Lo
door Loeters Feb 9, 2024 om 12:36
Huishouden & energie

Budget energie 1 tarief stroom voor dubbele meter bij vast contract?

Waarom 1 tarief  bij vast contract? Landelijk is toch beleid om als particulier overdag minder te gebruiken en daarom dubbele meter met dubbele tartieven.

Budget Energie  zegt dat dit hun regels zijn. Kunnen volgens klantenservice en verkoop afdeling niet wijzigen.

Welk bedrijf rekent nog wel met gescheiden prijzen voor normaal en daltarief?

1260 8 Rapporteer
sira
door sira - Feb 9, 2024 om 12:42
2349 Antwoorden / 24 Vragen

Kan het zijn dat u nog een oude meter heeft, omdat u de slimme meter heeft geweigerd?

De oude meter werkt slechts op 1 teller.

ne
door neodutchio - Feb 9, 2024 om 12:50
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Het prijsverschil tussen dag en nacht is nihil. Bij veel aanbieders zijn de tarieven hetzelfde, bij anderen zit er een minimaal verschil in. Op jaarbasis zal het hooguit een paar euro schelen.

rj
door rjw - Feb 9, 2024 om 13:08
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Dat je s nachts moet gebruiken is allang achterhaald. Het gebeurt regelmatig dat stroom overdag gratis is (veel aanbod) dus dan moet er overdag juist meer gebruikt worden. Het oude piek- en daltarief systeem is een erfenis uit vervlogen tijden.

hereistom
door hereistom - Feb 9, 2024 om 13:22
736 Antwoorden / 1 Vragen

Eén tarief is beter, dan hoef je nergens op te letten, bij 2 tarieven is het nachtarief een paar centen goedkoper en is het dus juist overdag duurder.

ro
door ronny530 - Feb 9, 2024 om 13:35
2786 Antwoorden / 41 Vragen

Als u nog een analoge meter met twee telwerken heeft dan geen enkele energieleverancier omdat de meegestuurde omschakelpuls door de netwerkbeheerders uitgeschakeld is.
Het landelijk beleid is andersom, want en dat zal u niet ontgaan zijn overdag is er een overschot aan stroom door zonnepanelen e.d. en in de avond en nachtelijke uren moeten stroomcentrales stroom op gaan wekken en dat kost gas en/of kolen.

1paul
door 1paul - Feb 9, 2024 om 13:46
3161 Antwoorden / 0 Vragen

budget mag vragen wat ze willen en aldus mogen ze afwijken van andere maatschappijen, zoek zelf even op welke maatschappijen dit nog wel hebben maar reken je niet rijk, er zal heel weinig verschil in zitten!!

mi
door miennaamishaaz - Feb 14, 2024 om 13:06
725 Antwoorden / 1 Vragen

Vaak kunt u dit zelf kiezen.

Maar veel leveranciers gebruiken dezelfde tarieven voor enkel of dubbel.
Budget energie zal dit vast ook doen, waardoor het niet uitmaakt of u een enkele of dubbele meter heeft.

mahadma
door mahadma - Feb 14, 2024 om 13:10
11548 Antwoorden / 51 Vragen

U moet wel heel veel (als er 2 tarieven waren) gebruiken om € 25 per jaar te besparen.