melyanna
door melyanna Apr 28, 2008 om 15:54
Huishouden & energie

Ammoniaklucht weg?

We zijn pas verhuisd. Dat brengt stress met zich mee, niet alleen voor ons, maar ook voor onze huisdieren. De honden passen zich snel aan, alleen onze (oude) kat heeft hier moeite mee.

Probleem is nu dat ze met enige regelmaat buiten de kattenbak plast. We proberen dat tegen te gaan, maar er gebeurt nog af en toe een ongelukje. Vervelend daarbij is dat de geur van kattenpies zo doordringend is. Sommige dingen, zoals ons leren bankstel, kun je niet uitwassen...

Weet iemand een simpel middel om de geur van ammoniak weg te krijgen? Ik heb het al geprobeerd met de reguliere schoonmaakmiddelen, waaronder schoonmaakazijn. Maar de lucht is er nog steeds.

19101 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 28, 2008 om 16:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ammoniak ( gas dus ) is weg te krijgen door goed te luchten

Ik verwacht dat in de urine van de kat ammoniumverbinding zit welke vrijkomt als u er met azijnzuur mee gaat bewerken. Hier onstaat ammoniak (gas) U zal in elk gevaal geen zure middellen meer moeten gebruiken omdat dan ammoniak(gas) ontstaat en zo het probleem niet oplost.

Zelf denk ik dat gewoon normaal water het beste ismet eventueel een beetje schoonmaakmiddel ( andy o.i.d. ) Die middellen zijn meestal basisch van aard en zo kan u die ammoniaklucht niet krijgen.

Het voordeel is dat het wel lekker gaat ruiken en de urinelucht weg is

labswans

ve
door verwijderd - Apr 28, 2008 om 16:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

De verbindingen ammonium/ammoniak staan in een bepaalde verhouding tot elkaar.
Deze verhouding hangt af van de hoogte van de pH-waarde van het water. Hoe lager de pH-waarde, hoe groter het deel ammonium en omgekeerd; hoe hoger de pH-waarde, hoe groter het deel ammoniak.

ve
door verwijderd - Apr 28, 2008 om 18:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag melyanna,

Zoek eens via deze site:

TipsOmUrineluchtKatTeVerwijderen

Sukses en vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Apr 30, 2008 om 08:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je koopt bij de dierenwinkel een spuitflacon Beau Beau geurweg.

Dit werkt prima op allerlei materialen.

ve
door verwijderd - Apr 30, 2008 om 09:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Melyana,

Kijk eens op deze website: http://www.ecodor-geurbestrijding.nl/

Het helpt echt!

succes

Mieke

ve
door verwijderd - Apr 30, 2008 om 10:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met een sopje van Biotex (groen). Op de bank wel even op onopvallende plaats testen. Daarna kun je overtollig zeep met natte doek weghalen.

ve
door verwijderd - Apr 30, 2008 om 10:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Biotex neutraliseert de geur heel goed. En het gaat er niet alleen om dat wij die geur niet meer ruiken, het allerbelangrijkst is dat de poes het niet meer ruikt, anders valt hij of zij in herhaling. Met alle andere middelen ruiken wij de geur niet meer, maar de poes nog wel! Succes.

ve
door verwijderd - Apr 30, 2008 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn katten hebben last van blaasgruis en oen het ook wel eens naast de kattebak, totdat ik een tip kreeg om valeriaan druppels te gebruiken. Sindsdien haast geen last meer,

ve
door verwijderd - Apr 30, 2008 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

urinelucht van de kat (en andere geurtjes) zijn weg te krijgen met dettol (verdunnen met water). Te verkrijgen bij de drogist.

ve
door verwijderd - May 1, 2008 om 22:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt alle middelen proberen, maar na verloop van tijd komt de geur toch weer terug.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2011 om 18:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ikzelf heb 3 katten en maak alles schoon met Bio-stalfris. De katten hebben dan niet meer de neiging om op ongeoorloffde plaatsen hun behoefte achter te laten maar gebruiken wel de kattenbak.

Te bestellen bij www.stalfris.nl

Succes