lh
door lheeren Mar 22, 2004 om 14:13
Huishouden & energie

Bankstel aankoop

16-02-04 hebben we een bankstel bestelt lev.10 weken bij poppeliers.nu bankstel te koop bij seats en sofa's verschil van 400 euro.kan je de aankoop nog on gedaan maken of anderen mogelijkheden,tel. contact met poppeliers gehad en ze kunnen daar niets aan doen. gr.Kitty Heeren.

882 6 Rapporteer

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Apr 16, 2004 om 13:05
763 Antwoorden / 1 Vragen

nee in principe tenzij ze aangeven wij zijn de goedkoopste indien elders goedkoper krijgt u van ons u teveel betaalde geld terug kortom de bekende kreten. nog een tip ik persoonlijk zou kiezen voor poppeliers, seats en sofa's laat het vaak op gebied van leveren afweten blader even door de rubrieken vraag en antwoord hier kun je nog wel wat terugvinden over seats en sofa's

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Apr 16, 2004 om 13:05
763 Antwoorden / 1 Vragen

nou ben ik nog even u kunt ook op de site van trosradar via zoeken en typ nu in seat en sofa lezen hoe het gesteld is met dit bedrijf.

user123
door user123 - Apr 16, 2004 om 13:05
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Poppeliers en Seat en Sofa's is een pot nat. Ze zijn geen haar beter.

sc
door scotch - Jul 5, 2004 om 08:49
3 Antwoorden / 1 Vragen

Mij is iets soortgelijks overkomen omstreeks dezelfde tijd. Op donderdagavond een bankstel gekocht bij Poppeliers voor 1300,-  om de volgende morgen de folder voor de volgende week te krijgen waarin diezelfde bank 400,- goedkoper staat. In principe niets aan te doen, winkelier is niet verplicht komende aanbiedingen te vermelden maar kreeg wel behoorlijk het gevoel te zijn genaaid. Toen ik hierover naar de betreffende verkoper belde kreeg ik alleen een grote bek. Onderzoek op internet bracht vervolgens de slechte staat van dienst van Poppliers naar voren dus mijn vertrouwen in deze winkel en de bank die ik had besteld was volkomen weg.

Uitgezocht of ik nog onder de koop uit kon maar helaas..... Er was slechts een manier om er nog onderuit te kunnen en dat was als ze niet op tijd zouden leveren. Poppeliers is aangesloten bij het CBW. In de voorwaarden van het CBW staat keihard dat uitloop op de vermoedelijke levertijd niet meer dan vier weken mag zijn. Toen mijn bank na 12 weken (levertijd was gezet op 10 tot 12 weken) niet geleverd was heb ik dan ook meteen een aangetekende brief aan ze verzonden met de mededeling dat als ik de bank niet voor het eind van de 16e week na levering zou hebben ze in gebreke zouden zijn en ik de koopovereenkomst zou ontbinden. Toen deze datum was verstreken opnieuw een aangetekende brief gestuurd met de mededeling dat ze niet aan de voorwaarden hadden voldaan en dat ik de koopovereenkomst op grond daarvan ontbond. Uiteraard met verwijzingen naar CBW en rechtsbijstandverzekering ingeval ze niet binnen 5 dagen mijn aanbetaling zouden terugstorten. Poppeliers ging akkoord en ik had twee weken later mijn aanbetaling terug. Ik heb ondertussen een andere bank bij een andere winkel besteld.

Mocht de bank dus nog niet geleverd zijn, ga dan na wanneer deze zou worden geleverd en hou in de gaten of ze over de levertermijnen heengaan. Check de voorwaarden van het CBW en informeer bij je rechtsbijstandsverzekering of de consumentenbond (geven telefonisch juridisch advies aan niet-leden voor 10 euro per gesprek) hoe je zo'n brief opstelt. Volgens mij is het voor het CBW niet eens verplicht om een ingebreke stelling te sturen maar na mijn slechte ervaring heb ik maar geen enkel risico genomen.

Is de bank al geleverd dan geldt dit uiteraard niet meer en heb je pech maar gezien de stroom van klachten over levertijden van Poppeliers zou het me niet verbazen als uw bank er nog niet is!

kl
door klikspaan - Aug 10, 2004 om 16:30
1 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry dat ik zo laat reageer, maar ik wil even zeggen dat poppeliers en Seats van dezelfde firma zijn. Ze hebben dezelfde eigenaars !!!

Dus het is inderdaad 1 pot nat.

yo
door youpy - Oct 8, 2004 om 20:16
2 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
Poppeliers is een CBW-erkende zaak dus ze hebben zich aan een aantal regels te houden:

De site:

http://www.cbw.org/cbwerkenningsregeling.php

Mocht de link niet werken dan:
http://www.cbw.org en klik dan op rechts op 'over de CBW' etc.

Lees alles goed op deze site en doe er je voordeel mee,
dan moeten ze wel door de knieen.

Succes!!
Youpy