ap
door apenootje010 Aug 31, 2017 om 06:44
Huishouden & energie
Bauknecht van 2,5 jr. oud bovenlader roest

Ik heb een Bauknecht bovenlader met Zen technoligie en koolborstel loze motor van 2,5 jaar oud,
Nu zagen we recent dat de lak op de bovenklep los zat op het metaal , de roest is helemaal de hoek om gekropen en met je nagel kras je de gebobbelde lak gewoon los van het blik. Het ziet er naar uit dat er helemaal geen grondlak is gebruikt en de lak gewoon op de kale ijzer is gespoten !! De roest is echt van het agressieve type "pit-corrosie , dit schuur je onmogenlijk weg het zou gezandstraald moeten worden.
We hebben dit gemeld bij de winkel, die zeggen niets te kunnen doen omdat de Baukecht roest wasmachine bovenlader ouder is dan 2 jaar, ze stuurde ons door naar de importeur Bauknecht.
Die zeiden vervolgens dat een wasmachine niet uit zich zelf kan roestten en dat het komt door slecht onderhoud of beschadiging !! en dat het geen garantie was en dat het blikken deksel vervangen 110 euro kost.
Een ieder kan zien dat het NIETS te maken heeft met beschadiging of slecht onderhoud omdat de ROEST  gewoon uit de hoek naar boven komt gekropen.
Ik vind het niet normaal dat Bauknecht voor zo"n dure wasmachine geen enkele verantwoordelijkheid neemt, een bovenlader koop je al bij Indesit voor 350 euro , deze Bauknecht kostte ca 650 euro en dan krijg je een wasmachine die na 2,5 jaar staat door te roesten !!

4995 10 Rapporteer

marita5
door marita5 - Aug 31, 2017 om 06:54
11516 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Apenootje010 ,

U heeft inmiddels deze klacht ook op het andere forum / Trustpilot / en klacht.nl geplaatst , klik op de rode regels .

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=2&p=2423333

https://www.klacht.nl/bovenlader-bauknecht-het-bovendeksel-roest-al-in-de-folder/

Neem eens contact op met consuwijzer ,

https://www.consuwijzer.nl/contact

sw
door swat1500 - Aug 31, 2017 om 08:54
3786 Antwoorden / 0 Vragen

Voor garantieclaims moet u altijd bij de verkoper zijn en niet bij de fabrikant. De verkoper heeft u dus ten onrechte door verwezen. U moet zich wederom tot de verkoper wenden en die zal m.i. u een nieuw bovenblad moeten leveren.
Het punt is alleen dat u dient aan te tonen dat u niets te verwijten valt.
Wijst de verkoper de garantieclaim af dan zult u, om uw recht te halen, moeten gaan procederen.
De vraag is of dat, gezien het bedrag, de moeite waard is. Procederen is, ook als u gelijk krijgt, niet gratis.

aurora1
door aurora1 - Aug 31, 2017 om 12:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En uw vraag (zonder uitroeptekens en onnodige hoofdletters) is?

di
door dickster - Aug 31, 2017 om 18:25
69 Antwoorden / 2 Vragen

Bauknecht is onderdeel van Whirlpool. De machines met het merk bauknecht zijn wel duurder maar niet beter, een zeer matig budgetmerk net als indesit. Overigens is roest aan de deksel niet zo'n ramp lijkt me, het raakt je was niet en tegen de tijd dat het is doorgeroest is de machine wel versleten.

tenormin
door tenormin - Aug 31, 2017 om 19:48
16835 Antwoorden / 108 Vragen

@apenootje010, de machine ziet er inderdaad niet uit. Na de foto vergroot te hebben zie ik ook allemaal stippeltjes, wat me ook opvalt: zit daar na 2½ jaar nog een sticker op de zijkant geplakt? Zou niet weten of u de machine besachadigd heeft maar de rest van de machine ziet er niet echt 'onderhouden' uit, zo te zien.

ap
door apenootje010 - Sep 1, 2017 om 12:38
2 Antwoorden / 1 Vragen

De wasmachine wordt net als al onze vorige wasmachine's,  die nooit roestproblemen hadden , gewoon schoongehouden. De sticker die er op zit is van het energielabel A+++  en niet zo maar iets.
Het losse vuil wat op de wasmachine ligt is van het wegkrassen van de roest en lakresten.
Het roest proces was al na 1,5 jaar aan de gang maar zag je niet omdat de lak gebobbeld los op het bovendeksel lag, pas toen we gingen krassen kwam de roest in beeld.
De wasmachine roest verder nergens , de roest komt via de rand naar boven gekropen !
Onzin van de fabrikant om de schuld op onderhoud of beschadiging te gooien.
Het komt er op neer dat ik er een rechtzaak van moet maken om schadeloos gesteld te kunnen worden, en zoiets doet een consument niet zo snel, de kosten van een rechtzaak lopen snel naar de 800 euro
Ik vind het niet erg dat het ding na 2,5 jaar stijf verroest is, ik vind het wel erg dat Bauknecht geen enkele verantwoording neemt en je als klant laat vallen als een baksteen. Als het opgelost zou worden vind ik het niet erg, overal worden fouten gemaakt.

Du
door Dufreney - Aug 4, 2018 om 16:15
1 Antwoorden / Vragen

Heb hetzelfde probleem, ook met een Bauknecht bovenlader. De getoonde foto zou van mijn wasmachine kunnen zijn. Zowel Whirlpool als verkoper Bol.com verschuilen zich achter slecht onderhoud. Nooit meer een Bauknecht.

tijger1
door tijger1 - Aug 4, 2018 om 16:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heeft helemaal niets met onderhoud te maken. Is gewoon van belabberde kwaliteit.

Maar men moet de leverancier aanspreken, niet de fabrikant.

gerbera
door gerbera - Aug 5, 2018 om 10:31
7365 Antwoorden / 14 Vragen

Probleem is vaak dat de randen slecht in de verf zitten dus een zwakke plek is. Van de fabrikant hoeft u niet veel te verwachten, een degelijk probleem is al eerder op dit forum langs geweest.Een oplossing de boel weer een beetje in fatsoen te brengen vindt u hier;

https://www.hammerite.nl/producten/metaallak-direct-roest-structuur/

Zie nu dat de vraag al een jaar oud is, dus mosterd na de maaltijd. Machine zal inmiddels wel geheel verroest zijn.;-))

marita5
door marita5 Aug 5, 2018 om 10:39
11516 Antwoorden / 15 Vragen

@gerbera , Zie nu dat de vraag al een jaar oud is, dus mosterd na de maaltijd. De link van u is misschien een oplossing voor @dufreney die gereageert heeft op 4 aug om 16.45 met hetzelfde probleem .

gerbera
door gerbera Aug 5, 2018 om 10:43
7365 Antwoorden / 14 Vragen

@marita5, helaas is het niet verkrijgbaar in de kleur (tros)tomaat;-))

marita5
door marita5 Aug 5, 2018 om 10:46
11516 Antwoorden / 15 Vragen

OMG , grapjas . daar gaan mijn tranen weer .

gerbera
door gerbera Aug 5, 2018 om 10:52
7365 Antwoorden / 14 Vragen

Ik hou mij nog in anders wordt het straks "tena lady" voor u;-))

marita5
door marita5 Aug 5, 2018 om 10:55
11516 Antwoorden / 15 Vragen

Ik zit gelukkig met de benen gekruist op een stoel , een geurvreter heb ik nog niet nodig ;-))