Ge
door GerritHartholt May 31, 2018 om 12:17
Huishouden & energie
Bent u ook benaderd door Platform For All 0857326863

Ondanks dat mijn telefoonnummer geregistreerd staat in het bel-me-niet register ben ik 16 januari 2018 en 17 mei 2018 ongevraagd gebeld door Platform For All 0857326863. Ze wilden mij dolgraag helpen om een andere energieleverancier te vinden bijvoorbeeld met een contract van 3 jaar of 5 jaar. Om dat te kunnen doen wilden ze in het Centraal Aansluitingenregister C-AR kijken (verbruikscijfers), hiervoor vroegen ze om mijn geboortedag en geboortemaand.

Opvallende punten Platform For All (wat ik met hen heb meegemaakt):

- Ondanks dat mijn telefoonnummer in het bel-me-niet register staat belden ze mij 2x ongevraagd op.

- Platform For All wees mij niet op het recht van verzet / bel-me-niet register.

- Op hun website is weinig informatie te vinden, er staat geen telefoonnummer op en het mailadres info@platformforall.nl gaf 2x een bounce bericht.

- Hun website vermeld geen (post)adres.

- Hun website vermeld ook niet onder welke naam ze bij de Kamer van Koophandel staan geregistreerd.

- Na het invullen van hun energieleverancier vergelijker krijg ik mail van Daisycon i.p.v. van Platform For All.

- Het invullen van hun contactformulier leverde geen reactie op tot nu toe (weet dus ook niet of dat bericht bij hun is aangekomen).

Graag verneem ik van anderen wat hun ervaring zijn met Platform For All 0857326863.

Dit zijn mijn bevindingen tot nu toe:

Groet Gerrit Hartholt.

6211 17 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 31, 2018 om 12:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geen reacties naar uw zin gekregen op het Radar forum?

hansje klein
door hansje klein May 31, 2018 om 12:26
3037 Antwoorden / 62 Vragen

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=51&t=185005

Ge
door GerritHartholt May 31, 2018 om 12:29
2 Antwoorden / 3 Vragen

Beste @Tijger1.

De reacties op het Radar forum zijn uitstekend, waar ik op zoek naar ben is naar meer mensen die hun ervaringen met Platform For All willen melden.

Bijkomend aspect is dat de reacties op het forum van Kassa soms iets anders zijn, en hele nuttige informatie kunnen bevatten.

tenormin
door tenormin May 31, 2018 om 12:31
16836 Antwoorden / 108 Vragen
ju
door juliomariner May 31, 2018 om 12:37
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Aangezien op dat forum alle goede forumleden die inhoudelijk goede antwoorden geven geband zijn of zelf vertrokken zul je daar geen goede inhoudelijke reacties meer krijgen

tenormin
door tenormin May 31, 2018 om 12:41
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Volledig O.T. Zo met je eens: als zelfs Mooneyman zomaar een ban kreeg, niet te geloven. Zo te lezen staan er meer op het punt om weg te gaan.

aurora1
door aurora1 - May 31, 2018 om 12:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom reageert u op dergelijke telefoontjes?
Gewoon beleefd direct afkappen en klaar.
U kunt anders een telefoonbeantwoorder aansluiten waarbij u in uw welkomstgroet niet meer meldt dan uw telefoonnummer en of men na de piep een boodschap wil inspreken. Daar hebben al die colporteurs een broertje dood aan, ze verbreken dan direct de verbinding.
En nee, ik word niet door deze club lastig gevallen en ook niet door andere colporteurs want die horen mijn telefoonbeantwoorder. IK blijf er dus van verschoond.
Wat u eraan zou kunnen hebben te weten of anderen ook door deze club benaderd zijn vraag ik mij af, want daar heeft u helemaal niets aan.
Het kan zo eenvoudig zijn. Wat die club al dan niet verzuimt heb ik geen boodschap aan en zou u ook niet moeten hebben.
Ik zou een leuke hobby zoeken in de plaats van de tijd die u aan dergelijke zaken besteedt.

Ge
door GerritHartholt May 31, 2018 om 12:43
2 Antwoorden / 3 Vragen

Beste @Aurora1

Dank u wel voor uw tips.

M.b.t. het wel of niet opnemen van telefoontjes, ik kon toen zij mij belden niet zien welke firma er achter zat.

Voor u ter informatie, ik heb nadien contact opgenomen met Consuwijzer en een klacht ingediend bij Consuwijzer over Platform For All.

aurora1
door aurora1 May 31, 2018 om 12:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Graag gedaan.
Zodra u hoort wie of wat het is, kunt u vriendelijk bedanken ("geen belangstelling", goedendag) en opleggen ook al doen ze nog zoveel moeite om u aan de lijn te houden.

Topantwoord

hansje klein
door hansje klein - May 31, 2018 om 12:45
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik vind het een goede ontwikkeling,
dat criticasters steeds vaker meerdere bronnen aanboren om meer informatie te verzamelen.
Uiteindelijk kunnen deze consumenten uit eigen beweging/ervaring beter het kaf van het koren scheiden.

Kom ook steeds vaker hier op V&B actieve deelnemers elders weer tegen.

tijger1
door tijger1 - May 31, 2018 om 12:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat doet het er toe of u kon zien wie er belde? Vraagt u zich dan niet af waarom iemand u belt? Dat is toch alleen om iets te verkopen en aan u te verdienen?

Dan is (zou) toch de enige reactie (moeten zijn), geen belangstelling,goedemiddag?

Ge
door Genee - May 31, 2018 om 12:56
1509 Antwoorden / 1 Vragen

U bent boos omdat u ongevraagd gebeld bent.
Maar u gaat daarna wel wat invullen op hun site en ook nog uw e-mail adres geven.
Ook nog maar even het contactformulier ingevuld.
Heeft dat bellen van hun toch resultaat gehad.

Neem aan dat u niet zo dikwijls ongevraagd gebeld wordt, gewoon afkappen en verder geen moeite doen waarom u toch gebeld wordt ondanks dat u in het Bel me niet register staat.

edrick3
door edrick3 - May 31, 2018 om 13:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Graag verneem ik van anderen wat hun ervaring zijn met Platform For All 0857326863.
Geen, want ik ga niet in op telefonische acquisitie.

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - May 31, 2018 om 13:10
7194 Antwoorden / 3 Vragen

Dank u voor de waarschuwing, wellicht heeft menigeen hier ook iets aan.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 31, 2018 om 13:35
16859 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, mijn antwoord op uw vraag is: neen, ik heb geen ervaring. Ik sta niet geregistreerd in het bel-me-niet register en als ik ongewenst door een agresasieve veroper wordt gebeld zal ik zeker nooit iets invullen of ja antwoorden.

hansje klein
door hansje klein - May 31, 2018 om 13:55
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@GerritHartholt ...

Zou graag (straks) hier of bij de Tros/Radar een feedback van u willen lezen hoe/of deze klacht is opgenomen, verwerkt is en met welk eindresultaat.

Ge
door GerritHartholt May 31, 2018 om 15:19
2 Antwoorden / 3 Vragen

Beste @Hansje_Klein.

Dank voor uw terecht vraag.

Een tijdje terug heb ik op dit forum melding gemaakt van Pronet Advies, die melding heeft tot nu toe (voor zover ik weet) niet geleidt tot actie van een instantie of organisatie. Dit schrijf ik omdat de werkwijze van Pronet Advies en Platform For All behoorlijk vergelijkbaar is (er zitten wel enige kleine verschillen in). Hierbij moet ik wel een aantekening maken, en dat is dat ACM (Consuwijzer) niet terugkoppelt na een melding, het is dus mogelijk dat de Autoriteit Consument en Markt (Consuwijzer) wel degelijk enige actie heeft ondernomen, al vermoed ik in de gevallen van Pronet Advies en Platform For All tot nu toe van niet.

Ik wil een ieder die gebeld is door Pronet Advies en/of Platform For All gebeld is terwijl hij/zij geregistreerd staat in het bel-me-niet register adviseren om een klacht in te dienen bij Consuwijzer, hoe meer klachten daar binnenkomen hoe groter de kans dat de ACM tot actie over gaat.

hansje klein
door hansje klein Jun 1, 2018 om 16:38
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Late dank voor uw reactie. Misschien al gedaan ...

voor pubicaties m.b.t. ACM-besluiten kan men een nieuwsbrief abonneren:

https://www.acm.nl/nl/nieuws/blijf-op-de-hoogt

panter22
door panter22 - May 31, 2018 om 14:42
6599 Antwoorden / Vragen

Dat is nu al het tweede platform waar je door gebeld wordt om te besparen op energie.
Kun je er, al een bepaalde ontwikkeling in zien?
Gewoon melden dat je geen belangstelling hebt, deze lui willen (eventueel als tussenpersoon) aan je verdienen en een energieleverancier vinden kun je zelf toch wel.

Ge
door GerritHartholt May 31, 2018 om 15:36
2 Antwoorden / 3 Vragen

Beste @Panter22

Dank voor de vraag.

Welke ontwikkelingen zie ik (mijn waarneming):

- Diverse firma's denken op deze manier een (nieuwe) inkomstenbron aangeboord te hebben (nieuwe tak van sport).

- Die firma's (in dit geval Pronet Advies en Platform For All) doen moeite om beneden de radar te blijven.
- Die firma's maken niet duidelijk aan de mensen die ze ongevraagd opbellen, wat hun verdienmodel is.

- Die firma's (in dit geval Pronet Advies en Platform For All) zetten zo min mogelijk gegevens over hun zelf op hun website. Ondanks dat ze hiermee mogelijk regels overtreden, komen ze hier tot nu toe mee weg.
- Die firma's houden zich niet aan het bel-me-niet register.
- Die firma's worden langzamerhand wel iets meer sophisticated (ze passen hun werkwijze en website indien nodig aan om beneden de radar proberen te blijven).
- Die firma's maken niet duidelijk hoe ze aan de contactgegevens van de mensen komen die ze opbellen.

- De instanties die bevoegd zijn om te handhaven bij telemarkting hebben (naar mijn indruk) tot nu toe geen prioriteit gegeven aan het "corrigeren' van dit soort firma's. Ik weet niet precies welke regels er allemaal gelden voor deze firma's, maar krijg de indruk dat ze aan bepaalde regels niet voldoen.

Dank voor uw tip.

me
door mein33 - May 31, 2018 om 18:24
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Dit is een onderwerp waar je eenvoudig een eind aan kan maken door bij het eerste woord over een 'aanbieding" o.i.d. het, nog niet begonnen, gesprek meteen moet beëindgen met een vriendelijk "NEE, dank u wel".
Des te meer je reageert, des te vaker zullen ze een kansje wagen om je, in een onbewaakt ogenblik, alsnog de strop om te leggen.
Je kan de beller eventueel melden bij het "bel me nietregister", maar of dat enig effect heeft valt te betwijfelen.

Je kan ook van een eenvoudig (verkoop)telefoontje een heel dramatisch verhaal maken, zoals hier gebeurt en waar niets en niemand iets mee opschiet.

Ge
door GerritHartholt May 31, 2018 om 19:40
2 Antwoorden / 3 Vragen

Beste @Mein33

Zou het kunnen zijn, dat dit forum o.a. bedoeld is om anderen te attenderen op vreemde zaken?

Ik hoop dat u er begrip voor hebt dat ik een onderbouwde zaak meldt (is inderdaad meer werk).

tijger1
door tijger1 May 31, 2018 om 20:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerrit. Wat nou “onderbouwde zaak” Er vinden dagelijks duizenden van die telefoontjes plaats door meer of minder louche bedrijven. U doet net of u iets bijzonders of iets volkomen nieuws is overkomen.

U verstrekt ook nog gegevens, heel onverstandig.

En wat moet u met mensen die ook door hen gebeld zijn? Samen weeklagen en op fora posten?

Het hele internet barst van de waarschuwingen tegen telefonische verkoop. Verbreek dat gesprek of leg de hoorn neer. Afgelopen.

Grunnen.
door Grunnen. Jun 6, 2018 om 10:39
509 Antwoorden / Vragen

TS heeft het niet in de gaten , maar ik  vind je antwoord een top antwoord. Een hoop interessant geleuter om iets dat door simpel de verbinding te verbreken op te lossen is

tijger1
door tijger1 Jun 6, 2018 om 11:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@v1126

En met al zijn gedoe en het ook nog verstrekken van gegevens zal de Ts beslist van het jaar weer gebeld worden door een “andere” aanbieder met een nog “beter” voorstel.

diumenge
door diumenge - May 31, 2018 om 19:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Bent u ook benaderd door Platform For All 0857326863

Nee.

simon55
door simon55 - May 31, 2018 om 19:55
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Nee,nog niks gehoord van ze

me
door mein33 - Jun 1, 2018 om 13:13
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ge
DOOR GERRITHARTHOLT 31 MEI 2018 OM 19:40
1 ANTWOORDEN / 2 VRAGEN

Beste @Mein33

Zou het kunnen zijn, dat dit forum o.a. bedoeld is om anderen te attenderen op vreemde zaken?

Ik hoop dat u er begrip voor hebt dat ik een onderbouwde zaak meldt (is inderdaad meer werk).

@gerrithartholt,

Begrip is er zeker van mijn kant, maar geen enkele deelnemer aan dit forum maakt zich nog zorgen of druk om dit soort telefoontjes en/of behoeft hier nog op geattendeerd te worden, aangezien een ieder reeds "van de hoed en de rand weet".

Zij die met dit soort telefoontjes nog wel een probleem hebben melden zich soms hier en krijgen dan een advies, zoals o.a. door mij gegeven.

Vr.gr. mein33

ma
door maarten heest Jun 1, 2018 om 16:10
463 Antwoorden / 0 Vragen

'Geen enkele deelnemer aan dit forum....'
U spreekt niet voor mij.
En ik denk ook niet voor mensen die hier gewoon eens een keer rondkijken op zoek naar informatie. Bijvoorbeeld over Platform For All...

ma
door maarten heest Jun 1, 2018 om 16:12
463 Antwoorden / 0 Vragen

-

Topantwoord

marita5
door marita5 - Jun 1, 2018 om 13:54
11518 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo GerritHartholt ,

In tegenstelling tot andere forumleden , vind ik het zeer interessant om de informatie die u over allerhande zaken verstrekt te lezen .
Kost veel werk en energie , dus ga door , een gewaarschuwd mens telt voor twee .
Van Platform For All  had ik nog nooit van gehoord , nu dus wel thanks .

Topantwoord

ma
door maarten heest - Jun 1, 2018 om 16:13
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Gerrit, ook aan mij is die waarschuwing besteed hoor. Weer wat geleerd. En ook nuttig voor mensen die hier geheel nieuw, vrij en onbevangen op zoek zijn naar informatie.
Je zou het haast vergeten maar die zijn er ook nog ;)

Grunnen.
door Grunnen. - Jun 1, 2018 om 16:27
509 Antwoorden / Vragen

Ik heb de verbinding direct verbroken .Had jij ook moeten doen ,scheelt een voor hoop minder en onnodig  gezeur
op dit forum.Negatieve reclame is ook reclame.

ma
door maarten heest Jun 2, 2018 om 21:40
463 Antwoorden / 0 Vragen

[edit -redactie]

ma
door maarten heest Jun 5, 2018 om 14:17
463 Antwoorden / 0 Vragen

[edit - redactie]