ka
door karinl76 Jun 26, 2021 om 19:43
Huishouden & energie

Betrouwbaarheid vergelijkingssites energie leveranciers

Hallo.

MIjn contract bij mijn huidige energie leverancier loopt bijna af, dus ik ben aan het kijken of ik bij een andere energie leverancier goedkoper uit ben. Ik heb gekeken op vergelijkingssites en oa komt er uit dat ik goedkoper uit ben bij green choice. Als ik naar de site van green choice zelf ga en mijn verbruik intype, dan ben ik 20  euro meer kwijt per maand dan als ik die vergelijkingssites bekijk. Wie kan mij vertellen hoe dat kan? Hoe weet ik of die vergelijkingsites betrouwbaar zijn? oa heb ik gekeken op easyswitch en overstappen.nl
Ik hoop dat iemand antwoord kan geven. Alvast bedankt.

groeten

5259 16 Rapporteer

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jun 26, 2021 om 19:45
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Welke Site bezocht je?

Het kan zijn dat deze tussenpersoon een  ander contract kan aanbieden omdat ze voor hun klanten werven.

VEH doet dit ook vaak, zelfde firma, andere lagere prijzen  of ze kregen  geen enkele klant.

Wel loop je  het risico dat je nu de huidige prijzen  kreeg aangeboden en  straks die  hoger zijn.

Dus  klopt dat wel?

Als je geen ingangsdatum noemde  waarop oude afliep  kunnen ze huidige nog  beperkte tijd  vastgezette huidige prijs   geven.

tijger1
door tijger1 - Jun 26, 2021 om 19:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Beide sites ken ik niet, maar ik ben altijd overgestapt via Gaslicht.com. Uiterst betrouwbaar.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jun 26, 2021 om 19:54
16870 Antwoorden / 202 Vragen

?? Misschien dan een uitzondering?? Ook bij Gastlicht.com heeft men een verdienmodel.

tijger1
door tijger1 Jun 26, 2021 om 20:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een uitzondering? Waarop? En het gaat toch niet over het verdienmodel? De handeleijze van Gaslicht.com staat perfect uitgelegd.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jun 28, 2021 om 09:01
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Ben Woldring,  ik woon nu op Enkele KM  afstand in Groningen,

en die mag er best aan verdienen!

Wel heeft hij vaak  contracten die onder de normale bij Stroomleverancier zelf liggen prijzen afgesproken.
Als ze die niet geven gaat de concurrent met deze klant er vandoor!

Net als Telefoon verkopers en aan de Deur gezeur vaak lagere prijzen aanbieden.
Alleen zit je dan met bewijsprobleem, maar  opslaan van  reclame Pagina als bewijs is voldoende voor lagere prijzen.

tijger1
door tijger1 Jun 28, 2021 om 10:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Je zit helemasl niet met een bewijs probleem. Het wordt bij Gaslicht.com ook vastgelegd.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 26, 2021 om 19:49
16870 Antwoorden / 202 Vragen

Vergelijkingssites werken in beginsel altijd voor providers en adviseren dan uiteraard op basis van hun verdienmodel. (De eigenaren van die sites verdienen er hun geld mee en dat moet toch ergens vandaan komen.

Het is m.i. veel handiger om de sites van de leveranciers zelf te bekijken en dan na te gaan wet ze aanbieden.

Zie o.a. deze : https://www.bankingtools.nl/nieuws/vergelijkingssites-betrouwbaarheid/ en deze https://community.consumentenbond.nl/geld-verzekeringen-6/vergelijkingsites-betrouwbaar-17892  of deze al itwat gedateerde maar nog steeds juist: https://weblog.moneywise.nl/financieel-advies/vergelijkingssites-hoe-onafhankelijk-zijn-die-eigenlijk/  en bij zoeken met zoeknaam betrouwbaarheid vergelijkingssites ziet u nog meer (van het zelfde) .

gerbera
door gerbera - Jun 26, 2021 om 22:08
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Belangrijk is dat u niet naar het maandbedrag kijkt wat u zou gaan betalen want dat is altijd minder dan de werkelijkheid. Kijk naar de energieprijzen en eventueel bijkomende kosten.

rj
door rjw - Jun 27, 2021 om 12:41
3269 Antwoorden / 5 Vragen

De beste vergelijking maak je zelf. Zoek de tarieven op op de sites van de energieleveranciers en zet die naast elkaar, bij voorkeur met input van je laatste jaarafrekening. Dan weet je zeker dat je appels met appels vergelijkt en dat er geen andere belangen meespelen in de analyse.

ma
door malty - Jun 27, 2021 om 13:31
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Bij de vergelijkingssites krijg je veelal een welkomstpremie welke je niet krijgt via de website van de energieleverancier.
Bij Greenchoice is de welkomstpremie voor een 1 jarig contract €185.
Daarbij kunnen de energietarieven op de vergelijkingssites iets lager zijn dan op de eigen sites.
Lijkt me dat de vergelijkingssites betrouwbaar zijn en kunt u binnen 14 dagen altijd annuleren als de tarieven in het contract niet kloppen met wat op de vergelijkingssite stond.
Als u elke keer uitzoeken welke leverancier het goedkoopst is lastig vind, zou u eens kunnen kijken bij Vereniging Eigen Huis.
https://www.eigenhuis.nl/collectieve-inkoop-energie#/

me
door mein33 Jun 28, 2021 om 11:12
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het collectief van "Eigenhuis"is bepaald niet de goedkoopste !!

Hajon
door Hajon Jun 28, 2021 om 14:44
9 Antwoorden / Vragen

Met https://www.eigenhuis.nl/collectieve-inkoop-energie#/ is helemaal niets mis hoor! Ik vraag om de paar jaar offertes bij verschillende vergelijkingssites en bij die van eigenhuis.nl kwam steeds het voordeligste aanbod. Scheelt overigens niet veel met die van https://www.consumentenbond.nl/energie-vergelijken .

ma
door malty Jun 28, 2021 om 14:55
1112 Antwoorden / 1 Vragen

@mein33 Dat kunt u nu wel zeggen, geef eens een link naar een goedkopere, ik kan er geen vinden.
Moet binnenkort een nieuw energiecontract hebben.

me
door mein33 - Jun 28, 2021 om 11:11
5658 Antwoorden / 28 Vragen

De tarieven op de vergelijkingssites wijken af van de tarieven op de site van de aanbiedende energieleverancier en zij vaak gunstiger.
De aanbieding/tarieven op de vergelijkingssite zijn van toepassing als er via hen een overeenkomst wordt afgesloten.
Per vergelijkingssite zitten er vaak ook verschillen in de aanbiedingen en tarieven.

Persoonlijke noot !!
Ben bij "Greenchoise" weggegaan vanwege hun zeer klantonvriendelijke benadering bij een contractovername.
Blijkt "Plus energie" ook nog eens goedkoper te zijn, maar dat is van een half jaar geleden.

rj
door rjw Jun 28, 2021 om 19:18
3269 Antwoorden / 5 Vragen

Als iets ergens goedkoper is moet je altijd even goed checken waarom dat zo is. In het leven krijg je niets voor niets. Kijk bijvoorbeeld even goed wat vergelijkingssites met je gegevens doen of welke vinkjes je achter beter uit had kunnen zetten (of juist aan, afhankelijk van de vraagstelling).

na
door nammko - Jun 28, 2021 om 12:24
28 Antwoorden / 3 Vragen

Heel simpel. Ga naar consumentenbond.nl en ga naar hun energievergelijkingssite. Je hoeft geen lid van de Consumentenbond te zijn, om naar de vergelijkingssite te gaan en om overstappen. Vul je gegevens in, o.a. je verbruik en als je dat niet weet, laat je het schatten. Klik op overstappen en alles wordt geregeld. Ik neem ieder jaar weer de bovenste, is de goedkoopste. Ik stap ook ieder jaar over. Wordt trouwens ook geadviseerd door de Consumentenbond. Je bent een dief van je eigen portemonnee als je dat niet doet. Veel succes!

mo
door mof - Jun 28, 2021 om 12:33
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb er goede ervaringen mee. De energieaanbieders berekenen altijd expliciet na aangaan van het contract uw termijnbedrag.
Als u via de vergelijkingssites koopt heeft u vaak extra korting omdat die sites weer deals met de aanbieders hebben.

kt
door ktdee - Jun 28, 2021 om 13:11
2 Antwoorden / 0 Vragen

WIJ ZIJN BIJ VATTENFALL  AL JAREN EEN VAST CONTRACT EN 20PROCENT KORTING.IK WEET WAT IK HEB EN WE ZITTEN GOED.

panter22
door panter22 Jun 28, 2021 om 15:21
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt geen vast contract, maar een variabel contract.
https://www.vattenfall.nl/service/6services/blijven-loont/

tijger1
door tijger1 Jun 28, 2021 om 19:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ktdee

Koop een nieuw toetsenbord.

me
door mein33 Jun 28, 2021 om 19:57
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Vattenfall is één van de durrsten en zeker als je een variabel contract hebt.
Vattanfall zit er maar goed mee met zo'n trouwe klant.

agapon1951
door agapon1951 - Jun 28, 2021 om 13:21
173 Antwoorden / Vragen

Vergelijkinssites zijn tussenhandelaren die contracten hebben met leveranciers in de vorm van een evrdien model.
Wat te doen? Zoek alle leveranciers op. Is even werk maar kan honderden euro"s verschil opleveren.
Ga dan bij deze leveranciers een fictief gebruik invoeren zodat je eenheid hebt in het vergelijk. Uiteiendelijk zal de voordeligste eruit komen. Laat je niet verleiden door cadeautjes want die betaal uiteindelijk zelf. Het eerste drie maanden concept noem ik dat en vervolgens betaald meer dan voorgeschoteld krijgt want het "cadeautje"moet terug verdiend worden. Dus kijk daar ook verder dan je neus lang is.
Hoop at je hier wat aan hebt.

He
door Helen 66 - Jun 28, 2021 om 13:31
119 Antwoorden / Vragen

Zweed Vattenvall gaat met ons belastinggeld (subsidies) de grootste biomassacentrale van Nederland bouwen, met als resultaat meer CO2,meer stiktof, meer fijnstof. Als energieafnemer bij Vattenvallwerkt u daaraan meee. Wilt u dat?

ro
door ronny530 Jun 28, 2021 om 15:30
2786 Antwoorden / 41 Vragen

Met excuus Hellen 66, het milieu sparen laat veel mensen Syberisch koud want het is de besparing op energiekosten die de doorslag geeft. Tegen vraag wil jij een zonnepanelenpark of windmolen in je achtertuin of op een zichtbare afstand waarschijnlijk niet want het zo maar zo zijn dat door de komst de woning in waarde daalt en dat wil niemand. heeft u er eens bij nagedacht dat groene energie geen groene energie is maar het opkopen van certificaten betreft en eigenlijk niets voorstelt want alle energie komt uit centrales die al jaren oud zijn en alle energieleveranciers de energie van dezelfde centales betrekken en stellen mileu vriendelijk bezig te zijn.

koekeloer
door koekeloer - Jun 28, 2021 om 14:41
562 Antwoorden / 18 Vragen

via een vergelijkingssite krijg je meestal een bonus

kt
door ktdee - Jul 2, 2021 om 16:13
2 Antwoorden / 0 Vragen

IK ZIT AL JAREN BIJ VATTENFALL EN HEB 20 PROCENT KORTING OPGEBOUWD EN EEN VAST CONTRACT DUS BETAAL GEEN CENT  TEVEEL EN DAT IS LACHEN SAMEN MET DE WETEN WAT WE HEBBEN EN JE WEET NOOIT WAT JE KRIJGT.

tijger1
door tijger1 Jul 2, 2021 om 17:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kijk eens naar uw toetsenbord. De Caps lock blijft hangen.