sc
door schen939 Jul 26, 2009 om 17:29
Huishouden & energie

Bestelling annuleren

Ik zag een aantrekkelijke advertentie van een airco op het internet. Na een interesse email van mij was er meteen iemand bij mij op bezoek om te kijken waar een airco geplaatst zou kunnen worden. Mondeling vond ik het aangeboden model wel wat en zou een schriftelijke email hierover ontvangen. Ik ontving daarna een email dat het model dat hij aanbood ik tevreden mee zou zijn en of ik dit mailtje maar even wilde confermeren. Dat heb ik dus gedaan en weer afgewacht en  vond het daarna nog te lang duren en ben naar de persoon zijn adres gegaan denkende dat ik met een firma te doen had. Echter dit was een particulier huis, met een man die per email zijn airco's besteld en had een mailtje op zijn computer van een engelse firma waar de airco vandaan zou komen. 6 juli ben ik hiermee dus begonnen en heb ik nog niets ontvangen. Nu heb ik hem een mailtje gestuurd waarin ik afzie van de koop van de door hem aangeboden airco. Ik meldde in dit mailtje dat ik de 14 dagen bedenktijd die er ooit door de regering bedongen was in acht nam.

In hoeverre kan ik  hier kwaad mee?

436 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 26, 2009 om 17:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

--dat ik de 14 dagen bedenktijd die er ooit door de regering bedongen was in acht nam--

Denk niet dat die vlieger bij particulier opgaat en bovendien was het niet echt een internetaankoop, hij is bij je op bezoek geweest (op jouw verzoek) en er zijn toen duidelijke afspraken gemaakt waarmee je accoord bent gegaan. Koop=dan Koop.

Heb je al betaald ? Als hij het speciaal besteld voor jou uit engeland is het wellicht afhankelijk van het feit of hij het daar kan annuleren anders zit hij ermee is z`n maag.

Heeft hij gereageerd op jou annuleringsmail ?

ve
door verwijderd - Jul 26, 2009 om 17:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag schen939,

Toch is het niet helemaal uitgesloten dat dit een consumentenkoop is. In dat geval (K.O.A.) had je na het ontvangst van het e-mailtje het recht om binnen 7 werkdagen de koop te annuleren. Dan moet die annuleringstermijn van 7 werkdagen wél in de e-mail vermeld staan. Als dat NIET in de e-mail vermeld staat, dan heb je zelfs wettelijk het recht om binnen 3 maanden de koop te ontbinden. Nogmaals,...............indien hier sprake is van een koopovereenkomst tussen een consument en een professionele verkoper (hij zou immers ingeschreven kunnen staan bij de KvK).

Met vriendelijke groet, ReadAC.