re
door renkema Jul 12, 2012 om 20:58
Huishouden & energie

Antiblafband met geluid

Beste allemaal,

We denken er aan om voor onze herdershond een antiblafband op geluid aan te schaffen, zo eentje die van die hoge tonen produceert.
Kan iemand die over zijn/haar ervaringen met zo'n band vertellen?

Bij voorbaat dank

46377 78 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 12, 2012 om 21:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Hier op een forum kun je wat lezen, het is wel een oud topic (2009) en je kunt niet meer reageren daar want topic zit op slot maar wellicht heb je wat aan de ervaringen Klik Hier

Als er hier verder niet veel ervaringen komen kun je nog even bij hondenfora kijken en eventueel daar posten.

Succes,

ve
door verwijderd - Jul 12, 2012 om 22:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is training door slecht gedrag te bestraffen. Wat je doet is de hond angstig maken zodat hij uiteindelijk niet meer durft te blaffen. Blaffen is een natuurlijk iets. Net als lachen. Hoe zou jij het vinden als ik, iedere keer als jij lacht, keihard op een fluitje vlak naast je oor blaas, Dan zou het lachen je wel vergaan.

Als die hoge tonenband niet werkt zijn er ook nog banden die een stroomschok geven, of banden die een onaangename sustantie in zijn neus spuiten.

Martel ze!

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 07:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op donderdag 12 jul 2012, 22:31: Het is training door slecht gedrag te bestraffen. Wat je doet is de hond angstig maken zodat hij uiteindelijk niet meer durft te blaffen. Blaffen is een natuurlijk iets. Net als lachen. Hoe zou jij het vinden als ik, iedere keer als jij lacht, keihard op een fluitje vlak naast je oor blaas, Dan zou het lachen je wel vergaan.

Als die hoge tonenband niet werkt zijn er ook nog banden die een stroomschok geven, of banden die een onaangename sustantie in zijn neus spuiten.

Martel ze!

Voor er allerlei nieuwe reacties komen op het feit of het wel of niet goed is om zo'n band aan te schaffen: Ik vraag dit omdat er niks anders op zit. We zijn dol op onze hond, en hij weet dat hij niet mag blaffen als er niks aan de hand is. Dit hebben we hem geleerd.
Maar hij weet ook dat als wij niet thuis zijn,en hij alleen in de tuin, er geen consequenties aan zijn verbonden. En voelt zich nogal de koning van de straat dus, als we overdag weg zijn, maar vooral als we een paar dagen of weken weg zijn en we hebben oppas voor hem geregeld, blaft hij tegen jan en alleman die langs komt lopen.
Dit heeft natuurlijk, helemaal logisch, ergernissen van de buren tot gevolg.
Dus we moeten nu dit wel oplossen.
Vandaar deze vraag.
Met alle respect voor mensen die er anders over denken, ik weet dat er veel mensen zijn die tegen deze banden zijn, dat is niet mijn vraag.
Maar als er mensen zijn met ervaringen horen we dat graag.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 07:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik geen antiblafband, maar heb mijn hond die snel blaft wel geleerd welk geluid bedoeld is als straf.

Bij hem werkt het wel als ik het geluid laat horen.
klik

Misschien kunt u van iemand zo'n halsband lenen voordat u deze koopt. Blaffen is erg "zelfbelonend gedrag". Ik heb er mijn vraagtekens mij of dit zal werken. Ik zou deze hond niet zonder toezicht in de tuin laten.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 11:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

jofel schreef op vrijdag 13 jul 2012, 07:15: En voelt zich nogal de koning van de straat dus, als we overdag weg zijn, maar vooral als we een paar dagen of weken weg zijn en we hebben oppas voor hem geregeld, blaft hij tegen jan en alleman die langs komt lopen.

Dan moet je hem niet in de tuin laten als je wegbent en een oppas regelen die de hond de baas is.

Ga eens niet een paar weken weg en benut die om je hond te trainen.

Tip van dehond is goed. Hoef je die discs niet eens voor te kopen. Je kan ook een clickertje gebruiken. Een geluid dat ook op geen enkel ander geluid lijkt. Alleen vergelijkbaar met het grendelen van een geweer, maar om dat te begrijpen moet je De Langste Dag gezien hebben.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 12:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Jofel,
In het gezin van mijn dochter is een tijdje geleden een asiel hond komen wonen, met ongeveer eenzelfde probleem.
Zij hebben een hondentrainster aan huis laten komen. Deze kijkt hoe het gezin is, hoe de hond reageert enz. enz. Na 2x hebben ze goede resultaten.
Als er niemand thuis is ligt de hond in een ruime bench met zijn eigen spullen zoals, bot, speeltje, deken enz. Hij mag alleen in de tuin als er iemand thuis is en voorlopig nog aan een lange looplijn.
Misschien is het een idee, dan voorkom je dat de hond een blafband om moet.
Ik wens jullie nog veel plezier met de hond.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 12:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Persoonlijk vind ik anti-blafbanden met hoge tonen dieren mishandelng. Vervolgens zijn er ( tenminste ik heb er hier nog enkele liggen) anti-blafbanden in de handel waar de hond niet door kan blaffen maar wel gewoon eten en drinken.
Volgens is het een zaak van de eigenaar of als vriend van het dier om het dit af te leren. Het is natuurlijk een probleem zoals bij mijn buren bijvoorbeeld als die samen weg zijn, blijft de hond de hele tijd als maar blaffen.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 12:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een band met geluid is geen aanrader. Mijn oudste zoon kreeg er barstende hoofdpijn van en een buurvrouw ook. Die twee konden de geluiden wel horen. We hebben toen een geurenband geprobeerd. Resultaat was goed maar enkel als de band werd gedragen. Was de band af was er geen effect. Ging ongeveer een maand of 8 prima. Toen was de hond aan de geur gewend en begon het feest opnieuw. Uiteindelijk hebben we hem bij een trainen dit laten afleren. Wat ons niet is gelukt lukte deze trainer wel.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 12:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben geen ervaring met de anti-blafband met geluid,wel de band welke kleine stroomstootjes geeft.

Ook onze hond zette de hele boel op stelten zodra wij de hoek om waren. Natuurlijk weet je hier zelf niets van. Je bemerkt dit pas als er boze buren buiten staan. Zodra wij aan kwamen rijden met de auto was de boef stil..

Natuurlijk weten wij dat een band geen schoonheidsprijs zal winnen. Maar als je er verstandig mee omgaat werkt het wel.

Wij deden het als volgt: Band omdoen bij het weggaan. Met een telefoon geluisterd en bemerkte dat bij de tweede blaf de band zijn werk deed.
Direct hebben wij de band afgedaan en een nepband omgedaan. Dit hebben wij een paar weken vol gehouden.

Nu is de hond al jaren stil als wij weg gaan..
Ik denk dat deze band beter is dan dat de hond een asiel in moet omdat deze niet is te handhaven.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 12:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op vrijdag 13 jul 2012, 11:51:
jofel schreef op vrijdag 13 jul 2012, 07:15: En voelt zich nogal de koning van de straat dus, als we overdag weg zijn, maar vooral als we een paar dagen of weken weg zijn en we hebben oppas voor hem geregeld, blaft hij tegen jan en alleman die langs komt lopen.

Dan moet je hem niet in de tuin laten als je wegbent en een oppas regelen die de hond de baas is.

Ga eens niet een paar weken weg en benut die om je hond te trainen.

Tip van dehond is goed. Hoef je die discs niet eens voor te kopen. Je kan ook een clickertje gebruiken. Een geluid dat ook op geen enkel ander geluid lijkt. Alleen vergelijkbaar met het grendelen van een geweer, maar om dat te begrijpen moet je De Langste Dag gezien hebben.

Heb ik, pas geleden nog ;-) goeie tip!

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 12:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

U schrijft dat u dol bent op uw hond.Maar kennelijk begrijpt u hem absoluut niet.Ik ben het helemaal met Winterman eens: laat die hond niet alleen in de tuin, neem een oppas die de hond gewoon de baas is of beter nog ,breng hem als u een paar weken weg bent naar een goed dierenpension, consulteer eens een dierpsycholoog om te leren waarom zo'n hond dat doet.Maar gebruik geen martelwerktuigen.Probeer zelf anders eens een rotgeluid in uw oor iedere keer dat u iets zegt of doet wat volgens u heel normaal is.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 12:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ orgelmuts

het is m.i. jammer als u de clicker als negatief geluid gaat gebruiken omdat bij hondentraining van de clicker gebruik gemaakt wordt om op een positieve manier gedrag aan te leren.

Voor mijn honden is het geluid van de clicker het teken dat het gedrag wat ze vertonen ( b.v. zit) het juiste gedrag is en dat zij dus een beloning krijgen.

Zeker bij het aanleren van gedrag kan vooral bij pups met behulp van de clicker op eenvoudige manier gedrag aangeleerd worden.

leesvoer clickertraining
Klik

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 13:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo koop of leen n blafband na 2 keer blaft hij niet meer daarna n fop bandje kopen en hem omlaten als hij alleen of achterom is.
p,s zorg wel dat je in de buurt bent als het verkeert gaat kun je in grijpen

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 13:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

de blafband geeft kleine stroom stootjes kun je instellen

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 13:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

@TS

Een kennis van mij heeft ook een hond. Pas geleden zijn ze 2 weken op vakantie geweest en hebben de hond in een dierenpension gebracht.
Ze zei gekscherend, de hond is pas jarig geweest en we hebben hem een vakantie van 2 weken aangeboden, hahaha.

Maar het is voor die hond ook echt een feest hoor, lekker met andere honden spelen, dus als u dol bent op uw hond.......

Want ik neem aan dat als u weg bent dat die oppas niet de hele dag bij jullie thuis blijft, maar een paar keer per dag komt om m uit te laten en te voeren.
Dan zit dat beestje de hele dag verder alleen, ook niet leuk........

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 13:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

nou mijn mening?? ik heb een antiblafband al jaren en ik lees hier ergens dat ze een nepband om doen ? lukt bij mijn poedel dus echt NIET en die is al 11 jaar!!!! aleen die band werkt of het zielig is of niet als ik boodschappen moet doen ,ben nu alleen dus moet wel eens weg ,en auto doet hij hezelfde dus gaat hij niet mee ,krijgt hij die gelijk om ,en als batterij leeg is????? gaat hij gewoon blaffen dus rap nieuwe batterij er in gedaan en dit is mijn derde poedel ,maar die andere hebben dit nooit gedaan en ik doe hem niet weg daar voor ,toen mijn man nog leefde vond hij alles zielig bleef hij thuis voor de hond als ik boodschappen moest doen verder is het een schat ,en inbrekers komen e rook niet in ,heb 8jaar geleden een vriendje voor hem e rbij genomen , die gaat dan ook blaffen want met 2 sta je sterker en buren werken dus heb ik er alleen last van dus

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 13:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben ook een herdershond van 11 jaar gaat goed met honden /voorbijgangers om /kinderen etc en blaft dan niet tegen ze ,Maar mijn dochter met 2 kinderen woont naast ons en als ze komen blaft hij en hij kent ze toch erg goed !!!! speelt met de kinderen ;gaat met de kinderen achter de fiets aan . hij blaft ook als er een vreemde komt .
Wij doen het nu zo als ze komen krijgt hij een brokje en dan is hij afgeleid ,en dat gaat de goede kant op

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op vrijdag 13 jul 2012, 12:58: @ orgelmuts

het is m.i. jammer als u de clicker als negatief geluid gaat gebruiken omdat bij hondentraining van de clicker gebruik gemaakt wordt om op een positieve manier gedrag aan te leren.

Voor mijn honden is het geluid van de clicker het teken dat het gedrag wat ze vertonen ( b.v. zit) het juiste gedrag is en dat zij dus een beloning krijgen.

Zeker bij het aanleren van gedrag kan vooral bij pups met behulp van de clicker op eenvoudige manier gedrag aangeleerd worden.

leesvoer clickertraining
Klik

@tdehond (leuke toevalligheid)

Dat gaat natuurlijk alleen op als je met je hond naar training gaat.
Dan zou het idd verwarrend werken.
Maar wees gerust, ik hoef geen clicker te gebruiken want ik heb geen hond.:-)
Vroeger bij mijn ouders thuis, vandaar dat mijn belangstelling gewekt was.

@TS

Ik zou er toch niet aan beginnen, is toch zielig voor dat dier?

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 13:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Jofel
Dan hier de eerste reactie van iemand die ook inderdaad ervaring heeft met anti-blaf-banden.
Wij hadden (uit het asiel) een hond die overal, echt overal, om blafte. Niet één blaf, maar tientallen blaffen. De hele dag door zag en hoorde hij van alles en blafte dus ook om dit alles.
Zowel wijzelf als onze omgeving werden hier horendol van. Wij hebben toen contacten gehad met de direnarts, een hondenschool van Martin Gaus en ook een gedragstherapeut geraadpleegd. Bij de hondenschool konden wij niet terecht want, volgens hen, zou de hond (zonder hem gezien te hebben) het blaffen nooit afleren. Ik denk dat deze hondenschool bang was voor negatieve publiciteit. Ook met de gedragstherapeut zijn wij niets opgeschoten. De enige conslusie was: angst. De hond had een grote angst om in de steek gelaten te worden. Dat was wel logisch want zijn eerste baas had hem ook in de steek had gelaten.

Wij hebben toen een anti-blaf-band gekocht die bij het blaffen een beetje citronella afgaf. De hond vond het niet lekker, maar de geur was blijkbaar niet erg genoeg, want het blaffen ging gewoon door.
Daarna hebben wij een anti-blaf-band gekocht die een stroomstootje afgaf. Bij het eerste blafje nog niets, bij het tweede blafje een heel licht stroomstootje, bij het derde blafje een groter stroomstootje en bij de vierde blaf een grotere stroomstoot. De hond vond het allemaal niet leuk, maar had het systeem van de stroomstootjes heel snel door. In het vervolg blafde hij maar één of twee keer en stopte dan even. Daarna begon het weer opnieuw met één of twee blafjes en zo ging het de hele dag door. Toch hebben wij dit jaren volgehouden, want het alternatief was terugbrengen naar het asiel en dat wilde wij ook niet. Deze hond was dus veel te slim voor dergelijke anti-blaf-systemen. Wij hebben de hond uiteindelijk 12 jaar gehad.

Een kennis van ons had eerder wel een zeer goed resultaat met de elektrische anti-blaf-band. Die hond vond het na 2 weken welletjes en blafte toen bijna niet meer. De jaren daarna heeft deze hond ook op een normale manier geblaft en is nooit meer teruggevallen in zijn oude blaf-gewoonte.

Vaak wordt het door anderen als opvoedprobleem gezien. Dit hoeft dus niet altijd zo te zijn. Zeker met honden uit het asiel weet je nooit precies te achtergronden.

Ik wens uw sterkte met het maken van een keuze.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 13:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lees anders dit eens. Het is altijd beter om het probleem bij de bron aan te pakken. Veel succes.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 13:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Jofel,

Een antiblafband ken ik niet. Wel een klein apparaatje wat je op hoofdhoogte zet. Als de hond blaft, geeft dit apparaatje een zeer hoge frequentie geluid af, wat mensen niet horen. Een kennis van me heeft hiermee haar retriever snel het blaffen afgeleerd. Zelf heb ik het kort geprobeerd bij mijn friese stabij. Doerak draaide in rondjes als reactie op het geluid. Heb het verder niet meer gebruikt.

Wat scheelt is in ieder geval niet hard pratend corrigeren (= blaffen), belonen als hij niet blaft, afleiden in combi met belonen.

Ik denk overigens wel dat een herdershond (dichter bij de wolf) van nature meer zal aanslaan omdat ze waaks zijn.

Wat een dierenpension betreft. Dat is een uitstekende uitkomst, begin er echter wel jong mee zodat ze eraan wennen. Het is over het algemeen een groot feest als Doerak daar is. Zoek wel een pension met persoonlijke aandacht waar goed gekeken wordt bij welke honden uw hond past.

De kosten vallen mee, hier is dit voor een middelgrote hond € 11,-- per 24 uur inclusief maaltijden.

Succes! diervriendelijke groet, Yvonne (en poot van Doerak:)

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hey Jofel,

Een blaffende hond weet zijn plaats niet in de menselijke roedel en moet dit leren; een boek van Cesar Millan zou u kunnen helpen om definitief van het blaffen af te komen.

Kijk ook eens (dagelijks) naar Cesar Millan op National Geographic

Of b.v. deze link:

Cesar Millan

Boeken over het opvoeden van honden zijn er ook:

Cesar Millan

Succes!

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 13:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een echte dierenliefhebber zal er, zoals Winterman ook al opmerkte, wat tijd in moeten steken en het niet afhandelen door een irriterende halsband om te doen. Als een hond iets doet wat niet mag of wat jij niet wilt moet je hem straffen, dat heet opvoeden. Doe dat net zoals hij dat gewend is en zoals zijn moeder dat deed, pak hem in zijn nekvel en schud hem even een klein beetje heen en weer, kost misschien wel twee dagen aandacht geven aan de hond maar dan is het over! Bij sommige honden is zelfs één keer als genoeg. Volgens mij zijn er vast wel boekjes te koop over de opvoeding van een hond, zelfs speciaal voor jouw hond waarin zijn karakter beschreven wordt, kan heel handig zijn. In een bibliotheek kun je ze zelfs lenen. Kost wel tijd, zo'n boek lezen!

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 13:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

gabriele schreef op vrijdag 13 jul 2012, 13:09:

lukt bij mijn poedel dus echt NIET en die is al 11 jaar!!!!

Klopt, oude honden horen net als mensen geen hoge tonen!

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hi jofel, heb zo'n band, jaren geleden, ook gekocht, éénmaal gebruikt, hielp voor geen meter. Hij schrok er alleen vreselijk van en dat was ook niet de bedoeling. Hoewel herdershond niet te vergelijken is met Maltezer, het blaffen was behoorlijk hinderlijk. Heb toen erg veel tijd besteedt aan het afleren van die nare gewoonte en met veel geduld is dat uiteindelijk gelukt. Met de click van tdehond! Ik kon hem daarna gewoon alleen in huis laten zonder dat de buren het geijkte "allemensen, wat ging hij weer te keer" te horen. Ben dus zelf tegen anti-blaf band (achteraf).

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 13:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij ons werkte het goed.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 14:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

middag jofel

zo een reactie als die van winterman was wel weer te verwachten maar ja niks aan te doen.
zelf ben ik wel ook niet zo een voorstander van blafbanden met geluid maar het kan soms niet anders net als ook met honden die niet te hanteren zijn zonder teletac bijv: om bijten tegen te gaan.
maar misschien kun je ook eens bij je in de buurt rond kijken naar blafbanden met citronella patronen om zelf te vullen wat je gewoon vult met leidingwater de schrikreactie van dat gewone leidingwater is bij veel honden al genoeg om het blaffen af te leren. net of je hem met water laat schrikken bij ongehoorzaamheid.want er zijn er in de handel met luchtpatronen net als slagroomspuiten en losse citronella patronen meer als inktcartridges wat je ook net zo goed met een injectienaald kunt vullen.
want het is met geluidsbanden al meerdere malen voor gekomen dat de hond angst gaat krijgen voor bepaalde geluiden en dat hij dan bij geluiden uit angst ging blaffen.
en als hij op het leidingwater niet zou reageren kun je nog altijd de orginele citronella gebruiken.
ik hoop echt dat je veel succes hebt en snel geholpen bent.
maar even iets anders ik wil niks slechts over je buren zeggen maar persoonlijk
heb ik buren gehad waarbij ik ook altijd problemen had met de honden en nu met de nieuwe buren heb ik nergens meer last van en kwam ik naderhand er achter dat de oude buren altijd uit de bovenraam tegen de honden vertelde waar ze natuurlijk op reageerden.
maar denk er aan je hoefd een hond niet te mishandelen maar ze hebben soms een harde hand nodig zo heefd mijn vader vaak genoeg voorkomen dat honden afgemaakt hoefden te worden.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 14:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar mijn poedel hoort nog prima hoor!! is nog heel alert dat blaffen deed hij zelfs 4 dagen lang toen we nog gingen overwinteren en met caravan naar Spanje gingen zelfs de grootste kluif hield hem er niet vanaf ,verder luistert hij goed ja alleen dat blaffen maar het is verder een knuffelhond en ik woon gelukkig niet op een flat ! en ja we proberen het al 11 jaar af te leren hoor!!!!

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de hond alleen in de tuin is blaft hij als ik het goed begrijp?
Dan lijkt het er meer op dat de hond misschien wel verlatingsangst heeft.

Dan is het toch wellicht verstandig om een gedragstherapeut te vragen.
Niet alleen de hond heeft dan training nodig maar ook de baas.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een blafband geeft een stroom stootje zodat de hond stopt met blaffen.
Hier is niets zielig aan en het helpt prima.
Zelf goede ervaringen met verschillende mensen en honden.
Doet U de band af zal de hond weer normaal blaffen en is er verder niets aan de hand.
Graag geen reacties van zielig want dat is het niet.
Zielig is als de buurt er last van heeft en de hond weg moet

John

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 14:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

gabriele schreef op vrijdag 13 jul 2012, 14:02:
Maar mijn poedel hoort nog prima hoor!! !

ja, vast wel, maar oudere horen niet of veel minder het hogere ultrasone geluid dat die band produceert en dat wij niet maar zij wél horen, mits ze niet te oud zijn dus!

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 14:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Onze hond is nogal een wetenschappertje! :-)
Die vond het de eerste 3 x eng.
Toen ging hij zoeken.
Vervolgens blafte hij zonder aanleiding om het op te wekken.
Binnen 24 uur was hij gewend en deed het dus 0,0 diens werk meer.

Het systeem is er en werkt voor de ene hond wel en voor de ander niet.
Zoals anderen al aangaven er zijn ook geur en stroom varianten.
welke van de 3 voor jouw hond het beste werkt is een dure in de praktijk uit te zoeken taak.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 14:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn diverse typen anti blafbanden.
Vraagsteller wilt weten of die met ultrasoon geluid werken.

Nadeel van de anti blafbanden die een stroomstoot afgeven is m.i. dat er brandplekjes op de huid van de hond kunnen ontstaan.

Ik ben tegen het gebruik van dit soort ant blaf banden:

anti anti blafband info: klik

johncorner schreef op vrijdag 13 jul 2012, 14:28: Een blafband geeft een stroom stootje zodat de hond stopt met blaffen.
Hier is niets zielig aan en het helpt prima.
Zelf goede ervaringen met verschillende mensen en honden.
Doet U de band af zal de hond weer normaal blaffen en is er verder niets aan de hand.
Graag geen reacties van zielig want dat is het niet.
Zielig is als de buurt er last van heeft en de hond weg moet

John

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 14:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oops

link mislukt.
http://www.puppies-en-honden.com/antiblafband.html

klik

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 14:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een hond is van nature een roedel dier.
Ooit waren er alleen maar wolven, de mens heeft door fokken een hond geschapen.
Het zit bij een hond nog steeds in zijn karakter om de sterkste om hem heen als leider van de roedel te zien.
Dat is de mens, en de hond onderwerpt zich aan de leider, de mens.
Is de leider op vakantie dan neemt de hond voor zichzelf de leidersfunctie over en gaat het huis en erf veel meer verdedigen.
Dat doet hij door tegen iedereen te blaffen.
Datzelfde gebeurt ook als manlief naar zijn werk is.
De hond voelt zich op dat moment een beetje de leider en blaft veel vaker om het vrouwtje te beschermen.
Is manlief weer thuis dan zal de hond niet voor alles blaffen.
Natuurlijk kun je de hond dat verdedigen afleren, daar zijn diverse methoden voor.
Als ik jou elke keer dat je een peuk opsteekt een enorme ram geef met een honkbalknuppel stop je ook met roken.
Toch ?

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 15:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

@wimmie20
Als ik jou elke keer dat je een peuk opsteekt een enorme ram geef met een honkbalknuppel stop je ook met roken. Toch?
M.a.w. u bent ook tegen zo'n band?

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 15:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Stacey, Ik heb er ervaring mee, of liever gezegd mijn hond. We hebben vanalles geprobeerd, verschillende anti-blafbanden. Maar als de band verschuift, niet goed onder de keel zit van de hond, dan werkt hij niet. Dus met andere woorden, als de hond zich een keer krabt of zoiets dergelijks verschuift de band al en heeft het geen enkel effect meer. Ik vond het helemaal niets. Er zijn wel makkelijker manieren om hem het blaffen af te leren. Ons is ook verteld dat door de stroomstootband (zo noem ik het maar) je een hele angstige hond kunt krijgen, dus da's ook niets. Ik had het één keer geprobeerd en zag de hond ineen krimpen, waarna ik de band snel hebt teruggebracht naar de dierenspeciaalzaak. Je mag hem namelijk voor een klein bedragje een week uitproberen, maar als je iets op hebt met je huisdier....NIET DOEN!!!!

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 15:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

lees hier veel onzin die stroom is zwak en er komt eerst een piep dus is hij gewaarschuwd en brandplek ???? nou echt niks van waar ik heb die band al 9jaar dus heb er enige ervaring mee,trouwens ,wel eens gezien hoeveel haar e rop een poedel zit???? en met een honkbalknuppel heeft het al helemaal niks te doen ,en een man is hier niet meer in huis die is overleden en blaffen doet hij ook als er een bekende komt en het is niet mijneeerste hond!

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 15:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het arme dier al 9 jaar aan de stroomstootband?

Werkt dus m.i. niet.

Geen schroeiplek bij uw hond houdt m.i. niet in dat bij een andere hond wel een schroeiplek in de hals kan ontstaan.

gabriele schreef op vrijdag 13 jul 2012, 15:10: lees hier veel onzin die stroom is zwak en er komt eerst een piep dus is hij gewaarschuwd en brandplek ???? nou echt niks van waar ik heb die band al 9jaar dus heb er enige ervaring mee,

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 15:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

jofel schreef op vrijdag 13 jul 2012, 07:15:
winterman schreef op donderdag 12 jul 2012, 22:31: Het is training door slecht gedrag te bestraffen. Wat je doet is de hond angstig maken zodat hij uiteindelijk niet meer durft te blaffen. Blaffen is een natuurlijk iets. Net als lachen. Hoe zou jij het vinden als ik, iedere keer als jij lacht, keihard op een fluitje vlak naast je oor blaas, Dan zou het lachen je wel vergaan.

Als die hoge tonenband niet werkt zijn er ook nog banden die een stroomschok geven, of banden die een onaangename sustantie in zijn neus spuiten.

Martel ze!

Voor er allerlei nieuwe reacties komen op het feit of het wel of niet goed is om zo'n band aan te schaffen: Ik vraag dit omdat er niks anders op zit. We zijn dol op onze hond, en hij weet dat hij niet mag blaffen als er niks aan de hand is. Dit hebben we hem geleerd.
Maar hij weet ook dat als wij niet thuis zijn,en hij alleen in de tuin, er geen consequenties aan zijn verbonden. En voelt zich nogal de koning van de straat dus, als we overdag weg zijn, maar vooral als we een paar dagen of weken weg zijn en we hebben oppas voor hem geregeld, blaft hij tegen jan en alleman die langs komt lopen.
Dit heeft natuurlijk, helemaal logisch, ergernissen van de buren tot gevolg.
Dus we moeten nu dit wel oplossen.
Vandaar deze vraag.
Met alle respect voor mensen die er anders over denken, ik weet dat er veel mensen zijn die tegen deze banden zijn, dat is niet mijn vraag.
Maar als er mensen zijn met ervaringen horen we dat graag.

Daarom stel ik geen vragen meer op forums. Als je er geen last van hebt, is het makkelijk praten. Als ik in een villa zou wonen, zou ik het ook niet nodig hebben. Een band met geluid heb ik niet aangeschaft, omdat het vooral 1 van de 2 was die tekeer ging en met geluid worden beide honden 'bestraft'. Ik gebruik een band met schokjes (en geen stroomstoten!). Het helpt. Mijn honden huilen en dat reikt nog verder dan blaffen. Spray schijnt ook niet goed te zijn, omdat de lucht uren blijft hangen en de hond dan de link niet meer legt. Oppas voor 1 of 2 uurtjes vind ik ook wat overdreven. Ik gebruik de band hooguit een paar uurtjes per week en laten we er van uit gaan dat het maar een tijdelijke maatregel is. Succes!

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 15:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

ginyt, niet alle fora reageren zo, hoor. Er is voldoende keus om een vraag elders te stellen, waar wel mensen zijn die zich in de de vraag kunnen verplaatsen.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 15:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

[ Met een telefoon geluisterd en bemerkte dat bij de tweede blaf de band zijn werk deed.

* Ik zet de cassetterecorder aan als ik wegga, zo merk ik dat mijn 2e hond niet blaft als de 1ste het ook niet doet, dus geen band nodig heeft..
* Honden kunnen ook blaffen/huilen vanwege verlatingsangst en je kunt niet altijd thuis blijven. Ze zullen moeten leren dat je weer terug komt en daar heb ik (hopelijk even) een hulpmiddel voor nodig. Met training kun je niet alles afleren.
* Een lawaaidingetje (waar ik overigens ook niets op tegen heb, mits tijdelijk en met beleid) appelleert ook aan de angst van de hond.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 15:58
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 16:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

gabriele schreef op vrijdag 13 jul 2012, 13:09: toen mijn man nog leefde vond hij alles zielig bleef hij thuis voor de hond als ik boodschappen moest doen

Dus je leert een hond bepaald gedrag aan en als dat jou niet meer bevalt, dan ga je hem gewoon straffen. Huppekee gewoon de stroom er op en dat 11 jaar volhouden want het ligt aan de hond.

tenormin schreef op vrijdag 13 jul 2012, 15:02: @wimmie20
Als ik jou elke keer dat je een peuk opsteekt een enorme ram geef met een honkbalknuppel stop je ook met roken. Toch?
M.a.w. u bent ook tegen zo'n band?

Nee, hij is tegen roken.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 16:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

Heb op YouTube een filmpje gezien, nu zal ik NOOIT een antiblafband kopen.
http://www.youtube.com/watch?v=_T9qiGCq5sk&feature=related,
misschien hier even dat item bekijken, zo staan er nog meerdere.

IK kies voor een betere training van mijn lieve hond.

groetjes Spirou

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 16:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

wij hebben een worst op poten zoals ze worden genoemd en die is gek op blaffen en zijn zo eigenwijs als wat en erg waaks, bij elk geluid slaat hij aan en ligt naast de schutting te wachten tot er iemand langs loopt zodat hij lekker tekeer kan gaan.
Hij is nu een jaar oud en heeft in de gaten dat we dat niet erg prettig vinden het wordt ook steeds minder.
Alleen bij visite en mensen aan de poort blaft hij de longen uit zijn lijf en dat mag, waaks zijn is niet erg en als we weg zijn hebben de buren weinig last , daar hebben we naar gevraagd, hij kan door het kattenluik naar buiten, maar als we thuis komen ligt hij meestal te slapen in de benz, en ja , deze hond gaat naar een dierenpension als we dagen weg zijn en dat is feest voor hem.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 16:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jofel:

Mag ik u vragen hoe oud uw herdershond is?
Namelijk bij een oudere hond, is het óók logisch, dat dit moeilijker is, om dit soortige dingen nog aan te leren, wat u wél zult kunnen begrijpen.
Dit had u "wanneer u die kans had' direct bij aanvang moeten aanleren, om er nu geen problemen mee te hebben.

Misschien dat ik u dan een antwoord kan geven, want zó een antwoord te geven als ik niet weet of de hond jong of oud is, kan je altijd in het oneindige praten, niet waar?

Akino

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 17:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

* Een lawaaidingetje (waar ik overigens ook niets op tegen heb, mits tijdelijk en met beleid) appelleert ook aan de angst van de hond.

Een lawaaidingetje ( discs) wordt door mij zelden gebruikt. Het is niet de bedoeling om de hond te raken met de discs.

Dit ding zit niet om de hals van de hond en geeft geen stroomstoot als ik er niet bij ben. Ik voorkom dat de honden naar buiten kunnen kijken als ik weg ben en ze lopen niet alleen zonder toezicht in de tuin.

Ik heb 1 v.d. honden geleerd alleen te zijn, dus ze blaffen niet als ik er niet ben.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 19:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb een hond (poedel) die heel hard naar andere honden blaft. Van alles al geprobeerd, maar het is niet af te leren. Natuurlijk zijn er mensen die denken dat je een hond alles (af) kunt leren, maar soms is dat niet zo. Ik heb mijn leven lang al honden en zo nu en dan zit er een ''blaffer'' tussen (dit is pas de tweede die dat doet) Een bandje dat geluid geeft heb ik ook geprobeerd, maar dat hielp niet. Bandjes met stroomstootjes wil ik niet gebruiken. IK heb een bandje dat je kunt vullen met lucht (eventueel met citronelolie). Dat bandje helpt geweldig. Je kunt een bandje kopen dat automatisch reageert op geblaf. Ik heb er eentje met een afstandsbediening want dan kan ik zelf bekijken of ik wil dat het geblaf stopt. (Opvoedbandje)
Nu blaft ze al niet meer als ze alleen het bandje maar om heeft. Daarna kun je proberen om het af te laten. Succes!

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 19:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alle serieuze mensen die op mijn vraag zijn ingegaan: hartelijk dank!
Bedankt voor alle tips en adviezen.
Dan nog even ter info:
Wij wonen in het buitenland waar geen hondentherapeuten zijn, hondenpensions ed heb ik hier ook niet gezien.
We woonden eerst in Nederland daar kregen we onze hond. Bijna anderhalf jaar geleden zijn we verhuisd.
We wonen ook nog tegenover een politieburo waarboven de woning van de hoofdagent van ons dorp is. Deze beste man heeft ook wel eens nachtdienst en moet dan overdag slapen.
Als onze hond dan veel blaft.... u raadt het al een boze agent.
Dat willen we dus niet hebben.
In het begin blafte onze hond ook veel als we thuis waren, maar zoals gezegd hebben we hem geleerd dat dat niet mag.
Maar ja, hoe trainen we hem als we weg zijn?
Dan kunnen we geen consequenties aan zijn gedrag doen.
Om hem dan soms de hele dag in huis te laten zitten (waar hij overigens niet echt blaft) is geen optie.
Speeltjes ed heeft ie wel, we hebben ook wel eens een groot bot gegeven als we weggingen, maar die begraaft hij vrij snel en ja... dat schiet dus ook niet zo op.
En verlatingsangst oid is het echt niet. We hebben wel eens een camera laten filmen terwijl we weg waren daarop zagen we ook de manier waarop hij blafte.
Een lange lijn hebben we ook over nagedacht, maar ivm de veiligheid is het toch beter als de hond rond kan lopen en bij de voordeur kan komen mocht het nodig zijn.
Maar dan heb je helaas weer dat hij vanaf de voordeur ook op de straat kan kijken en iedereen dus langs zien komen.
Verder leert hij wel snel, dus we verwachten dat we zo'n antiblafband niet heel lang hoeven te gebruiken. (Dat hopen we ook.)
We hebben ook nagedacht over zo'n hondvriendelijke muilkorf dat hij wel kan drinken en hijgen, maar niet blaffen. Maar dat lijkt ons niet zo'n goed idee aangezien hier ook jeugd langs komt die hem dan waarschijnlijk juist gaan pesten als hij zo'n (superzichtbaar) ding omheeft.

Hopelijk geeft dit iets meer informatie ook over het feit dat we niet onze hond willen martelen (hoe overdreven is dat...).
Wij vinden het ook niet leuk maar ja de hond moet het toch op een bepaalde manier leren.

@ Akino: onze hond is bijna 3,5 jaar.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 19:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

wil wel vermelden dat het geen stroomstoot is want is 6volt en hij krijgt hem ook alleen om als ik de deur uit moet mijn man zaliger heeft het eerst op zich zelf geprobeerd want wilde weten wat het voelt ,en dat die band verschuift ,ja dan zit hij wel te los en helpt het dus niet en martelen is het dus helemaal NIET

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zal allemaal best maar baasjes welke hun hond mishandelen met zo'n ding doe ik met liefde zelf even zo'n band om....met 220 erop.
Kom op zeg, het is je reinste mishandeling.
Mijn hond blaft ook als er andere honden langs de tuin lopen. Ben ik niet thuis zit ze binnen en heeft niemand er last van maar ja, ik laat mijn hond ook niet lang alleen, zeker geen 5-9 uur en zéker geen dagen achter elkaar met af en toe een uitlater.
Een hond is een gezelschapsdier met gevoel, geen ding wat je naar believen kunt behandelen als een gebruiksvoorwerp.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 20:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laat iedereen doen wat hij zelf het beste vind en geen onzin hier neerpennen want jullie weten gewoon niet waar je het over hebt blijkt wel en lang alleen zijn mijn 2 honden nooit ik ben trouwens altijd thuis ,maar zal toch wel een keer boodschappen moeten doen of komen jullie die brengen ????????

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 20:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen,
Doe de band is zelf om 6 volt waar hebben wij het over.
Schroei vlekken in de nek het moet niet gekker worden.
Als je er tegen bent prima gebruik hem niet. Ik heb gezien
en zelf ervaren dat het een prima middel is.en veel gebruikt wordt.
Na 4 keer blaffen is het over en bedenkt de hond zich.
Heeft die de band om en hij staat uit blaft die niet want een hond is
niet dom, haal hem van zijn nek hij blaft weer, doe een dummy om en
hij is weer stil.
Niks zielig en de vergelijking met een kind gaat al helemaal niet op.
Het is een hond en een fijne vriend van je maar we hoeven niet alles toe
te staan
John

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 20:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gabriele,

het is geen 6 volt, het is wel degelijk een stroomstoot(je).
De batterijen van de band zijn samen 6 volt.
Door een electronische schakeling wordt een stroomstootje van wel 10.000 volt opgewekt.
Door het geringe amperage is de stroom niet schadelijk.
Voorbeeld : een auto accu is 12 volt.
Maar de spanning van de bougievonken is wel 20.000 volt.

Er zijn banden in de handel die wel een pittige stroomstoot afgeven.
Deze worden als laatste redmiddel gebruikt om honden het opjagen en doden van schapen af te leren.
Als honden moeten worden afgemaakt wegens het doden van schapen dan kun je uitstel vragen aan de officier van justitie.
Een ervaren trainer heeft het gedrag van die honden meestal snel veranderd met een krachtige halsband.
Zodra de hond in de buurt van een schaap komt drukt de trainer op een knopje.
En de hond krijgt een rotklap.
Na een paar keer denkt de hond dat het schaap de pijn heeft veroorzaakt.
En durft niet eens meer naar een schaap te kijken.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=

gabriele schreef op vrijdag 13 jul 2012, 19:35: wil wel vermelden dat het geen stroomstoot is want is 6volt en hij krijgt hem ook alleen om als ik de deur uit moet mijn man zaliger heeft het eerst op zich zelf geprobeerd want wilde weten wat het voelt ,en dat die band verschuift ,ja dan zit hij wel te los en helpt het dus niet en martelen is het dus helemaal NIET

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 20:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gabrielle, je bent zo fel maar blijkbaar geef je niks om je honden.
Als jij een hond zo'n ellende-ding omdoet enkel en alleen al als je boodschappen gaat den zou ik je honden maar heel snel ter adoptie aanbieden aan mensen die normaal en humaner met hun hond (lees: maatje, vriendje) omgaan.
Een blafband omdoen als je een half uurtje boodschappen gaat doen....
Arme hondjes

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 20:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allony, wat een vergelijking zeg! Een koe/paard/schaap in een wei is heel wat anders dan een gezelschapsdier wat een band om de nek krijgt. Wie het "fenomeen" huisdier + hond niet begrijpt moet potterdikkemedorie verboden worden überhaupt een hond te nemen.
Ik kan hier zo boos om worden.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 20:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

gabriele schreef op vrijdag 13 jul 2012, 19:35: wil wel vermelden dat het geen stroomstoot is want is 6volt en hij krijgt hem ook alleen om als ik de deur uit moet mijn man zaliger heeft het eerst op zich zelf geprobeerd want wilde weten wat het voelt ,en dat die band verschuift ,ja dan zit hij wel te los en helpt het dus niet en martelen is het dus helemaal NIET

In een deel (halverwege) van het verhaal heb ik me héél erg ingehouden om dáár niet op te reageren....(verstaander, half woord?)

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 21:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk mensen wat wimmie20 zegt dit bedoel ik nu
Als de blafbanden zooooooo gemeen waren , dan waren ze allang uit de handel genomen

p.s thaorchid sorry n koe word toch geslacht en n paard ook
gelijk heb je kun je niet met n hond verglijken

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 21:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, er zit anders zát vleesch aan mijn hond hoor.
Maar die loopt ook niet in een mega grote wei met een stroomstootje als ze probeert te ontsnappen uit een aantal fikse hectare grasland, dat dan weer niet.
En er wordt hier mega-veel van haar gehouden en zo.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 21:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

jofel schreef op vrijdag 13 jul 2012, 19:26:
Om hem dan soms de hele dag in huis te laten zitten (waar hij overigens niet echt blaft) is geen optie.

En waarom is dat geen optie? Het lost het probleem op, dus moet je daar dan wel een verdond goede reden voor hebben.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 22:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

het is wel 6volt en is maar 1batterijtje zo een die voor filmrolletjes ook wordt gebruikt en dat wordt nooit zo veel volt !!!! en als jullie het zo leuk vinden om er naar te luisteren moeten jullie dat maar doen kijk als ik in een hutje op de hei zat hoefde het dus niet maar ik heb gewoon rekening te houden met buren de andere hond doet het toch ook niet ,ik heb er nl wel 2 en als ik hem nu om doe is hij dus gewoon stil en als ik weer terug kom gaat hij gelijk af en hij is dus helemaal niet bang of angstig is mijn derde poedel en de enigste die zo blaft dus en de vorige werd wel 16,5 jaar oud dus zo slecht ben ik toch niet voor mijn diertjes ik ga vanwege mijn honden niet eens op vakantie en als ik langer dan 2 uur weg moet dan gaan ze naar een vriendin zonder band dus

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 22:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

gabriele, doet u fijn wat u gewend bent. U kent uw honden het best. 't Puilt hier altijd uit van negatieve opmerkingen, zou dat maar negeren en doen wat voor u (en honden) het beste werkt.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2012 om 23:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gabriele,

ik wordt een beetje moe van uw gebazel.
De stroomstoot is niet 6 volt.
Dat heb ik eerder al uitgelegd.
Als u de ballen niet weet van electronica kunt u beter van de toetsen afblijven.
Nog 1 maal voor Gabriele in Jip en Janneke taal :
De batterij is 6 volt en een electronische schakeling maakt daar zo'n 10.000 volt van.
U schrijft nog iets zeer dieronvriendelijks : als u weg gaat krijgt de hond de band om ( dat schrijft u zelf) en als u thuiskomt gaat hij gelijk af.
Wat gaat er af ? De band omdat uw hond blij blaft als u thuiskomt ?
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++==============

gabriele schreef op vrijdag 13 jul 2012, 22:02: het is wel 6volt en is maar 1batterijtje zo een die voor filmrolletjes ook wordt gebruikt en dat wordt nooit zo veel volt !!!! en als jullie het zo leuk vinden om er naar te luisteren moeten jullie dat maar doen kijk als ik in een hutje op de hei zat hoefde het dus niet maar ik heb gewoon rekening te houden met buren de andere hond doet het toch ook niet ,ik heb er nl wel 2 en als ik hem nu om doe is hij dus gewoon stil en als ik weer terug kom gaat hij gelijk af en hij is dus helemaal niet bang of angstig is mijn derde poedel en de enigste die zo blaft dus en de vorige werd wel 16,5 jaar oud dus zo slecht ben ik toch niet voor mijn diertjes ik ga vanwege mijn honden niet eens op vakantie en als ik langer dan 2 uur weg moet dan gaan ze naar een vriendin zonder band dus

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 00:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond vrijdag 13 jul 2012, 15:24

Geen schroeiplek bij uw hond houdt m.i. niet in dat bij een andere hond wel een schroeiplek in de hals kan ontstaan.

Er zal nooit een schroeiplek ontstaan, daar is het vermogen véél te laag voor. Die prikkeltjes zijn te vergelijken met die spierspanners die op de buik of elders geplaatst werden en een tijdje in zwang waren om af te vallen.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 00:10
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 00:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

gabriele schreef op vrijdag 13 jul 2012, 22:02:
het is wel 6volt en is maar 1batterijtje zo een die voor filmrolletjes ook wordt gebruikt en dat wordt nooit zo veel volt !!!!

Ja hoor, kan wél, een batterijtje van 1,5 volt kan best wel 50.000 volt maken, alleen is de sterkte, de stroom genaamd, niet groot genoeg om aan dood te gaan of schroeiplekken te maken. (Behalve als het een hele grote batterij is, dan wél, formaat accu.) Kijk maar eens naar die taser die de politie gebruikt, (RTL7 19:00 uur politieachtervolgingen)

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 02:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na alle reacties wil ik wel verklappen hoe ik voorkom dat mijn hond blaft als ik weg ben van huis.
Ik vrees dat mijn tip niet bij iedereen in goede aarde zal vallen.
Maar het is wel de goedkoopste oplossing.
En veel diervriendelijker.
U kent wel de elastieken die de postbode geheel milieuvriendelijk op straat gooit.
Als ik van huis wegga laat ik Brutus altijd loslopen op het landgoed.
Om de koninklijke familie niet te hinderen met Brutus zijn geblaf doe ik zo'n postbode elastiek bij Brutus om zijn bek.
Niet loeistrak natuurlijk.
Brutus kan nog net blaffen, maar na een paar keer krijgt ie behoorlijk last van zijn kaakspieren.
Kosten nul komma noppes.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 08:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat vervelend nou dat ik die bijwerking achter op de "bijsluiter" v.e. anti blaf band met stroomstootjes zag staan.

Volgens mij kan er beter geïnvesteerd worden in maatregelen nemen dat de hond alleen kan zijn en niet reageert op prikkels van buiten, zoals ik al omschreven heb.

Een eerste maatregel is: een lange wandeling voordat de hond alleen gelaten wordt. Onder het motto: een vermoeide hond is een rustige hond.
De hond niet de hele dag als je thuis bent achter je aan laten lopen of naast je op de bank, of erger op schoot zodra je op de bank ploft. Dan bindt de hond zich te veel en dit verergert de verlatingsangst.
De hond 's-nachts alleen laten slapen.
Als hond overdag alleen is:
In een ruimte waarbij de hond niet naar buiten kan kijken.
Niet alleen in de tuin terwijl de eigenaar van huis is.
Muziek aan als de hond alleen is.

De tijd dat de hond alleen is stapje voor stapje gaan opbouwen.

Maar ja, dat kost tijd en energie die je in je hond investeert.

Een diervriendelijk middel voor honden met verlatingsangst is o.a. Zylkéne. Geen medicament, maar een voedingssupplement wat je over wat voer kunt strooien en waar een kennis van mij een hoog bejaarde hond rustig kreeg toen de hond op 15 jarige leeftijd herplaatst werd ( baas overleden). In combinatie met boven genoemde maatregelen.

Een hond al 9 jaar telkens als je weg gaat een anti blaf band om doen. Bedroevend omdat dit anders kan.

vliegenderob schreef op zaterdag 14 jul 2012, 00:04: tdehond vrijdag 13 jul 2012, 15:24

Geen schroeiplek bij uw hond houdt m.i. niet in dat bij een andere hond wel een schroeiplek in de hals kan ontstaan.

Er zal nooit een schroeiplek ontstaan, daar is het vermogen véél te laag voor. Die prikkeltjes zijn te vergelijken met die spierspanners die op de buik of elders geplaatst werden en een tijdje in zwang waren om af te vallen.

als je af wilt vallen moet je meer bewegen en minder eten. Bijvoorbeeld met de hond die niet alleen kan zijn.
BTW
als je hond te dik is beweeg je te weinig. :)
In het algemeen:
Het is mij overigens een raadsel waarom het taalgebruik zo grof wordt. Je bent voor of tegen. Dat kan ook op een fatsoenlijke manier "gezegd" worden.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 09:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

mensen even nog n reactie van jullie over de blafband
blafband is niks mis mee als je hem verantwoord gebruikt ik heb jaren herdershonden afgericht.
Kijk als je in t weiland loopt zie je dat koeien ,paarden omheind zijn met stroomdraad ,de koe of paard stoot zich echt maar 1 keer eraan
Conclusie; 1de boer is n dier mishandelaar, 2 de mensen met de duitse herder hond kunnen dadelijk z,n hond weg doen van wegen buurt overlast.. nou dat zijn leuke baasjes.

p,s probeer gewoon het advies van de mensen en laat de mensen in waarde ze willen alleen maar helpen

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 09:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is het mogelijk om een honden kennel in de tuin te bouwen waarbij het uitloop gedeelte geen zicht geeft op wat voorbij de tuin loopt. Dit voorkomt m.i. ook dat de hond gepest wordt als men hem in het voorbij gaan niet ziet.
Vervolgens eerst lange wandeling met de hond voordat deze ( soms) de hele dag alleen gelaten wordt.
M.i. zou u de hond kunnen trainen alleen in de kennel te verblijven zonder te blaffen terwijl u thuis bent omdat u dan wel in de gelegenheid bent om ongewenst gedrag te corrigeren. ( tijdsduur opbouwen)

afbeeldingen: klik

jofel schreef op vrijdag 13 jul 2012, 19:26: Alle serieuze mensen die op mijn vraag zijn ingegaan: hartelijk dank!
Bedankt voor alle tips en adviezen.
Dan nog even ter info:
Wij wonen in het buitenland waarboven de woning van de hoofdagent van ons dorp is.
In het begin blafte onze hond ook veel als we thuis waren, maar zoals gezegd hebben we hem geleerd dat dat niet mag.
Maar ja, hoe trainen we hem als we weg zijn?
Dan kunnen we geen consequenties aan zijn gedrag doen.
Om hem dan soms de hele dag in huis te laten zitten (waar hij overigens niet echt blaft) is geen optie.
Speeltjes ed heeft ie wel, we hebben ook wel eens een groot bot gegeven als we weggingen, maar die begraaft hij vrij snel en ja... dat schiet dus ook niet zo op.
En verlatingsangst oid is het echt niet. We hebben wel eens een camera laten filmen terwijl we weg waren daarop zagen we ook de manier waarop hij blafte.
Een lange lijn hebben we ook over nagedacht, maar ivm de veiligheid is het toch beter als de hond rond kan lopen en bij de voordeur kan komen mocht het nodig zijn.
Maar dan heb je helaas weer dat hij vanaf de voordeur ook op de straat kan kijken en iedereen dus langs zien komen.
Verder leert hij wel snel, dus we verwachten dat we zo'n antiblafband niet heel lang hoeven te gebruiken. (Dat hopen we ook.)
We hebben ook nagedacht over zo'n hondvriendelijke muilkorf dat hij wel kan drinken en hijgen, maar niet blaffen. Maar dat lijkt ons niet zo'n goed idee aangezien hier ook jeugd langs komt die hem dan waarschijnlijk juist gaan pesten als hij zo'n (superzichtbaar) ding omheeft.

Hopelijk geeft dit iets meer informatie ook over het feit dat we niet onze hond willen martelen (hoe overdreven is dat...).
Wij vinden het ook niet leuk maar ja de hond moet het toch op een bepaalde manier leren.

@ Akino: onze hond is bijna 3,5 jaar.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 09:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jofel:

Hoop dat je met al die antwoorden die tot nú toe zijn gegeven vooruit kunt.
Succes er mee.

Akino

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 09:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

reactie op antiblaf band
jaren geleden hebben we veschillende banden uitgeprobeerd
als een groep honden bij elkaar staat en een draagd zo,n band
komt het vaak voor dat de drager gestraft word voor het blaffen van de buurhond
heel vaak gaat de band ook reageren als er een awack overvliegt
soms kwam het zelfs tot het straffen van personen met een hoorapparaat
ps deze waarnemingen zijn wel van een halve eeuw geleden
grtjes nico s

ve
door verwijderd - Jul 14, 2012 om 10:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

allony schreef op vrijdag 13 jul 2012, 20:25: mensen even nog n reactie van jullie over de blafband
blafband is niks mis mee als je hem verantwoord gebruikt ik heb jaren herdershonden afgericht.

M.i. is het een erg dieronvriendelijk middel om een hond te leren niet te blaffen.

Als een hond vaak hele dagen alleen is, dan is het m.i. beter om de hond te herplaatsen.

ve
door verwijderd - Jul 15, 2012 om 07:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn bezwaar tegen een anti blafband, die met stroomstootjes werkt is m.i. dat dit gebruikt wordt zonder dat er toezicht op is.

Als het bij hond van t.s. gebruikt zou worden schept m.i. vraagsteller condities waardoor de hond gaat blaffen. ( wordt de hele dag alleen in de tuin gelaten terwijl er zicht is op wat zich buiten het hek af speelt).

Dus de hond gaat blaffen en moet daarvoor gestraft worden.

Eerst de condities verbeteren zoals ik aangegeven heb en dan kijken of straffen nodig is.

BTW
Op de plaats waar de punten de huid de hals raken moet de vacht weg geschoren worden. Ook dient regelmatig gecontroleerd worden of de huid op de plaats waar de punten de huid raken niet afsterft omdat de baas de halsband te strak heeft om gedaan.

( las ik in een bijsluiter).

En nu maar hopen dat er geen ongewenste reactie komt: stroomstoot - hond schrikt en blaft- stroomstoot - hond schrikt en blaft. enz.
Zoals het geval was bij een buurhond v.e. kennis waarvan de eigenaar niets beter wist te verzinnen met als resultaat dat de hond niet stil was.

nico s schreef op zaterdag 14 jul 2012, 09:49: reactie op antiblaf band
jaren geleden hebben we veschillende banden uitgeprobeerd
als een groep honden bij elkaar staat en een draagd zo,n band
komt het vaak voor dat de drager gestraft word voor het blaffen van de buurhond
heel vaak gaat de band ook reageren als er een awack overvliegt
soms kwam het zelfs tot het straffen van personen met een hoorapparaat
ps deze waarnemingen zijn wel van een halve eeuw geleden
grtjes nico s

ve
door verwijderd - Jul 16, 2012 om 18:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit topic is opgeschoond en er zijn bans uitgedeeld.
Gebruikers die willen reageren mogen dat on-topic doen en zonder anderen te beledigen. Wie zich hier niet aan houdt kan erop rekenen dat zijn of haar account wordt geblokkeerd. [edit ter verduidelijking]

ve
door verwijderd - Sep 29, 2012 om 08:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog even voor de belangstellenden:
we zijn nu een paar maanden verder en inmiddels hebben we een antiblafband met statische correctie in gebruik genomen.
We zijn er in het begin bij geweest, zoals op de gebruiksaanwijzing wordt aangraden, en later hebben we een camera laten draaien als we weggingen.
Natuurlijk schrok onze hond er wel van in het begin, maar het resultaat is super!
Hij is een stuk stiller, ook als we de band niet om doen.
Hij heeft nu geleerd dat blaffen, ook als wij er niet zijn, consequenties met zich mee brengt
We zijn erg blij met het resultaat, hij hoeft het nu ook bijna niet meer om,
de buren zijn ook blij, dus wat willen we nog meer.
En het is niet zo dat hij nu helemaal niet meer blaft; als er iets is, slaat hij nog steeds aan, maar hij blaft niet meer onnodig tegen iedereen die langskomt.

ve
door verwijderd - Sep 29, 2012 om 11:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kan me heel goed voorstellen dat, nu alles zich langzamerhand tot normaal heeft ontwikkeld, met de hulp van de anti-blafband, het stoppen van het te overdadige geblaf een fijn "einde" is. Natuurlijk blaft elke hond maar inderdaad, dat constante geblaf word je gek van en dus de buren ook.

Heel fijn dat u de goede afloop nog even terugkoppelt. Heel veel plezier met uw hond.