we hebben gisteren 16:50 ,10 min voor sluiting bij woonsqure in Heerlen een bankstel gekocht .om 16:00 zeiden ze tegen ons 2100 eur maar als we het vandag nog kopen krijgen we bijna 400 euro extra korting.1730 betaald vandag op internet de folder van maandag bekeken! ons Bankstell met hoek en tweezit element erbij voor 1499 euro +fiets + extra inruilkorting voor oud bankstel. mag dat . kan ik er iets aan doen???
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Tja, dit mag. U heeft immers zaterdag het bankstel gekocht en de aanbieding gaat pas maandag in. Slim gedaan van die verkopers. Maar wel heel lullig voor u. U kunt er maandag nog over bellen, maar verwacht er niet te veel van.
Ja dit mag. Het bankstel is ook niet 'te duur' zoals u in de titel aangeeft. U heeft een deal gesloten en de bank gekocht voor de afgesproken prijs. Natuurlijk is het voor u vervelend dat hij twee dagen later in de opruiming is. Als de bank echter opeens een stuk duurder is betaalt u toch ook de rest niet bij?
U kunt natuurlijk een gesprek aangaan (vriendelijk vragen helpt vaak beter dan boos worden) of kijken welk retourbeleid de winkel heef. Wettelijk heeft u echter nergens recht op, behalve op de bank voor de afgesproken prijs...
Pijnlijk voorbeeld van eerst goed prijs vergelijken en onderhandelen en dan pas kopen. Wie koopt er nu in 10 min. een bankstel van origineel 2100 euro, dat is toch vrij haastig. Nou ja, koop is koop natuurlijk. Maar vaak willen grote winkels wel coulant zijn. Zeker als u rustig de situatie uitlegt.
[quote=sweeterlake schreef op maandag 7 jan 2013, 00:20]Ik zou spreken van dwaling! Misleiding door de verkopende partij: willens en wetens!
De folder was al gedrukt en bekend bij de verkoopadviseurs.
Praten met de verkopend partij om een 'coulance' regeling te treffen.
30% annuleringskosten een optie? 30% x € 1.730 = € 529,00 en dus niet voordelig.
Van welke kwaliteit is die fiets, staar daar je niet blind op dat gratis hebbedingetje! En wat is de extra inruilkorting?!
Jij gaat veel te ver.
Er is helemaal geen sprake van dwaling. Op dat moment was het product voor die prijs. Dat het product op maandag een andere prijs heeft, is niet van belang. De verkoper is niet verplicht om tegen de klant te zeggen dat maandag de bank goedkoper is en hoeft al helemaal niet de prijs van maandag te hanteren.
De verkoper heeft een aanbod gedaan voor de prijs die op dat moment van toepassing was en de TS (de koper) heeft die geaccepteerd. Op dat moment is het bindend.
Nog een punt: Ik word echt niet goed dat iedere keer als een product goedkoper wordt, dat de verkopende partij het verschil maar moet betalen, terwijl als het product duurder wordt de verkopende partij het verschil niet van de koper mag eisen.
Als een product de volgende dag of de volgende week goedkoper wordt, hoeft de verkoper de koper daar niet op te wijzen. Als een koper een product koopt en het product is de week erop goedkoper kan de koper het verschil niet opeisen. (wordt door sommige mensen wel normaal gevonden, te bezopen).
Vanuit de wetgeving is hier totaal geen sprake van dwaling. Dus hoe men de verkopende partij kan aanklagen vanwege dwaling is mij een raadsel.
Sommige zouden weer kunnen redeneren dat ik niet voor de TS opkom. En dat komt omdat dit helemaal niet in het voordeel van de TS te beslissen is.
Dit is om je letterlijk en misschien ook wel figuurlijk belazerd te voelen. Maar om nu met allerlei speculaties van opzet te komen gaat te ver zolang je niet precies weet hoe de vork in de steel is komen te zitten. Dat zul je ook wel nooit te weten komen. Het gevoel dat de prijsverlaging misschien al in de planning zat daar zul je mee moeten leren leven.
bedankt voor jullie reaktie.ik geef toe, dat als ik iets zie, dat ik mooi vind ,dat ik het koop en niet eerst naar huis of in een andere winkel ga kijken of daar iets mooier of goedkoper is. we hebben dus vanmorgen met de verkoper gesproken.De aanbieding betrefft een veel goedkopere stofmateriaal.Dat maakt al heel veel euros uit. rekende hij ons voor, en dan is de preis ook niet voor het bankstel op de foto, (wat we wel weer missleidend vinden) zondern een andere opstelling. .
dus laten we het maar hierbij. het bedonderde gevoel is niet helemaal weg. hoop dat de service het weer goed maakt. bedankt.
[quote=wehrer schreef op maandag 7 jan 2013, 10:38]bedankt voor jullie reaktie.ik geef toe, dat als ik iets zie, dat ik mooi vind ,dat ik het koop en niet eerst naar huis of in een andere winkel ga kijken of daar iets mooier of goedkoper is. we hebben dus vanmorgen met de verkoper gesproken.De aanbieding betrefft een veel goedkopere stofmateriaal.Dat maakt al heel veel euros uit. rekende hij ons voor, en dan is de preis ook niet voor het bankstel op de foto, (wat we wel weer missleidend vinden) zondern een andere opstelling. .
Toch twee zaken:
- ten eerste: als je het gevoel hebt dat je belazerd bent wilt nog niet zeggen dat het werkelijk ook zo IS.
- ten tweede: ga aub niet alleen op de prijs af, maar bekijk ook de specificaties!
In dit geval mag je blij wezen dat het zo gelopen is, omdat de duurdere stof naar waarschijnlijkheid van betere kwaliteit is.
[quote=pieter7 schreef op maandag 7 jan 2013, 13:15]beste Wehrer.... U kunt een beroep doen op de "laagste prijs garantie". Dit in overleg met een offerte van de lager geprijsde aanbieder. Succes
Als de verkopende partij geen "laagste prijs garantie" hanteert, kun je daar zeker NIET op beroepen!
En zover ik het kan nagaan hanteert de verkopende partij die ook niet.
[quote=ikbenik schreef op maandag 7 jan 2013, 13:27][quote=pieter7 schreef op maandag 7 jan 2013, 13:15]beste Wehrer.... U kunt een beroep doen op de "laagste prijs garantie". Dit in overleg met een offerte van de lager geprijsde aanbieder. Succes
Als de verkopende partij geen "laagste prijs garantie" hanteert, kun je daar zeker NIET op beroepen!
En zover ik het kan nagaan hanteert de verkopende partij die ook niet.
Uit persoonlijke ervaring kan ik u verzekeren dat woonsquare WEL deze laagste prijs garantie hanteert.
[quote=pieter7 schreef op maandag 7 jan 2013, 13:41][quote=ikbenik schreef op maandag 7 jan 2013, 13:27][quote=pieter7 schreef op maandag 7 jan 2013, 13:15]beste Wehrer.... U kunt een beroep doen op de "laagste prijs garantie". Dit in overleg met een offerte van de lager geprijsde aanbieder. Succes
Als de verkopende partij geen "laagste prijs garantie" hanteert, kun je daar zeker NIET op beroepen!
En zover ik het kan nagaan hanteert de verkopende partij die ook niet.
Uit persoonlijke ervaring kan ik u verzekeren dat woonsquare WEL deze laagste prijs garantie hanteert.
Ten eerste kan ik het niet terugvinden, dus kan de TS daar niet op beroepen.
Ten tweede gaat het niet om dezelfde product, maar heeft de goedkopere bank andere specificaties. En daar is de laagste prijs garantie niet van toepassing.
Ja, ja, weer zo'n lul verhaal, dat bankstel van u meneer/mevrouw heeft een stof van betere kwaliteit. Nee, verder is het bankstel precies het zelfde maar de stof He, dat maakt het veel duurder.
Er bestaat ook nog eens zoiets als “mocht het product binnen X dagen goedkoper zijn dan”, bla,bla,bla.
[quote=bijopathuis schreef op maandag 7 jan 2013, 14:17]Er bestaat ook nog eens zoiets als “mocht het product binnen X dagen goedkoper zijn dan”, bla,bla,bla.
Dat is een hardnekkig fabeltje. Het is geen recht waar je als consument een beroep op kunt doen.
Echter, als de verkopende partij een dergelijke regeling aanbiedt en beloofd, moet men het wel nakomen.
Heel wrang is dit maar er is niets aan te doen.Misschien een gesprekje maar de leverancier is niks verplicht.Je voelt je belazerd maar bent het in feite niet.
Als je op Zaterdag boodschappen doet of kleding koopt, eigenlijk alles wat je koopt, en het die week daarop in de reclame is dan krijg je het verschil toch ook niet terug? Dan kunnen alle winkels wel aan de gang blijven
[quote=lia11063 schreef op maandag 7 jan 2013, 14:32]Als je op Zaterdag boodschappen doet of kleding koopt, eigenlijk alles wat je koopt, en het die week daarop in de reclame is dan krijg je het verschil toch ook niet terug?
Klopt helemaal.
Kijk, dat mensen soms het gevoel hebben dat ze belazerd zijn, wilt niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk belazerd zijn.
Aan de andere kant is het ook zo dat diverse organisaties de wet totaal verkeerd uitleggen en dat de verkopers die shit over zich heen krijgen en daardoor wel eens de stekels op kunnen zetten, onder het nom:"Heb je weer zo'n betweter."
[quote=ikbenik schreef op maandag 7 jan 2013, 15:00][quote=labren schreef op maandag 7 jan 2013, 14:40]wat een dom gepraat gewoon de aankoop anuleren en dan opnieuw kopen in de aanbieding !!!!
Koop annuleren? Dat recht heb je niet eens!
Jawel, het recht op annuleren heb je wel, alleen niet kosteloos. In deze branche kost het je meestal 30% van de aankoopprijs als je de koop annuleert.
De koopovereenkomst ontbinden, dat recht heb je niet.
Als ik zo het verhaal lees heeft u gekocht bij Seats en Sofa's Deze firma neemt het niet zo nauw met afspraken en geeft wel meer een verkeerde voorstelling van zaken. Ook de garantie laat te wensen over. Het lijkt mij dat u beter er nog een nachtje over had kunnen slapen en dan beslissen. Bankstel loopt heus niet weg. Zo ja, is er best een ander te vinden. Nu wordt u wijsgemaakt dat het om een andere stof gaat dan in de folder Ik ken deze zaak omdat er een kennis van mij heeft gewerkt, maar die was gauw klaar met de praktijken van deze firma.
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd. Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap? Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend. Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer. Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing?
Lees meer
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee. Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen! Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer