ja
door jaripanbri Feb 21, 2006 om 01:18
Huishouden & energie

Blokverwarming

Er zijn reeds een paar uitzendingen geweest over BLOKVERWARMING, waarvan de ketel 'snachts UIT gaat; ik heb wel gezien dat het bij één woningb.ver.was GELUKT om 'snachts warmte te krijgen.

Wij hebben ook al jaaaaaaren dit systeem en na de nwe.ketel (jaren geleden) hebben wij dus ook dit probleem; en aangezien IK een nachtbraakster ben, is het dus ALTIJD koud.Ik heb diverse malen geklaagd;zelfs demontratief een meter in mijn kamer gehad om op te meten HOE koud het was.

Ach, het was "slechts"17gr. binnen,en kreeg ik te horen dat het OVERDAG véél te koud was in mijn won ing (19gr.); maar wat ze vergeten, is, dat je overdag BEZIG bent, en 's avonds meestal stilzit.

Ik heb andere bewoners benaderd via een brief op mededelingenbord, en kwamen er alleen maar nare teksten, zoals; "wie betaalt dat"etc.

Hoe dan ook; we zitten nog steeds in de kou,Gelukkig is het geen strenge winter; maar ik kan jullie zeggen, dat ik dikwijls moet denken aan de mensen, met verschillende diensten;laat staan, ZIEKE mensen en BEVALLENDE a.s.Moeders; Zelfs de verloskundige ÈIST dat het 23 gr.is in de "verloskamer" .Hoe doe je dat ZONDER verwarming.

Het is ECHT te gek voor woorden, dat zoiets anno 2006 nog steeds bestaat.;maar nu lees ik nèt een OUD stukje dd. 2004, waarin wordt gemeld, dat ; als er slechts maar één bewoner warmte wil, die bewoner daar RECHT op heeft.???

Nu kan ik wel een elektrische kachel neerzetten; maar a. verwarmt dat NIET mijn hele kamer en b. kost dat HANDEN vol geld aan elektra.

Elk goed advies is welkom.

1657 2 Rapporteer

mm
door mmerx - Aug 21, 2006 om 23:15
2 Antwoorden / 1 Vragen

nadeel van collectieve verwarming, je kunt aan de bouwver. vragen voor de stook tijden. Als je hiermee niet akkoord bent vraag voor een langere tijd van doorstoken. Mag dit niet helpen kun je met meerdere bewoners naar de huurdersbelangenverening gaan en dit probleem aankaarten, misschien kunnen zij wel bemiddelen.

je kunt natuurlijk ook je eigen woning beter isoleren zodat je de warmte langer in de woning houdt door bv isolerende radiator folie achter de radiatoren plakken, tocht strippen aan brengen aan deuren en ramen. Dit kun je overal kopen in de bouwmarkten. Soms zie je dat de overgordijnen over de radiatoren hangen, hang ze erachter zodat de raditoren hen warmte af kunnen geven, anders blijft warmte achter gordijn hangen.

een andere optie voor de bouwver. is warmte meters plaatsen en s'nachts blijven doorstoken. Voordeel is dat je zelf de stookgedrag bepaald. Een nadeel kan zijn dat de cv installatie moet worden aangepast. Voor meer info zie bv http://www.istanederland.nl

succes

ja
door jaripanbri - Aug 21, 2006 om 23:54
1 Antwoorden / 1 Vragen

voor mmerx;

dank voor je reactie; dit zijn idd. de mogelijkheden,m waaraan de Woningb.ver. PLUS de huurdersbel.ver. NIET aan willen meewerken.net wat je zegt; "zal wel te duur zijn"

ik heb zelfs een briefje opgehangen, of de bewoners mee willen werken,; NOU; jij wilt NIET weten, WAT een schunnige taal er werd geplaatst op mijn briefje.

(wellicht een "VIJAND")?

maar tóch fijn, dat je reageerde, want let wel; DIT is natuurlijk niet een methode ANNO 2006.

en het zou TIJD worden dat Gemeenten zich met zoiets zouden gaan bemoeien (trouwens; ik heb al lang naar Gemeente geschreven, maar ZIJ kunnen zich daar niet mee "bemoeien")