfin kreeg ik in oktober een aanmeld formulier, waarop ik alle standen nog eens op door kon geven, ik heb dit direct gedaan en teruggestuurd. Nu begin februari heb ik nog steed niets gehoord. Ik heb in januari een klacht op de site achtergelaten en heb ondertussen ook alweer reactie gehad, maar dat is ook al weer drie weken geleden.

Hoeveel moet je er nu zelf achteraan zitten, of moet ik gewoon afwachten? Wij zenken namelijk zelf ook nog dit jaar te verhuizen naar een koopwoning in Belgie, en wat dan.???

643 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 2, 2005 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij zijn in december verhuist, hebben via E-Mail (niet bellen!!) een aantal zaken waar ik van dacht dat ze niet goed waren opgelost.En ik moet toegeven Essent had gelijk!! Het gaat volgens mij wat beter met de essent patient. Gezien uw plannen op termijn is het verstandig om in te loggen op het nieuwe systeem van Essent. Dit programma ( naam Persoonlijk) maakt de communicatie voor u en Essent een stuk sneller en overzichterlijker Fred

ve
door verwijderd - Feb 2, 2005 om 14:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien een overbodig advies, maar toch...  Als Essent niet reageert hou dan vooral wat geld apart want ze hebben de goede (nou ja...) gewoonte om plotseling met een afrekening te komen waar je je een ongeluk van schrikt en hoewel het hun schuld is zit je toch met een probleem want uiteindelijk moet er toch betaald worden. Op deze site komen hierover regelmatig klachten en vaak hebben mensen geen geld achter de hand en zitten dan flink in de problemen. Maar zo verstandig was u natuurlijk zelf al :-) Groeten - E.

ve
door verwijderd - Feb 2, 2005 om 14:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt voor het advies, maar dit had ik zelf ook al gedaan, al ben ik er nu nog niet veel verder mee.

thnx

Nicole

ve
door verwijderd - Feb 2, 2005 om 14:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

NOU/NOU nicole niet zo vinnig We doen ons best !!

ve
door verwijderd - Feb 2, 2005 om 14:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Was niet vinnig bedoeld, sorry.

ve
door verwijderd - Feb 2, 2005 om 14:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ach, we kunnen alleen advies geven maar kunnen Essent niet dwingen dus als die lui, zoals gebruikelijk, niet meewerken blijft het doffe ellende. E.

ve
door verwijderd - Feb 2, 2005 om 14:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, ik snap dat niet meewerken niet helpt, daarom hoop ik ook dat mijn berichten naar essent toe hun wakker doet worden, en voor advies kwam ik hier, ik hoop nog veel te kunnen leren van mijn medemensen

bedankt alvast

ve
door verwijderd - Feb 2, 2005 om 21:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag kwaola,

Bellen en e-mailen werkt niet bij essent. Blijft over een aangetekende brief sturen met bewijs van ontvangst naar de directie van essent. Daarin uiteraard het probleem weergeven en jouw voorstel formuleren om uit de impasse te komen. Pin dat wel vast op een finale datum en vraag ook aan hen om een bevestiging van ontvangst en een inschatting van de behandeling. Sukses, groeten, Ton.

Aan de Directie van de

Consumentendivisie Essent Retail bv.

Koningsweg 101

5211 BH ‘s -Hertogenbosch

ps. het is in zulke gevallen altijd handig om een schriftelijk dossier op te bouwen waarmee je kunt aantonen dat jij er alles aan gedaan hebt om (betalings)problemen te voorkomen.

ve
door verwijderd - Feb 14, 2005 om 15:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Slik, de verhuisproblematiek.

Helaas kunnen de bedrijven hier niet alles aan doen. Een verzoek om het contract te beeindigen wordt via het ECH van de leverancier naar de Netbeheerder gestuurd. Soms zit het knelpunt bij de leverancier, soms bij de netbeheerder soms bij het ECH.

Uw verhuizing is een duidelijk voorbeeld van een uitgevallen, niet meer standaard verlopende verhuizing.

Als uw verhuizing in maart goed ingevuld/verstuurd/ontvangen/verwerkt zou zijn, zou u de welkomsbrief allang hebben ontvangen. (een adreswijziging is overigens geen standenformulier, maar misschien bedoelt u hetzelfde)Helaas is het niet gelukt. Nadat de maand mei 2004 verstreken is mag er niet meer op de oude manier verhuisd worden (administratief) en gaat de nieuwe procedure werken.

Dit betekent dat er opnieuw een activering van het contract moet worden aangevraagd. Volgens de nieuwe regels mag je echter niet in het verleden verhuizen en dus valt de verhuizing uit de normale procedure. Nu moet hij dus in oktober 2004 willens en wetens in de nieuwe procedure gestopt (moet) worden en gewacht worden tot ie officieel wordt afgekeurd. Daarna moet alles handmatig en zeer tijdrovend opnieuw gedaan worden (hoe en wat? sorry ben geen verhuisdeskundige!)

Zoals bekend zijn er problemen met verhuizen. Zelfs een gewone goed-verlopende verhuizing kan 12 weken duren. De tijdsduur voor een uitgevallen verhuizing kan een veelvoud daarvan zijn. Hoeveel daar kan niemand uitspraak over doen, ook uw energiebedrijf niet...

Mijn tip. geld apart houden en afwachten, meer kunt u niet doen. Af en toe per e-mail even informeren. En op tijd uw correspondentieadres aanpassen naar dat in Belgie.. Het kan zijn dat uw aanmelding en afmelding in een ruk (of bijna) achter elkaar doorgaan zonder/weinig termijnen ertussen. (ligt aan de uiteindelijke verwerkingstijd)