ch
door chanthal89 Jul 2, 2013 om 17:58
Huishouden & energie

Artikel niet goed, niet ruilen zonder bon

Hallo,

Een tijdje geleden heb ik bij de Action vloerdoeken gehaald. Er zaten er 2 in de verpakking. Na een tijdje wil ik de ander die er bij zat gebruiken, blijkt dus dat die niet past. Te klein.
Ik ben naar de winkel terug gegaan. Krijg ik als antwoord dat ik geen bon heb en zij dus niet kunnen ruilen. Dit zelfde antwoord krijg ik ook van de telefoniste van het hoofdkantoor. Het is toch vreemd wanneer je laat zien dat ze bij hun vandaag komen je niet kan ruilen, omdat je geen bon hebt.
Wat kan ik nu het beste doen.

18603 36 Rapporteer

getty
door getty - Jul 2, 2013 om 18:02
4179 Antwoorden / 10 Vragen

tja u kunt niet veel ben ik bang. Ze mogen hun voorwaarden stellen. Ik zou me er maar bij neerleggen, zo duur zal het artikel vast niet geweest zijn denk ik?

edrick3
door edrick3 - Jul 2, 2013 om 18:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo chanthal89,

Tja, dat zijn nu eenmaal hun ActionVoorwaarden: zonder bon geen ruiling.
Zoals trouwens in (bijna) alle winkels de regel is.
Zou gewoon een nieuwe kopen.
Misschien kun je die bon dan gebruiken om te ruilen? '-) (foei!)

zwemmer
door zwemmer - Jul 2, 2013 om 18:15
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Er zijn mensen die "per ongeluk" zomaar iets meenemen en daar heeft Action dan wel ervaring mee. Men moet niet alleen laten zien dat het artikel bij de Action vandaan komt maar ook dat het betaald is. Is deze aankoop apart gepind, dan heeft het dagafschrift misschien nog een kans. Je kunt het proberen.

Zwemmer

tenormin
door tenormin - Jul 2, 2013 om 18:34
16877 Antwoorden / 108 Vragen

Haha, eigenlijk een heel (inderdaad foei!) oplossing die edrick3 geeft. Zou ik natuurlijk zelf ;-) nooit aan gedacht hebben maar hier breng je wel mensen op een idee.

zoekster
door zoekster - Jul 2, 2013 om 19:01
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Die kan wel bij de (foei) Tips!
Hoewel, zoiets zou ik nooooit doen, nee echt niet!

tijger1
door tijger1 - Jul 2, 2013 om 19:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zou het niet zo kunnen zijn dat er twee maten in horen zitten? Nieuwe kopen en dan twee te kleine terugbrengen?

edrick3
door edrick3 - Jul 2, 2013 om 19:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

Ach, soms moet je creatief zijn.
In dit geval benadeel je niemand.

Met vr.gr.

kl
door klaassens - Jul 3, 2013 om 15:18
2 Antwoorden / 1 Vragen

Als intenetbankiert en bij een winkel gepint hebt,kun je een uitdraai van deze betaling maken en die geldt dan als kassabon.

vr1944
door vr1944 - Jul 3, 2013 om 15:23
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Misschien kun je die bon dan gebruiken om te ruilen? '-) (foei!)

Lijkt een goeie tip tenminste als het een hetzelfde artikel is ,Maar dat trucje kennen bij Action al , want bij het ruilen wordt het artikel gescand om een retour bon te maken . Bovendien is het misbruik maken van een extra service .Action is niet verplicht te ruilen. De boel oplichten voor een paar euro ,foeiiiiiiii en TS staat voor joker in de winkel.

pino123
door pino123 - Jul 3, 2013 om 15:24
2772 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=klaassens schreef op woensdag 3 jul 2013, 15:18]Als intenetbankiert en bij een winkel gepint hebt,kun je een uitdraai van deze betaling maken en die geldt dan als kassabon.

Daar staat niet op wat er aangekocht is, heeft dus geen zin.

tijger1
door tijger1 - Jul 3, 2013 om 15:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@klaassens

Maar op die pinbetaling staat toch helemaal niet wat u gekocht hebt, dus onzin, dat dat als kassabon zou kunnen dienen.

wimmi20
door wimmi20 - Jul 3, 2013 om 15:27
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Wimmi verklaart hierbij plechtig dat hij zich verre distancieert van de criminele adviezen hier gegeven.
Vraagstelster stelt de vraag wat kan ik doen ?
Deskundig antwoord van Wimmi : ga koffie drinken en zeur niet over een vloerdoekje van 1.98 euro per 2.

tenormin
door tenormin - Jul 3, 2013 om 15:36
16877 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op woensdag 3 jul 2013, 15:27]Wimmi verklaart hierbij plechtig dat hij zich verre distancieert van de criminele adviezen hier gegeven.
Vraagstelster stelt de vraag wat kan ik doen ?
Deskundig antwoord van Wimmi : ga koffie drinken en zeur niet over een vloerdoekje van 1.98 euro per 2.

**volgens wimmipedia**

kl
door klaassens - Jul 3, 2013 om 15:53
2 Antwoorden / 1 Vragen

Als je een uitdraai maakt van internetbankieren, staat op die bon de naam van de winkel en het bedrag.
Aan de hand hiervan kun je ruilen. Ik heb dit zelf ervaren bij de Marskramer. De bediende gaf me dit advies, omdat ik de bon kwijt was.

tijger1
door tijger1 - Jul 3, 2013 om 16:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@klaassens

Misschien heeft Ts wel tien dingen gekocht bij de Action.

@Ts

gebruik die doek als poetsdoek, zo'n verlies zal het niet zijn.

ikbenik
door ikbenik - Jul 3, 2013 om 16:36
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=klaassens schreef op woensdag 3 jul 2013, 15:53]Als je een uitdraai maakt van internetbankieren, staat op die bon de naam van de winkel en het bedrag.
Aan de hand hiervan kun je ruilen. Ik heb dit zelf ervaren bij de Marskramer. De bediende gaf me dit advies, omdat ik de bon kwijt was.
Dat bewijs is een BETAALBEWIJS geen AANKOOPBEWIJS.
Jammer dat mensen dat niet kunnen begrijpen.
Zucht..

Je hebt het mis.
Met de uitdraai van het internetbankieren kun je inderdaad mee naar de winkel. Die kan dan in het systeem de bijpassende aankoopfactuur opzoeken en uitdraaien.
Die uitdraai zelf geeft geen recht op geld terug of wat dan ook.

De verkopende partij is niet verplicht om hieraan mee te werken.
Het is en het blijft de verantwoordelijkheid van de koper om de bonnen goed te bewaren.

ikbenik
door ikbenik - Jul 3, 2013 om 16:43
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Aanvulling:

=klaassens schreef op woensdag 3 jul 2013, 15:53: Als je een uitdraai maakt van internetbankieren, staat op die bon de naam van de winkel en het bedrag.
Aan de hand hiervan kun je ruilen.

Dat kan nooit.
Als op de bankafschrift een bedrag staat van €100,- en voor de rest staat er niets op, kan het goed zijn dat de koper 2 producten van €50,- gekocht heeft òf 4 producten van €25,-.
Het kan ook goed zijn dat de koper een product A gekocht heeft voor €100,- en teruggaat naar de winkel met product B welke ook €100,- gekost heeft.

Alleen als op de bankafschrift EXACT STAAT WAT ER GEKOCHT IS EN VOOR WELKE PRIJS kan een bankafschrift als aankoopbewijs dienen. Aangezien dat bijna nooit voorkomt kan de bankafschrift NIET als aankoopbewijs dienen maar alleen als betaalbewijs.

ho
door honza23 - Jul 3, 2013 om 17:43
263 Antwoorden / 3 Vragen

tsja, ruilen is een gunst, geen recht.
Overigens scheelt het per winkel: ik kocht ooit 2 (vrij dikke en warme) sweatshirts bij de Aldi, een blauwe en een rode, allebei natuurlijk dezelfde maat, XL. Thuis ééntje gepast, perfect. Daarna allebie in de kast, en bon weggegooid (want zat immers perfect).
Enige maanden later naar Oost-Europa, eerst de ene aangedaan, heerlijk. Volgende dag de andere: veel te klein! Mouwen en gewone lengte te kort, zat voor geen meter. Uiteindelijk beide op elkaar gelegd, en ja hoor: die 2e was gewoon veel kleiner. Ik denk dat dat een L of misschien zelfs wel een M was ! Met een XL als maat er in genaaid.... Bij thuiskomst Aldi gebeld, men kon in de oude folders niets meer terugvinden (en wist dus niet wat ik wanneer gekocht zou kunnen hebben), ik had geen bon (ik wist alleen dat ze iets van 13-15 euro gekost hadden), men vroeg of ik een foto wilde maken en opsturen; werd daarna opgebeld: of een tegemoetkoming van 20 euro OK was.
Kijk, dat is echte service !
In dit geval: Action heeft ook veel last van diefstal, van mensen die misbruik van zaken maken. Dus ja, dan is vaak de enige manier van een winkel om de schade te beperken strenge regels hanteren. Kan soms lullig zijn voor een klant, maar ja, u weet nu wel: voortaan meteen de verpakking openmaken en bon pas weggooien als het OK is. Overigens willen de meeste winkels een bewijs van een pinbetaling wel accepteren: het gaat er immers om dat je aanemelijk kunt maken dat iets gekocht/betaald is. een bon is dan de simpelste manier, maar een pinbetaling zegt ook wat.

Yv
door Yvonne_909 - Jul 3, 2013 om 19:46
42 Antwoorden / 2 Vragen

Wat een gedoe om een artikel van een paar euro.

Dat men in de winkel aan de hand van een pinbon o.i.d. dingen na moet kijken omdat iemand zo gemakzuchtig is om een bon weg te gooien voordat is gecontroleerd of het artikel wel goed is, weegt wsl. niet eens op tegen de prijs van het betreffende artikel.

Het ligt idd. aan het winkelbeleid. Heb het bij een drogisterijketen wel eens meegemaakt dat ik zonder bon iets kon ruilen. Hulde aan deze winkel!
Als het niet had gekund, was het gewoon domme pech van / voor mijzelf geweest.

ma
door manwijf - Jul 4, 2013 om 09:12
574 Antwoorden / 1 Vragen

Action is een dump. Veelal wordt er restpartijen verkocht, kleding uit een vorige mode, koek en snoep die niet 100% aan de kwaliteitseisen voldoet, maar verder prima in orde is, maar ook artikelen waar iets aan mankeert.

Je moet dus goed opletten wat je koopt. Dat Action nog ruilt is service.

wimmi20
door wimmi20 - Jul 4, 2013 om 13:54
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Manwijf,
hoe komt u eigenlijk aan de info dat er koek en snoep wordt verkocht die net niet deugt ?
En er worden volgens u artikelen verkocht waar iets aan mankeert.
Hoe komt u aan die info, en wat zou er aan mankeren ?
Als u dit weet dan kunt u natuurlijk ook voorbeelden noemen, en heeft u het zelf ervaren.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=================

quote=manwijf schreef op donderdag 4 jul 2013, 09:12]Action is een dump. Veelal wordt er restpartijen verkocht, kleding uit een vorige mode, koek en snoep die niet 100% aan de kwaliteitseisen voldoet, maar verder prima in orde is, maar ook artikelen waar iets aan mankeert.

Je moet dus goed opletten wat je koopt. Dat Action nog ruilt is service.

ma
door manwijf - Jul 4, 2013 om 14:27
574 Antwoorden / 1 Vragen

@wimmi20
Waar staat dat ik beweer, dat er koek en snoep wordt verkocht die net niet deugt ?
Misschien beter lezen?

wimmi20
door wimmi20 - Jul 4, 2013 om 15:51
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Goed Manwijf,
u ontwijkt handig de vraag.
Nogmaals de vraag in uw woorden :
hoe komt u aan de info dat er koek en snoep wordt verkocht die niet 100% voldoet aan de kwaliteitseisen ?
Hoe komt u aan de info dat er goederen worden verkocht waar iets aan mankeert ?
Dat zijn 2 vragen.
In uw vorige tekst beantwoordde u er maar 1.
En voor uw info : ik koop er wel eens koek, snoep, en andere dingen, van uw verhaal klopt niets.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=================

=manwijf schreef op donderdag 4 jul 2013, 14:27: @wimmi20
Waar staat dat ik beweer, dat er koek en snoep wordt verkocht die net niet deugt ?
Misschien beter lezen?

gompy2
door gompy2 - Jul 4, 2013 om 16:13
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=manwijf schreef op donderdag 4 jul 2013, 09:12]koek en snoep die niet 100% aan de kwaliteitseisen voldoet, maar verder prima in orde is,

Ik ben eigenlijk net zo nieuwsgierig als die wimmi20.
Hoe kom je aan die wijsheid dat koek en snoep die verkocht wordt bij de Action niet voor 100% aan de kwaliteitseisen voldoet?
Waar kunnen wij, onwetenden, lezen of verifiëren dat jouw bewering op waarheid berust of dat het niet uit 1 van je duimen komt?
Waar zijn die rapporten te vinden?
Toe, verlos ons van die brandende vragen..
Of ben je zo maar even in het wilde weg een bedrijf aan het beschadigen?

ikbenik
door ikbenik - Jul 4, 2013 om 16:26
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=gompy2 schreef op donderdag 4 jul 2013, 16:13]
Hoe kom je aan die wijsheid dat koek en snoep die verkocht wordt bij de Action niet voor 100% aan de kwaliteitseisen voldoet?

Toch kan het wel degelijk.
Aan de kwaliteit van het snoep is niets mis mee, alleen zitten er wat vaker "misbaksels" tussen.
Dat soort snoep komt eigenlijk niet door de kwaliteitskeuring door (A kwaliteit) maar worden dan vaak als B kwaliteit verkocht tegen een lagere prijs.
Een voorbeeld: neem bijvoorbeeld winegums in de vorm van een beertje.
In principe moet ieder beertje perfect zijn. Dus ieder beertje waar iets aan mankeert komt dus niet door de kwaliteitskeuring. Er zit dan bijvoorbeeld een deukje in. Die zou dan in principe weggegooid worden.
Aangezien er niets mis is met het materiaal (behalve het uiterlijk) wordt die als B kwaliteit goedkoper verkocht.

Een ander voorbeeld:
Zou een appel niet helemaal mooi van vorm zijn, kan die dus niet als kwaliteitsappel verkocht worden terwijl er met het materiaal van de appel niets mis is.
Dat soort appels worden dan in de fabriek verwerkt tot appelmoes.

wimmi20
door wimmi20 - Jul 4, 2013 om 17:37
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Welnee Ikbenik,

een machine spuugt per dag heeeel veel beertjes uit.
Die worden echt niet gecontroleerd op deukjes en scheve oogjes.
Wat ik wel weet : de zeer verminkte beertjes worden er handmatig uitgehaald, en die worden berenmoes.

Enne Manwijf,
wilt u als het u belieft even de vragen beantwoorden ?
Beleefder kan ik het niet maken.

tijger1
door tijger1 - Jul 4, 2013 om 18:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@wimmie20

Wat een gruwelijk verhaal over die beertjes. Er moet een actiegroep opgericht worden om deze gehandicapte beertjes te redden van de pot beren moes. :-)

gompy2
door gompy2 - Jul 4, 2013 om 19:32
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ikbenik schreef op donderdag 4 jul 2013, 18:53]Dan geloof je het toch lekker niet!
En je bent eigenlijk altijd tegen mij. Dus je vertelt niets nieuws.
Kom met feiten of ter zake doende onderbouwing of verwijzingen en ik geloof je.

Ik ben tegen iedereen die kulverhalen of beweringen ophangt zonder op feiten berustende onderbouwingen en eigen bedenksels als waarheid probeert weer te geven .
Ik ben enorm allergisch voor dat soort mensen, ik zal er ook tot mijn laatste snik tegen ageren.

Maar niet alles wat je schrijft is onzin, helemaal niet, je hebt best veel parate kennis in huis.

ikbenik
door ikbenik - Jul 4, 2013 om 22:38
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=gompy2 schreef op donderdag 4 jul 2013, 19:32][quote=ikbenik schreef op donderdag 4 jul 2013, 18:53]Dan geloof je het toch lekker niet!
En je bent eigenlijk altijd tegen mij. Dus je vertelt niets nieuws.
Kom met feiten of ter zake doende onderbouwing of verwijzingen en ik geloof je.
Simpel:
Wel eens gekeken naar het programma "How it's made" van Discovery Channel?

Zeer leerzaam. ;-)

Daar heb ik dus die informatie vandaan.

[quote=gompy2 schreef op donderdag 4 jul 2013, 19:32]
Ik ben tegen iedereen die kulverhalen of beweringen ophangt zonder op feiten berustende onderbouwingen en eigen bedenksels als waarheid probeert weer te geven .
Ik ben enorm allergisch voor dat soort mensen, ik zal er ook tot mijn laatste snik tegen ageren.

Maar niet alles wat je schrijft is onzin, helemaal niet, je hebt best veel parate kennis in huis.
Waar ik allergisch voor ben is van mensen die alles wat een bepaalde instantie beweerd voor waar aannemen en alles wat anders beweerd voor kul uitgemaakt wordt.

Les één: controleer de bronnen. Als iemand iets beweerd, controleer dat of dat waar is. Neem nu de twee jaar wettelijke garantie. Een bepaalde instantie doet daar een bepaalde uitspraak over. Ik controleer dat bij de wetsteksten in de wetboeken en bij de Europese richtlijn zelf: resultaat: kul.

diumenge
door diumenge - Jul 4, 2013 om 22:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=ikbenik schreef op donderdag 4 jul 2013, 22:38]Simpel:
Wel eens gekeken naar het programma "How it's made" van Discovery Channel?

Zeer leerzaam. ;-)

Daar heb ik dus die informatie vandaan.
...Welke afleveringe van How it's made gaat over de Action dan?

zoekster
door zoekster - Jul 4, 2013 om 23:03
10966 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=ikbenik schreef op donderdag 4 jul 2013, 22:38]
Wel eens gekeken naar het programma "How it's made" van Discovery Channel?

Zeer leerzaam. ;-)

Daar heb ik dus die informatie vandaan.

Misschien moet je ook eens empirisch onderzoek doen. Stap zelf de Action binnen, koop wat Bounty's en Marsen en dan eens zien of het producten zijn, die niet aan de kwaliteitseisen voldoen.

Het zijn precies dezelfde zonder deukjes of andere mankementen! Alleen goedkoper.

Wel je tanden poetsen voor je naar bed gaat.

wimmi20
door wimmi20 - Jul 4, 2013 om 23:53
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Mensuh,
laten we nou eens redelijk nadenken.
Volgens sommigen hier verkoopt Action snoep en koekies die niet helemaal perfect zijn.
Er is dus een machine die de snoepies met een deukie en de koekies met een kruimeltje verkeerd gebakken in aparte zakkies doet die aan de Action worden verkocht.
FF goed nadenken : gelooft u dat nou echt ?

Overigens : Xenos (van Blokker) verkoopt ook veel consumptie goederen voor een veel lagere prijs.
Daar mankeert soms wel wat aan : ik kocht er een tijdje geleden kerstkransjes waar een gat in zat.
Wat was ook alweer het onderwerp ? Ik geloof dat ik afdwaal.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++==================

=zoekster schreef op donderdag 4 jul 2013, 23:03:
=ikbenik schreef op donderdag 4 jul 2013, 22:38:
Wel eens gekeken naar het programma "How it's made" van Discovery Channel?

Zeer leerzaam. ;-)

Daar heb ik dus die informatie vandaan.

Misschien moet je ook eens empirisch onderzoek doen. Stap zelf de Action binnen, koop wat Bounty's en Marsen en dan eens zien of het producten zijn, die niet aan de kwaliteitseisen voldoen.

Het zijn precies dezelfde zonder deukjes of andere mankementen! Alleen goedkoper.

Wel je tanden poetsen voor je naar bed gaat.

ikbenik
door ikbenik - Jul 5, 2013 om 00:54
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=diumenge schreef op donderdag 4 jul 2013, 22:46][quote=ikbenik schreef op donderdag 4 jul 2013, 22:38]Simpel:
Wel eens gekeken naar het programma "How it's made" van Discovery Channel?

Zeer leerzaam. ;-)

Daar heb ik dus die informatie vandaan.
...Welke afleveringe van How it's made gaat over de Action dan?

Die gingen niet over Action, maar wel over fabricageprocessen bij fabrikanten. Ook snoep kwam daar aan de orde.

diumenge
door diumenge - Jul 5, 2013 om 06:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ahaa, dus toch géén feiten of ter zake doende onderbouwing @ikbenik.

gompy2
door gompy2 - Jul 5, 2013 om 14:33
2796 Antwoorden / 0 Vragen

en verder niet van

=ikbenik schreef op donderdag 4 jul 2013, 16:26:
Toch kan het wel degelijk.
Aan de kwaliteit van het snoep is niets mis mee, alleen zitten er wat vaker "misbaksels" tussen.

ikbenik, ik ben totaal niet van plan met jou in discussie te gaan, dat wordt weer lappen tekst plempen en zaken er bij halen wat er totaal niet toe doen, zoals nu weer die appels.
Een geheimpje, de Action verkoopt geen appels, we hadden het namelijk over de Action.

Action koopt restpartijen op, net zoals veel andere ketens, zoals Euroland en nog een aantal.
Met die restpartijen is kwalitatief niets mis mee, ze zien er net zo uit of zijn net zo verpakt als dat je snoep bij de AH of weet ik veel waar zou kopen.

Ik koop geregeld Snikkers/Marsjes/Nutsjes en weet ik veel wat bij de Action.
De zakken waarin het verpakt is zien er gewoon uit, de verpakking is normaal, ziet er net zo uit als in andere winkels en de houdbaarheidsdatum is ook in orde.

Ik koop zelf altijd mijn aftershave van Axe "Africa" bij de Action.
Die kost daar € 2,99 per 100ml. Voor dat bedrag heb ik ze ook bij de Wibra zien staan.
Dezelfde aftershavekost bij het Kruidvat € 9,14 , exact dezelfde verpaking, in precies dezelfde hoeveelheid.
In jouw optiek en ook die van die/dat manwijf zouden dat dus ook inferieure artikelen moeten zijn?

[edit redactie - off topic]

ma
door manwijf - Jul 8, 2013 om 08:32
574 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry dat het zo lang geduurd heeft voordat ik reageer, maar jullie hebben inderdaad gelijk dat de kwaliteit van de snoep/chocolade van de Action precies hetzelfde is als elders. Met excuses!