ja
door janneke1_1 Jan 27, 2007 om 22:48
Huishouden & energie

Blokjes vaatwasser

Ik gebruik al tijden vaatwasserblokjes van Calgonit. Sinds een paar dagen lossen de blokjes niet meer op tijdens het schoonmaken. Weet iemand hoe dit kan.

15385 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 27, 2007 om 23:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag janneke1,

Kijk eens op de site:

Calgonit lost niet op

daar staan verschillende redenen en waardoor je dit probleem kunt hebben.

Sukses, groeten, Read.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2007 om 19:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit probleem heb ik al sedert 2 jaar. Als alleenstaande een afwasmachine betekent dat ik letterlijk na elk persoonlijk gebruik alles vooraf gespoeld in de Miele plaats. Ik heb te weinig en draai niet elke dag. Vuil is het ook niet. Ik was op 40 graden kort en het blinkt nu ik weer Calgonit KORRELS ben gaan gebruiken (Bas v.d. Heiden waarvoor ik 6 km moet rijden).

Sla Uw nu op voorraad zijnde wasblokjes tussen een krant fijn en hevel die in het vak zodat in elk geval dit pak nog opkomt.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2007 om 19:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon stoppen met die blokjes en beetje soda er in doen en voilá...

ve
door verwijderd - Jan 28, 2007 om 21:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Read,

Ik ben gelijk naar die site gegaan. Volgens hen ligt het aan het spoelbakje. Vreemd genoeg is deze een half jaar geleden vervangen. Overigens is mijn afwasmachine nog geen 2 jaar oud.

Ik kan natuurlijk een blokje los in de machine doen maar dat vind ik geen oplossing. Ik ga in ieder geval contact opnemen met de leverancier van de keuken.

ve
door verwijderd - Jan 29, 2007 om 17:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou een beetje voorzichtig zijn met calgonit. Gewoon wat soda erin en op 60 gr. laten draaien, werkt prima

ve
door verwijderd - Jan 29, 2007 om 18:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier heb ik een tijdje geleden ook al voor gewaarschuwd! De blokjes worden ons opgedrongen door de grote jongens! Poeder is veel en veel beter voor het millieu en de portemonee! Dat de blokjes niet goed oplossen komt heel vaak door een te lage watertemperatuur! Het water moet minimaal 50gr zijn anders lossen de tabletten niet goed op. Met als gevolg storingen en verstoppingen!

En waarom worden ze dan toch zo makkelijk aan de man gebracht? Antwoord: omdat het zo gemakkelijk is!

Dus koop gewoon poeder, was op zo'n 50 gr. en het probleem komt niet meer voor

ve
door verwijderd - Jan 29, 2007 om 18:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

De meeste vaatwassers kan je op de warmwaterleiding aansluiten, en dat scheelt ook in de tijd van het afwas programma.

Bij ons scheelt dat op het langste programma ruim 16 minuten.

ve
door verwijderd - Jan 29, 2007 om 19:02
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Jan 29, 2007 om 19:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens naar de bovenste sproeier.
1) Zijn alle gaatjes open? Als de buitenste gaatjes van de sproeiarm niet open zijn kan het water het vaatwasblokje niet oplossen.

2) Zit de bovenste sproeiarm goed aan de waterleiding vast?

ve
door verwijderd - Jan 29, 2007 om 19:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

inderdaad, ik heb het ook al een paar keer gehad. Ik denk dat we inderdaad toch weer terug moeten op het oude vertrouwde poeder

ve
door verwijderd - Jan 29, 2007 om 22:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
Hallo Janneke1,

Het probleem kan natuurlijk aan het blokje liggen, maar waarschijnlijker is dat het klepje van de wasmiddelbak in de deur niet geheel opent. Dit kan komen doordat er een groot serviestuk voor het zeepbakdeksel staat of door een defect van de zeepbak zelf. Controleer voordat je de deur geheel open trekt of het klepje wel opengeklapt is. Het is eventueel ook nog mogelijk dat er te weing water in de machine stroomt, maar dat zou je eigenlijk direct merken eaan een slecht afwasresultaat plus meer lawaai van de machinee

Na vele jaren in de service voor de witgoedbranche gewerkt te hebben ben ik absoluut geen voorstander van blokjes. Poedervormig afwasmiddel is aanmerkelijk goedkoper bovendien kun je je dosering aanpassen aan de vuilheidsgraad van het servies. Bovendien is van Calgonit bekend dat het sneller glasetsing veroorzaakt t.o.v. andere wafwasmiddelen.(witte vlekken op glazen e.d.).

Kijk eens bij Dirck van de BRoek die een onhbekend afwasmiddel in peodervorm dat goed afwast en dat bijna 50% goedkoper is dan een bekend merk.

Veel succes,

Henri1942

ve
door verwijderd - Jan 29, 2007 om 22:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Henrie 1942,

Bedankt voor je antwoord. Op de plek tegenover het klepje, aan het rek, had ik zo'n ding van Sun hangen, voor het wegnemen van vieze luchtjes. En ja die hing daar inderdaad pas! Ik dacht dat het blokje dat wel langs zou kunnen. Zodra de afwasmachine vol is kan ik het gelijk uitproberen. Mocht bovenstaande toch niet de oorzaak wegnemen dan ga ik op poeder over.
Thanxx a lot!!

Janneke 1

ve
door verwijderd - Jan 30, 2007 om 10:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb dit probleem ook met de Suntabletten, maar nu heb ik ontdekt dat als ik het bakje waar de tabletten inmoeten, eerst even droog maak alvorens de tablet erin te doen, dat het probleem, meestal, verholpen is. Soms gebruik ik ook wel eens calgonit, en dan doe ik hetzelfde.

ve
door verwijderd - Jan 30, 2007 om 19:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een aantal jaren terug was mijn vaatwasser kapot. Deze werd toen gemaakt door een monteur van de fabrikant (Siemens). Deze adviseerde mij om sowieso alleen halve blokjes te gebruiken. Ik breek dus al jaren de blokjes in tweeen, dit werkt perfekt. Verder gebruik ik de blokjes van de Aldi, enige jaren terug zijn deze als beste getest door de consumentenbond. Deze blokjes laten zich ook makkelijk in tweeen breken.