ge
door gervenj Mar 21, 2009 om 18:32
Huishouden & energie

Blafband

Een vraag een blafband met schokjes werk dat goed  voor dat ik er een koopt

3234 4 Rapporteer

stacey
door stacey - Mar 21, 2009 om 18:40
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Probeer t eerst even bij jezelf uit zou ik zeggen ;-)

stacey
door stacey - Mar 21, 2009 om 18:41
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Kijk even hier via de link ;

        Eerdere vraag en antwoord

an
door angelique68 - Apr 20, 2009 om 10:50
2 Antwoorden / 1 Vragen

ik zou eerst andere mogelijkheden proberen, maar het feit is wel dat het goed werkt, onze hond heeft hem 1 week werkend aan gehad en dat hielp, toen die afging is hij weer gaan blaffen, nu heeft hij de band om terwijl dat ding uitstaat en is hij ook stil. de hond associeert het dus wel met de band

kenwel2
door kenwel2 - Apr 20, 2009 om 11:25
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo gervenj en stacey: Hieronder even de tekst overgenomen van wat ik destijds heb er over geschreven heb:

Beste camille: Ik heb grote ervaring opgedaan met een anti-blaf band: Heb twee herders gehad (overleden, ouderdom) EEN van deze 2 honden blafte alles bij elkaar, gewoon niet meer normaal, zo erg, dat als ik GEEN blafband had aangeschaft, ik mijn hond gegarandeerd kwijt zou zijn geraakt, omdat de buren dat dus niet leuk vonden, en hij vaak buiten, als ik hem aan de liijn had, andere honden wilde aanvallen, met flink geblaf erbij. Heb toen een blafband gekocht (een amerikaans merk, kosten: 150 gulden toen) er zat een blokbatterijtje in van 9 volt, en je kon hem op 3 standen zetten: kort, wat langer , en extra lang, voor wat het stroomstootje betreft. De kleur van die blafband was geel. Ik heb hem EEN keer gebruikt, tijdens het uitlaten had ik deze band omgedaan, en wederom wilde hij gaan blaffen tegen een andere hond, nou, dat heeft hij dus geweten, hij vloog door die stroomstoot wel een halve meter omhoog, en heeft daarna NOOIT meer lelijk gedaan of geblaft  tegen andere honden op straat. Nu komt het: Elke keer dat ik thuis was, hoefde ik die band maar te pakken, en op de salontafel neer te leggen, en hij durfde niet te blaffen, geloof het of niet. Ook heb ik hem eens een geel dekseltje met een touwtje omgedaan, en hij dacht direct dat het de blafband was, en hij was stil! Het klinkt gemeen, 'anti-blafband' maar: Omdat ik heel erg van mijn dier hield, heb ik dat gedaan destijds, want het is veel erger, als de politie elke keer bij je moet komen, en je gaat waarschuwen, dat je je hond kwijt kunt raken, omdat hij zoveel blaft, en dat is wat je niet wil natuurlijk. Anti-blafband: OKE, maar....gebruik hem niet al te veel, echt in uiterste noodzaak dan! Ik heb hem nog ergens liggen, en gebruik hem nu nooit meer, wel heb ik weer een herdershond, maar die is netjes en stil, en blaft alleen op commando, of als er gevaar is, dwz, als zijn terratorium wordt overtreden door anderen, maar dat is normaal en natuurlijk gedrag, succes, Gr. Henri

Succes, met de blafband, gebruik maken ervan oke, maar kijk wel uit wat en hoe vaak je dit doet, een dier kan namelijk ook enorm gestresst hierdoor raken, en dan ligt het er ook nog maar net om, met welk ras je te doen hebt, een poedeltje doe je natuurlijk zoiets niet aan, net alsook een maltezer leeuwtje, of een golden retriever, denk goed na wat je doet!!! Het is niet niks hoor!!! (Heb nu een mechelse herder, maar als die begint te blaffen roep ik keihard FOEI!! En nooit een hond belonen, wat sommigen wel doen, als de hond gaat blaffen, ja, de meeste mensen vinden dit goed, en praten dit altijd maar goed, met het 'smoesje' kijk maar eens hoe goed dat mijn  hond waakt! Kolder natuurlijk...klinklare onzin.

Gr. Henri