Ca
door Carlo 64 May 25, 2019 om 21:17
Huishouden & energie

BGE belang

Hallo, zijn er meer mensen die gebeld zijn door BGE belang? Ga hier niet op in want ondanks dat ze zeggen dat ze een offerte voor een goedkopere energieleverancier sturen heb je (ik dus) in een sms een digitale handtekening gezet. Wanneer je de offerte in je mail wilt bekijken blijkt het een contract te zijn. Telefonisch en via email reageren ze niet en een website bestaat evenmin niet.

1361 7 Rapporteer

tenormin
door tenormin - May 25, 2019 om 21:24
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Ben nooit benaderd door BGE en blij dat sms niet meer werkt. ;-) En bellende aanbieders zijn sowieso niet welkom: 1 druk en verbinding verbreekt.

suzanne1957
door suzanne1957 May 25, 2019 om 23:00
31 Antwoorden / Vragen

Wel dom om die SMS niet meer te gebruiken. Mijn energiemaatschappij , Ziekenfonds, Bank , Stackstorage , iCloud en bij het inloggen op het computersysteem van mijn werk gebruiken allemaal een verificatiecode via SMS. Dat noemen ze een dubbele verificatie om fraude juist te voorkomen. Maarja dat snapt u toch niet.

marita5
door marita5 May 25, 2019 om 23:12
11521 Antwoorden / 15 Vragen

@suzanne1957 , waarvoor is dit nodig om mensen iedere keer naar beneden te halen ? Wat pas dom is , is dat u geen fatsoen en manieren heeft , maar ja dat snapt u toch niet .

tenormin
door tenormin May 26, 2019 om 00:19
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@suzanne1957, 't blijk, alweer, niet zo dom te zijn om sms, als het toch niet meer werkt, te repareren. Ook whats app. Blijkt nu zeer fraudegevoelig te zijn. Aangezien mijn leven niet afhangt van wat iedereen tegenwoordig nodig heeft, tussen aanhalingstekens. "Maar ja, u snapt mij niet".

+10 @marita5, normen en fatsoen zijn ver te zoeken; kan ik me niet meer druk om maken. Maar dank voor deze reactie. Tenormin (denk dat @suzanne1957 niet eens weet wat mijn nick name betekent). En naarstig op zoek gaat naar ☺

tijger1
door tijger1 May 26, 2019 om 13:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@suzanne

dat is wel een andere reden om sms te gebruiken. Niet zoals hier voor het bevestigen van een contract.

tijger1
door tijger1 - May 25, 2019 om 21:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een handtekening in een sms is niet rechtsgeldig. Vooropgesteld dat u een particulier bent.

Neem maandag contact op met Consuwijzer, kijk op Google, zij zullen u adviseren wat te doen.

Voortaan dergelijke telefoontjes direct afkappen. Geen belangstelling goedendag en het gesprek verbreken.

ne
door neodutchio - May 25, 2019 om 21:53
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Hoeveel topics moeten er nog komen met steeds dezelfde inhoud? Waarom geven mensen klakkeloos persoonlijke gegevens door aan de eerste de beste aan de telefoon? Jarenlang waarschuwen ten spijt, we gooien alles maar op straat.
Elke ongevraagde verkoper werkt voor 1 doel: zijn bonus. Als zij zo goedkoop zouden zijn, dan waren ze wel te vinden in de vergelijkingsites. Hoe goedgelovig zijn mensen dat als er gezegd wordt dat het goedkoper kan dat het denkvermogen uit gaat. Hoe kan een bedrijf dat weten? Hoe weten ze wat u nu betaald en wat u verbruikt?
Waarschijnlijk hebt u een KVK inschrijving op uw woonadres, daar profiteren ze van. Met smoesjes (vaak bedragen zonder BTW) halen ze u over en enige consumentenrecht krijgt u niet....Tenzij u een lange adem hebt. Als er niet bedrijfsmatig gehandeld wordt op uw adres waar de overeenkomst afgesloten is, dan is er een kans. Ook als u kunt aantonen dat er gedwaald is.

Maar het allerbelangrijkste blijft toch gewoon nee zeggen tegen iedere ongevraagde verkoper.

tenormin
door tenormin May 25, 2019 om 23:00
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Ik zeg al nee tegen kennissen voor ik de vraag hoor: "zin om mee te gaan lunchen"? ;-)) wat ik dan uiteraard vervang ik: ja, leuk.

tijger1
door tijger1 May 26, 2019 om 00:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Men kijkt liever naar een of andere soap, dan naar een consumentenprogramma.

korting, voordeel? Dan gaat het verstand op nul..

panter22
door panter22 May 26, 2019 om 10:36
6599 Antwoorden / Vragen

Wie wil er niet minder betalen, honderden euro's besparen. Vooral als je zuinig bent of op zwart zaad zit, is de verleiding groot om zo'n aanbod aan te nemen.
Daar spelen die bedrijven handig op in.
Je krijgt als klant geen tijd om rustig na te denken. Een moment van onachtzaamheid en je zegt: ja .
Gelukkig is er een herroepingsrecht van 14 dagen,

ne
door neodutchio May 26, 2019 om 13:10
5157 Antwoorden / 12 Vragen

@Panter22, niet als er een zakelijke overeenkomst afgesloten is. Dan moet je erg sterk in je schoenen staan om deze te kunnen ontbinden.

jo
door jorisw May 26, 2019 om 15:42
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Vrijwel alle "problemen" die we hier langs zien komen zijn terug te voeren op een aantal oorzaken:

- hebberigheid (gratis, goedkoper, meer)
- niet nadenken

Als die 2 beperkt kunnen worden kan deze site gesloten worden.

marita5
door marita5 - May 25, 2019 om 22:41
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Carlo 64 ,

U heeft op een link geklikt in een sms , dit is niet rechtsgeldig , klik op de rode regels .

Lees deze informatie eens door , zie ook de voorbeeldbrief

https://kassa.bnnvara.nl/nieuws/telefonische-verkoop-energiecontracten-vaak-illegaal

Lees ook hier ,

https://www.klacht.nl/privacy-gegevens-doorgegeven-door-consumentenbond-aan-bgebelang/

https://forum.eneco.nl/energieproducten-91/bge-belang-20529

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 26, 2019 om 09:54
16869 Antwoorden / 202 Vragen

De veelheid van waarschuwingen m.b.t. het gebeld worden door (callcentermedewerkers) energieleverancies of ongevraagd aanbellen, ook op deze sote klaarblijkelijk niet gelezen. Jammer want dan zou u dus nooit een overigens onwettig accoord hebben gegeven.
@MARITA 5 informeerde u al met een verwijzing naar de onwettigheid.

costnix
door costnix - May 26, 2019 om 16:13
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ben een keer gebeld door ze. Ik heb ze een tijdje het lijntje gehouden. Toen ze merkten, dat ik ze voor de gek hield, hebben ze zelf de verbinding verbroken.
Ik had natuurlijk ook meteen de verbinding zelf kunnen verbreken.