tw
door twik Oct 28, 2013 om 18:16
Huishouden & energie

Bank zakt naar 1,5 jaar spontaan door

Hallo allemaal,

Ik heb 1,5 jaar terug een hoekbank gekocht bij Profijt Meubelen te Doetinchem.
deze is na 1,5 jaar spontaan doorgezakt de balk is compleet doormidden, dit terwijl er iemand van 65kg op die plek is gaan zitten.
Ik heb de bank voor onderzoek naar profijt meubelen gebracht, zij zouden onderzoeken en over de reparatie zouden wij wel uitkomen werd er gezegd. maar naar hun mening was het geen fabrieksfout en geen fout aan de bank en krijg ik niets! terwijl er volgens de garantie 1/3 (cbw erkent) voor mij rekening zou zijn de rest voor hen.
met andere woorden, ik zou zelf te wild met de bank zijn omgegaan...hoe durven ze dit zomaar te beweren...het gaat mij niet om die 200 euro reparatie kosten maar om het principe.
Een bank mag toch niet zomaar doorzakken bij normaal gebruik?!

met vriendelijke groet.
Rick

1809 7 Rapporteer

kaasbroodje
door kaasbroodje - Oct 28, 2013 om 18:19
937 Antwoorden / 2 Vragen

Het is inderdaad vreemd. Maar kunt u bewijzen dat er wel goed mee om is gegaan. Want als uw bank een van de weinige zou zijn dan is het te begrijpen dat ze een conclusie trekken in de richting van u bent er verkeerd mee om gegaan.

zoekster
door zoekster - Oct 28, 2013 om 18:21
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Hoeveel heeft die bank u gekost? Daar kun je vaak een zekere kwaliteit van aflezen.

tw
door twik - Oct 28, 2013 om 18:23
7 Antwoorden / 2 Vragen

de bank was in de uitverkoop stond er oorspronkelijke prijs was 700 euro ik kocht hem voor 499

zoekster
door zoekster - Oct 28, 2013 om 18:37
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Niet echt een topper qua prijsklasse. Wordt wel lastig.
Wat u nog kunt doen is een klacht indienen bij de Geschillencommissie wonen om u te beroepen op de garantievoorwaarden van de CBW. Misschien kunt u uw argumenten kracht bij zetten, door bijv, uw gezinssamenstelling door te geven (eventueel met gewicht). Kleine kinderen in huis is geen pré.
klik HIER

Klachtengeld is in uw geval €76,26 dat krijgt u terug als u het geschil wint, maar het ging u om het pricipe, dus weet niet of u daar zin in heeft. Geen idee over de uitkomst, maar het is wel zo dat de Geschillencommissie behoorlijk vasthoudt aan de garantievoorwaarden van het CBW..
klik HIER voor verdere uitleg.

tw
door twik - Oct 28, 2013 om 18:50
7 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor de uitleg!..
Al met al is het dus nog aardig lastig om mijn gelijk te halen en te krijgen.
Wij gaan ons nu beraden of wij dit via de geschillencommissie gaan doen, of dit toch zelf te repareren.
Ik ben vrij handig dus een balk heb ik vrij snel vervangen.
Mij ging het gewoon om het principe en de service van profijt meubelen laat behoorlijk te wensen over.

ik wil u bedanken voor de heldere uitleg zoekster!

zoekster
door zoekster - Oct 28, 2013 om 19:00
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Graag gedaan. Als u handig bent, dan is het inderdaad beter om er zelf een nieuwe balk in te zetten.

Wat ik doe met bedrijven die me naar mijn mening niet goed behandelen, maar waarbij ik toch mijn recht niet kan halen, is nooit meer een voet over de drempel zetten.
Afgelopen uit is het dan. Er zijn meer winkels.
(Wel altijd even googelen op klachten voordat je ergens wat koopt).

tijger1
door tijger1 - Oct 28, 2013 om 19:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tik in het zoekvak maar eens Profijt in en lees de stroom van klachten. Dus geen voet meer over die drempel.