su
door susangonet Mar 15, 2006 om 09:01
Huishouden & energie

Beschadiging keukenkastje

Het deurtje van een keukenkast naast de oven is beschadigd (de toplaag is gesmolten) toen de overn voor een recept op een wat hogere temperatuur moest dan gebruikelijk.


Volgens de leverancier van de keuken hoorde dit inderdaad niet zo, maar omdat we al buiten de garantieperiode zijn (we hebben de keuken inmiddels ruim 5 jaar), kon er niets door hen worden gedaan. Hij heeft wel gebeld met de producent van de keuken, maar die kon slechts een "prijsje" maken voor een nieuw deurtje. Dit prijsje is 123 euro!


Biedt de wetgeving ten behoeve van consumenten een mogelijkheid in deze situatie? Of is het: einde garantie, einde verhaal?


Alvast bedankt voor uw reactie.

4701 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tonnieboy
door tonnieboy - Mar 15, 2006 om 09:16
1094 Antwoorden / 2 Vragen
0

Het normale gebruik van de oven (ook op hogere temperaturen) is bij u kennelijk niet mogelijk zonder dat het deurtje beschadigd wordt en daardoor voldoet het produkt niet aan de verwachtingen. Naast de garantietermijn, die verstreken is, bestaat de mogelijkheid om de installateur van de keuken aansprakelijk te stellen voor de schade.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 15, 2006 om 10:45
16887 Antwoorden / 202 Vragen
0

In aansluiting op het advies van tonnieboy,


Ga te rade bij een andere keukenleverancier die keukens van dezelfde fabrikant heeft. Vraag of daar een deur kan worden nageleverd en wat de kosten zijn van zo'n deur. "Bedenk een verhaal" dat de deur per ongeluk is beschadigd en dat u hem zelf wel monteert.


Als die prijs lager is dan €123 komt u nog meer beslagen ten ijs bij uw leverancier.


Laat u er van overtuigen dat de nieuwe deur wel tegen "hogere" temperatuur kan.

bu
door butch - Mar 15, 2006 om 18:56
23 Antwoorden / 5 Vragen
0

Ik denk dat het komt door een type oven die geen geforceerde mantelkoeling heeft, de ouder instap modellen van Pelgrim hadden deze tekortkoming.De oplossing daarvoor was er in de ovenkasten links en rechts beschermprofielen had moeten krijgen die de naastliggende kasten en deuren niet gelijk in aanraking liet komen met de niet afgekoelde lucht.


Dit heeft niets met garantie te maken mijns inziens maar ze zijn denk ik de beschermprofielen vergeten te plaatsen.


Probeer dit s voor te leggen bij de leverancier en misschien krijgt u de deur dan wel voor nog minder.


Succes

re
door reactie1 - Nov 15, 2006 om 22:09
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wij hebben precies hetzelde probleem.


In november 1998 is ons nieuwbouw huis opgeleverd. Wij wilden met klachten niet van het kastje naar de muur gestuurd worden, dus kozen we voor de keukenleverancier die de keuken plaatste voor de oplevering.


 


In 2000 maakten wij voor de 1e x melding van het loslaten van de folie van de keukenfrontjes. Eind 2005 hebben wij voor de vierde keer melding gemaakt van dit probleem. Tot op heden is hier nog geen adequate oplossing voor uitgevoerd door Keller Keukens. Wel zijn steeds de frontjes door hen vervangen. Uit betrouwbare bron weet ik nu dat er al langere tijd een rapport beschikbaar is bij Keller Keukens dat er een probleem is met de hitteafgifte van de Pelgrim oven. Hierover ben ik door Keller Keukens in de afgelopen acht jaar nooit van op de hoogte gesteld. Dit is mij pas sinds december 2005 bekend. Pelgrim vindt dit probleem blijkbaar zo belangrijk dat zij inmiddels de nieuwe(re) ovens hierop hebben aangepast.


 


Zes jaar na mijn eerste melding beweert Keller Keukens nu dat de garantietermijn verlopen is!! Bouwfonds biedt echter voor de laatste keer aan de frontjes te vervangen. Hier moeten we voor tekenen. Ik verwacht echter dat de folie over 1,5 jaar weer weggesmolten is. Ik heb toch GIW garantie?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Si
Sita B - May 31, 2024 om 20:42
Geldzaken & recht

Mijn ex-man is in 2014 overleden en ik moet nog steeds zijn schuld betalen omdat

Omdat sociale dienst van Den Haag ze dat ik moet betalen. 9 jaar geleden betaalde ik €20 per maand. Daarna hebben ze zelf besloten dat het vedrag van €33,17 per maand moest. En nu heb ik brief van sociale dienst ontvangen dat ik vanaf juni moet €80 per maand moest betalen. 

terwijl niet mijn schuld is waarom moet ik betalen. En hij had recht op bijstand en kreeg zo'n €200 per maand 

Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer

anita555
anita555 - May 31, 2024 om 20:46
Vakantie & reizen

Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?

Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer