fr
door francesco Oct 25, 2010 om 17:30
Huishouden & energie

Anti slakken

In de huiskamer en op het terras met openslaande deuren daarmede verbonden bevinden zich regelmatig enigszins lichtgevende sporen.Kunnen die van slakken komen?Ik begrijp niet hoe die in de huiskamer kunnen komen.In deze tijd van het jaar gaan die maar weinig open.Kunnen slakken door hele kleine kiertjes komen?Hoe kan ik van dit ongedierte afkomen?Wie weet hier meer over?

1810 4 Rapporteer

kiran
door kiran - Oct 25, 2010 om 19:34
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@francesco

Ik denk dat we het hier over naaktslakken hebben. Dit jaar waren er in mijn tuin maar enkele te vinden, andere jaren kan je erover struikelen. Ook vind ik een enkel keertje een spoor in huis, in de hal.

In de hal zijn ze niet terug te vinden, ik denk dat ze onder de drempel van buiten naar binnen glippen en weer terug. Nooit verder iets in huis gevonden.

Wat kan je eraan doen:
Wat niet te zien is? Geen idee, heb je ze in de tuin? Ik verzamel ze in een emmer en kieper het een heel eind verder weer om. Mijn buurman echter, die gooit er zout over .... dan worden het vieze snotdingen!

Ik zou zeggen: als je ze ziet, verzamelen en opzouten inplaats van inzouten.
Maar ja, moet je ze wel kunnen zien. Maar geen nood, naaktslakken zijn van tijdelijke aard. Zo zijn ze er, en zo zijn ze weer weg.

In huis is natuurlijk niet prettig, in je tuin vreten ze de wortels van je planten aan. EN uit ervaring weet ik: ze lusten graag konijnenvoer. Brengen het konijn ook weleens een bezoekje .... Dus als je ze wil lokken?

mhofman
door mhofman - Oct 25, 2010 om 19:52
530 Antwoorden / 93 Vragen

Als het slakken zijn en je ze niet ziet,een diep bord met bier erin.Dan weet je of het slakken zijn want ze lusten erwel pap van.Niet leuk maar werkt wel.

vl
door vlinder4321 - Oct 25, 2010 om 20:15
2 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn speciale milieu vriendelijke korrels en slakkenvriendelijke korrels, Die strooi je buiten bij bijvoorbeeld de voordeur, dat vinden de slakken dan stinken en dan komen ze niet naar binnen.........Alleen moet je steeds opnieuw strooien als het geregend heeft. Bij tuincentrum en soms bij bouwmarkt te koop

Zout strooien is heel zielig, slakken sterven dan pijnlijke dood. Succes

govert van dijk
door govert van dijk - Nov 5, 2010 om 19:36
6 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je hier iets aan?