fe
door feyenoordgirl Oct 18, 2011 om 12:00
Huishouden & energie

Bureaustoel Jysk

Ik heb in maart van dit jaar een bureaustoel gekocht bij Jysk, maar nu is Juli een van de blokjes waar de wieltjes aan vast zitten gebroken.
Ik heb toen gelijk de zaak opgebeld waar ik de bureaustoel had gekocht en zij zouden gaan kijken of de blokjes te verkrijgen waren.
Dit is niet het geval en ik vroeg of ik mijn geld terug kon krijgen of een andere stoel , dit kon niet want voor 1 onderdeel vervangen ze geen hele stoel werdt er gezegd.
Kan ik dit alsnog eisen omdat er een garantie van een jaar op deze stoel zit??
ik heb nu niets aan deze stoel!!!
En als ik het hoofdkantoor bel wordt ik weer terug gezet naar de zaak in Barendrecht waar ik de stoel gekocht heb en deze wil juist niet meewerken aan een oplossing!!

2418 7 Rapporteer

naitsoezn
door naitsoezn - Oct 18, 2011 om 12:05
842 Antwoorden / 1 Vragen

Als je een jaar garantie op de stoel hebt, dan moeten ze de stoel gewoon repareren. Wat stelt de winkel als oplossing voor?

zwemmer
door zwemmer - Oct 18, 2011 om 12:12
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Hoi,
Als er een garantie van een jaar op de stoel zit zou je redelijkerwijs verwachten dat er een nieuwe stoel geleverd wordt in het geval dat een euvel aan de stoel (gebruikersschade of fabricagefout?) wegens gebrek aan onderdelen niet verholpen kan worden.

birdies
door birdies - Oct 18, 2011 om 12:26
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Jysk maakt zich er wel erg makkelijk vanaf! De stoel dient of gerepareerd te worden of te worden vervangen. Meer info consuwijzer

Terug naar de winkel en de verkoper wijzen op zijn wettelijke plichten.

birdies
door birdies - Oct 18, 2011 om 12:36
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Ik heb het hoofdkantoor even gemaild over deze klacht en ze gewezen (met link naar betreffend artikel van de consumentenautoriteit) op hun wettelijke verplichtingen.

fe
door feyenoordgirl - Oct 18, 2011 om 17:03
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=naitsoezn schreef op dinsdag 18 okt 2011, 12:05]Als je een jaar garantie op de stoel hebt, dan moeten ze de stoel gewoon repareren. Wat stelt de winkel als oplossing voor?

Dat hij ( de verkoper) er nog steeds mee bezig is en nogmaals zijn collega's gaat mailen of er stoelen terug gekomen zijn waar onderdelen van ontbreken en dat ik dan de des betreffende onderdelen dan kan krijgen die ik nodig heb.
Maar een nieuwe stoel of geld terug dat kon ik vergeten, dit heeft hij in september al gezegd!!
Ik heb hem al gezegd dat hij mijn rug mag hebben om dat ik al 4 maanden op een kruk zit en dat de garantie ook doorloopt.
Daarom dat ik nu wel eens een stoel wil hebben waar ik normaal op kan zitten.

Hij was tevens niet blij en vond het a-sociaal dat ik kassa had ingeschakeld had achter zijn rug om!!!!!!

fe
door feyenoordgirl - Dec 12, 2011 om 00:02
5 Antwoorden / 1 Vragen

Hehe heb eindelijk met veel moeite het blokje gehad voor mijn bureaustoel!!!
Terwijl dat ik eigenlijk de moed al lang had op gegeven !!

aurora1
door aurora1 - Dec 12, 2011 om 13:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Eind goed al goed, maar niet een erg goede beurt van Jysk. Dank voor het melden.