ti
door tim87 Jul 3, 2013 om 16:57
Huishouden & energie

BudgetenergiE WAT EEN HELLL!!!

Ik ben sinds 28 maart 2013 een woonhuiseigenaar. Via de makelaar heb ik een energieleverancier genaamd Budgetenergie. 12 maart 2013 heb ik mijn vastrecht betaald voor een half jaar. Tot nu toe was er niks aan de hand. Begin april krijg ik een aanmaning dat ik mijn vastrecht niet betaald heb. Ik check het toch even op mijn rekening en zie dat het wel betaald is. Na telefonisch contact met budgetenergie stuur ik per mail een printscreen van de betaling. Na 2 weken nog niets vernomen te hebben neem ik telefonisch contact op en vraag of dit al afgewikkeld is, de telefoniste geeft aan dat dit nog niet opgepakt is door de financiële afdeling en zal hier een bericht van maken. In diezelfde week, halverwege april, krijg ik een brief van Stedin dat als er binnen een week geen contract van een energieleverancier binnen is bij hun word ik afgesloten. Ik neem contact op met Stedin die mij uitlegt dat het de bedoeling is dat Budgetenergie hun een overeenkomst stuurt. Ik bel naar budgetenergie met de vraag of dit zsm naar Stedin verstuurd kan worden. 3 weken later krijg ik een brief van Stedin dat de overeenkomst binnen is. Halverwege de maand mei bedenk ik me dat ik nog steeds geen energie rekening heb ontvangen van Budgetenergie. Ik bel hun met de vraag wanneer dit afgeschreven wordt en hoe het voorschot berekend wordt. Mevrouw legt me uit dat dit berekend wordt op de vorige bewoner (dit was een oudere man die nooit thuis was en alleen woonde). Ik ben het hier niet mee eens en geef aan dat ik een hogere voorschotbedrag wil. Dit is geen probleem en dit wordt aangepast. 15 juni dien ik de rekeningen voor de maanden april en mei te betalen en de 1e van juli de rekeningen voor de maanden juni en juni. Op 20 juni is er nog niets afgeschreven van de rekening dus ik neem nogmaals contact op en de mevrouw geeft aan dat financiële afdeling dit nog niet opgepakt heeft. Ik geef aan dat er afspraken zijn gemaakt en die niet worden nagekomen door Budgetenergie en dat dit niet de 1e keer is. Na een aantal excuses geeft mevrouw aan dat de rekening eind juni zal worden afgeschreven en begin juli voor de overige maanden. Op 1 juli is er nog niets afgeschreven ik neem nogmaals contact op en mevrouw geeft aan excuses en wat raar allemaal maar u staat inderdaad op automatische incasso en het is wel vreemd dat er niets wordt afgeschreven. Ik ben de wanhoop nabij ik weet niet meer wat ik hiermee aan moet. Graag advies ik heb telefoonkosten gemaakt waar je u tegen zegt en ook de kosten lopen op want we lopen al 3 maanden achter zonder dat we dit willen. BUDGETENERGIE BEGIN ER NIET AAN!!!!!

3106 10 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jul 3, 2013 om 17:13
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Tijd voor webcare!!!

Flink op internet uw klacht rondtoeteren, dan komt het wel in orde.

klacht.nl
klachtencompas.nl

tijger1
door tijger1 - Jul 3, 2013 om 17:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In uw agenda noteren dat u het contract tijdig opzegt en overstappen naar een normaal bedrijf.

zw
door zwaardvis - Jul 3, 2013 om 17:46
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Ok dat is een Bud bedrijf, maar anderen zouden blij zijn als er niets wordt afgeschreven ;-)
Als je maar als gebruiker geregistreerd staat en Stedin je niet afsluit dat is het belangrijkste.

diumenge
door diumenge - Jul 3, 2013 om 18:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik zit ook bij BudgetEnergie en heb geen enkel probleem met ze. Niet dat dat iets zegt over dit probleem, maar het is wel duidelijk dat ervaringen kunnen verschillen.

Bij mij hadden ze het voorschotbedrag ook heel laag gezet, maar je kan dat zelf heel simpel online aanpassen. Hoef je niet voor te bellen. Ik had ze laatst overigens nodig en je kan ze bellen op een gratis nummer (0800 – 333 22 24), dus hoe je aan telefoonkosten komt waar je u tegen zegt is mij een raadsel.

Het probleem met het niet afschrijven zie ik ook niet, je hebt een machtiging afgegeven en voldoet dus aan je verplichting. Als zij niet afschrijven is dat hun probleem, zet de niet afgeschreven bedragen maandelijks apart en op het moment dat ze wel gaan afschrijven maak je dat geld weer beschikbaar.

Waar mensen al niet wanhopig van worden zeg.

Wie laat zich overigens door de makelaar een energiemaatschappij aansmeren?

zoekster
door zoekster - Jul 3, 2013 om 18:45
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik zou ook balen van dit gekloot, als ik klant was van Budgetenergie. Ze moeten gewoon hun afspraken nakomen.
Dus laat u maar niet vertellen dat u maar een zeur bent. Toch onzin om maandelijks iets apart te moeten zetten, omdat die incasso's maar niet plaatsvinden. Je wilt er geen omkijken naar hebben, daarvoor is toch een automatische incasso? Anders sturen ze maar een acceptgiro, is het opgelost.

dearagain
door dearagain - Jul 3, 2013 om 18:59
2462 Antwoorden / 7 Vragen

...BUDGETENERGIE BEGIN ER NIET AAN!!!!!

*met dank voor het advies!

diumenge
door diumenge - Jul 3, 2013 om 19:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 3 jul 2013, 18:45]Ik zou ook balen van dit gekloot, als ik klant was van Budgetenergie. Ze moeten gewoon hun afspraken nakomen.
Dus laat u maar niet vertellen dat u maar een zeur bent. Toch onzin om maandelijks iets apart te moeten zetten, omdat die incasso's maar niet plaatsvinden. Je wilt er geen omkijken naar hebben, daarvoor is toch een automatische incasso? Anders sturen ze maar een acceptgiro, is het opgelost.Dan laat je het op je betaalrekening staan en geef je het niet uit, heb je ook geen omkijken naar. Ik zou het ook vervelend vinden ja, maar de wanhoop nabij zijn? Nee. Er zijn wel ergere dingen in het leven.

hutch
door hutch - Jul 3, 2013 om 19:57
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Tim,

wat u hier schetst lijkt mij geen normale gang van zaken en zeer frustrerend.
Ik heb ** verzocht hier(op) te reageren.

Gr. Hutch

alfatrion
door alfatrion - Jul 4, 2013 om 01:55
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb momenteel ook problemen met BudgetEnergie. Ik zit nog altijd te wachten of de jaarafrekening van 2012. Het schijnt heel moeilijk te zijn om dit binnen een redelijke termijn op te maken. Dat krijgt nog een staartje...

In uw geval zou ik er voor zorgen dat u duidelijk per e-mail heeft aangegeven dat de bedragen tegen de afspraak in niet geïncasseerd worden. Indien u belt dan het gesprek opnemen met nemop. Indien u mailt zorgen voor een ontvangstbevestiging. In dat geval is het aan te raden om ook via de website te mailen en een screenshot te maken, nadat u uw klacht heet verzonden.

U zou er ook voor kunnen kiezen om dan maar zelf handmatig het bedrag over te boeken.

budgetenergie
door budgetenergie - Jul 4, 2013 om 10:16
5 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Tim,
Wat vervelend om te lezen dat er zo veel is fout gegaan bij jouw overstap. Dit is uiteraard niet de bedoeling en ik wil graag kijken of ik dit met jou kan oplossen. Om je te kunnen helpen heb ik je klantnummer nodig. Deze kan je vinden in de aanmeldbevestiging die je per e-mail hebt ontvangen.
Zodra we meer weten, zullen we telefonisch contact met je opnemen.

Onze excuses voor alle vertraging en onduidelijkheid. We gaan proberen alles zo spoedig mogelijk voor je in orde te maken.

Hartelijke groet,

Eric
BudgetEnergie Webcare