mw
door mwillems Jan 2, 2008 om 10:20
Huishouden & energie

Brievenbus kapot

Mijn dochter huurt een woning bij de woningbouwvereniging. Met oud op nieuw is haar brievenbus (een plastic groene), die geplaatst is aan de garagemuur aan de voorkant van haar huis, vernield. In de voordeur is geen brievenbus. De post kan dus nu niet bezorgd worden. De woningbouw zegt dat de brievenbus niet haar verantwoordelijkheid is, maar die van mijn dochter. Zij moet dus zelf zorgen voor een andere, welke dan haar eigendom wordt. Maar ik vind dat raar. De woningbouw moet er toch voor zorgen dat TNT de post kan bezorgen??

9613 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 2, 2008 om 10:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

De woningbouw is eigenaar van het verhuurde en moet zorgen dat de post bezorgd kan worden.
De brievenbus zit vast aan het onroerendgoed dus zullen zij de schade moeten verhale indien mogelijk bij hun opstalverzekering.
Dien een klacht in bij de huurcommissie.

ve
door verwijderd - Jan 2, 2008 om 10:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zo eenvoudig is het ook weer niet 'Ikwasik'!

Heeft u dochter zelf deze brievenbus geplaatst?

Was deze brievenbus al ten tijde van het ingaan van de huuroverovereenkomst? Zo ja, staat deze ook op de inventarislijst van de (annex) huurovereenkomst? Zo neen, dan is deze brievenbus waarschijnlijk door de vorige bewoner(s) destijds geplaatst en dan zijn de kosten voor uw dochter.

Wat ik niet begrijpt dat er geen brievenbus is geplaatst in of bij de voordeur door de verhuurder. Of er moet destijds een nieuwe voordeur in zijn geplaatst door de verhuurder zonder brievenbus, daar uw dochter een tuin(tje) heeft bij haar woning, waardoor de afstand voor TNT-Post te groot is en een buitenbrievenbus is geplaatst?

ve
door verwijderd - Jan 2, 2008 om 10:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Beetje lastig, het is geen slijtage.

Als je zelf de mogelijkheid hebt de brievenbus (tijdelijk) te verwijderen zullen ze stellen dat je hem uit voorzorg met oud en nieuw daar weg had moeten halen ter voorkoming van vernieling.

Kun je hem zelf niet verwijderen dan kunnen ze je weinig verwijten.

Bel/brievenbus

Huurder: onderhoud en reparaties
Verhuurder: vervanging bij slijtage

VROM - Dossier Huurcommissie Takenlijst onderhoud huurder en verhuurder

Succes,

ve
door verwijderd - Jan 2, 2008 om 17:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het antwoord is heel simpel; De groene bus is eigendom van TNT. Enige jaren geleden geplaatst door de PTT. Is deze stuk dan moet uw dochter naar TNT. (hetzelfde als bij kliko's - die zijn eigendom van de vuilophalersdienst). Een woningcorp. is nooit verantwoordelijk voor zaken die niet nagelvast zijn. Huurderd hebben een onderhoudsverplichting van het gehuurde en in sommige gevallen kan de huurder een 'verzekering' aanvragen bij de verhuurder. Dit heet bij de meeste corp. Huurdersonderhoud of huurdersabonnement. Wat een verhuurder wel / niet doet kunt u nazlezen in de huurovereenkomst. Dus ga naar TNT (kosten bus toen ca. Hfl. 15,--) of schrijf uw eigen verzekering aan. Succes ermee.

ve
door verwijderd - Jan 2, 2008 om 20:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

--De groene bus is eigendom van TNT. Enige jaren geleden geplaatst door de PTT ---

Weet niet waar je het vandaan haalt maar iedereen particulier maar ook woningbouw kan/moet deze bus Zelf kopen, dus niets eigendom van TNT en bij mijn weten gaan ze die ook echt niet voor je plaatsen......

ve
door verwijderd - Jan 2, 2008 om 20:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vergeet ik de bussen ;-)

TNT Post Consumenten

ve
door verwijderd - Jan 2, 2008 om 20:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vroeger toen ik nog in Russia woonde zijn hier de regels aangepast door PTT post.
Iedereen die te ver weg woonde kreeg eenmalig gratis een brievenbus!
Ze zijn nog leverbaar, maar de brief die vele er toen bij kregen, verwijder deze als wij ze ook dicht doen!

Nu is Blokker niet zo duur, en ok sneller dan TNT post indien ze  nog leverbaar zijn!
Kijk op TNT post site, maar vermoedelijk zie je alleen wettelijke afmetingen, en na vertrek mag je deze dan meenemen!
Stuur de rekening naar de woningbouw, want een huis zonder gleuf is lastig verhuurbaar en voldoet niet aan de eisen, en waarom doen zij niets, het is buiten en omdat het maar zelden voorkomt... maar zelf plaatsen mag en de rekening (copy)  insturen...

Als zij huizen verhuren waar de bus te ver van openbare weg zit is dat hun risico, in de Gem Hoorn krijg je wel gratis een bus en valt het wel onder de woningbouw verreniging, dus die zijn wel duidelijk!

ve
door verwijderd - Jan 2, 2008 om 20:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

uw dochter zal gewoon een nieuwe brievenbus moeten aanschaffen; en tegen oudjaar 's avonds op tijd binnenhalen. De brievenbussen van TNT worden immers ook extra beveiligd tegen die tijd!

ve
door verwijderd - Jan 2, 2008 om 20:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Navraag levert op dat de brievenbussen niet van TNT zijn. Mijn dochter heeft een huurdersonderhoud contract, maar in de bepalingen blijkt niets te staan over deze brievenbussen. Zij zal zelf een nieuwe brievenbus moeten kopen en, als zij vertrekt uit de huurwoning, deze mee kunnen nemen. De volgende huurder heeft dan pech. Ik ben wel benieuwd of de woningbouw dan wel een andere zal plaatsen !

ve
door verwijderd - Jan 2, 2008 om 21:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

--Zij zal zelf een nieuwe brievenbus moeten kopen en, als zij vertrekt uit de huurwoning, deze mee kunnen nemen. De volgende huurder heeft dan pech.--

Ik vraag me af of dit klopt, ik zou het wel even nagaan bij de woningbouwvereniging voordat je de brievenbus meeneemt bij vertrek en daarvoor een rekening voor een nieuwe brievenbus krijgt.....

De brievenbus zal wellicht van de woningbouw zijn, dat zal niet apart vermeld staan in je contract ,maar je moet dan wel gewoon een nieuwe kopen als het stuk is, net als dat je iets anders wat je huurt stuk hebt, sloop je de wc dan moet je ook zelf een nieuwe kopen en die mag je bij vertrek ook niet meenemen dan.........

ve
door verwijderd - Jan 2, 2008 om 21:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat de woningbouwver. inderdaad moet zorgen dat er een brievenbus is, maar die is niet verantwoordelijk voor die groene bus, want dat is niet een standaard brievenbus.
Er zal een bus in je voordeur moeten zitten, maar zit die er niet of heeft die er nooit ingezeten, want dat is wel apart.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2008 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze bus is verkregen via TNT Post hier moet je een nieuwe aan vragen dit is heel normaal , dit komt omdat de deur meer dan 10 meter van de weg aflicht of dat de vorige eigenaar geen brievenbus in zijn deur wilde hebben. dit is het antwoord van een oud PTTer.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2008 om 22:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Navraag bij TNT levert op dat deze de brievenbussen niet plaatsen en ook niet hebben. Misschien is dit ooit vroeger wel geweest, maar nu niet.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2008 om 00:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie ze toch echt (nog) staan op deze pagina waar je ze kunt bestellen ;

 Groene Buitenbus met slot en muurbevestiging

Art.n.: PS01PB01  Prijs: €42.95

  TNT Post Consumenten