ju
door justus_1 Apr 9, 2004 om 17:46
Huishouden & energie

Bureau

ik heb laatst een bureau gekocht bij ikea. de poten zijn op hoogte verstelbaar.2 van de 9 poten zijn lam gedraaid en volgens mij heb ik niks fouts gedaan want de andere 7 poten zijn goed.

1499 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

user123
door user123 - Apr 16, 2004 om 13:12
1346 Antwoorden / 3 Vragen
0

En wat is nu de vraag ?

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 13:12
504 Antwoorden / 8 Vragen
0

Neem gelijk contact op met Ikea, dan komen ze die poten omruilen (of dat je het daar omruild)

ut
door utrecht_1 - Oct 16, 2004 om 14:42
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wederom een typisch voorbeeld van het lage serviceniveau van Ikea. Ik heb zelf ook diverse slechte ervaringen met dit bedrijf:


- Enige tijd geleden heb ik een NIKLAS stellingkast gekocht. Bij thuiskomst bleek dat een van de pootjes verkeerd uit de mal gekomen was en daardoor niet gebruikt kon worden. Ik ben toen direct naar de klantenservice geweest. Na lang wachten was ik aan de beurt. Ik heb het pootje ingeleverd en mij werd beloofd dat ik het nieuwe onderdeel binnen drie dagen in huis zou hebben. Na drie weken nog niets vernomen te hebben ben ik opnieuw terug naar de winkel geweest, waar ik te horen kreeg dat NIKLAS uit het assortiment gehaald was en dat ik geen vervangend pootje meer kon krijgen. NIKLAS ligt nu dus ongebruikt in de berging.


- Ik heb ook een IVAR stellingkast. Circa 3 maanden na aanschaf, toen ik 's avonds thuiskwam, bleek de kast ingestort te zijn: enkele gietijzeren dragers waren verbogen, anderen waren gescheurd en sommigen waren zelfs volledig geknapt! Als ik thuis geweest was, had ik de hele boel bovenop mij gekregen! Ik moet er niet aan denken wat de gevolgen dan geweest waren! De klantenservice kon mij geen andere mededeling doen dan dat ik de kast te zwaar beladen had. Maar een kast moet toch iets kunnen dragen! Zoveel had ik er echt niet in. Ik ontving geen nieuwe dragers en heb de kast nu anders opgebouwd. De handleiding zegt overigens niets over de maximale belasting.


- Ik heb de IVAR-kast inmiddels zelfs uitgebreid met nieuwe onderdelen. De kwaliteit van dit systeem blijkt echter nog verder achteruit gegaan te zijn. Slechte stukken hout zijn vervangen door nieuwe stukken, waardoor er veel lelijke ronde delen in zitten. Dit kan oplopen tot wel 5 vervangingen per plank! Verkeerde zuinigheid, als je het mij vraagt. En het vervelende is dat je dit pas bij thuiskomst constateert.


- Mijn LILEHAMMER tweepersoons bed: zeer gunstige prijs. Maar combineer dit niet met de lattenboden van IKEA: op het eerste gezicht pas het prima, maar de latten verschuiven en vallen vervolgens door het frame. M.a.w.: ze zijn net te kort. Ik heb de nodige kunstgrepen uit moeten halen om dit in de toekomst te voorkomen. Het blijft echter vreemd dat IKEA dit zelf niet getest heeft. Tevens ben ik nu aan de derde lattenboden in 1,5 jaar tijd toe: het gebruikte hout is van inferieure kwaliteit en scheurt.


- Vorige week ben ik tevergeefs naar Amsterdam gereden om enkele SLUGIS bakken voor onder mijn bed te kopen. Gecombineerd met de wieltjes passen ze precies onder mijn bed en ze zien er mooi uit. De bakken waren in zowel Utrecht als in Duiven al weken uitverkocht, dus heb ik via de website van IKEA gecontroleerd of ze in Amsterdam nog voorradig waren. Dit bleek het geval te zijn. De site blijkt echter achterhaald: ook in Amsterdam waren de bakken niet voorradig. Een medewerker vertelde mij dat de nieuwe levering nog enkele weken op zich zou laten wachten. Dit blijkt echter onjuist: dit formaat SLUGIS-bakken is uit het assortiment verdwenen. Daarom maar gekozen voor de DILLING-bak. Ook deze kan ik nergens vinden. Ik vrees dat ook dit artikel plotseling uit het assortiment gehaald is, maar heb vooralsnog geen zin om opnieuw lange tijd bij de klantenservice te moeten wachten.


- Tot slot: ik heb deelgenomen aan een actie van IKEA: bij inlevering van de oude catalogus krijg je een cadeaupas. Tussen 15.10 en 30.10 zou je op de website kunnen controleren of er een bedrag op staat. Over het bestaan van de actie is op de site echter niets meer terug te vinden.....


Geconcludeerd kan wat mij betreft worden dat het serviceniveau van IKEA bedroevend laag is, dat van "after sales care" geen sprake is en dat de kwaliteit van de producten beneden peil is.

su
door summer1985 - Oct 20, 2004 om 10:47
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

gewoon terug gaan. krijg je nieuwe poten!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer