joe
door joe Feb 27, 2011 om 15:56
Huishouden & energie

Cilit Bang: vlekken op tegelvloer

Ik heb Cilit Bang gebruikt op een tegelvloer. Ook al heb ik meteen erna gesopt, het kwaad was al geschied: doffe vlekken.
Een beetje dom, dat wel.
Wat kan ik nog doen om de schade te herstellen?

28779 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 27, 2011 om 16:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas, ik weet het ook niet. Ik had hetzelfde met de wandtegels boven het fornuis in de keuken. Ik spuit het erop (per ongeluk niet anti vet maar anti kalk) binnen 10 seconden er weer afgeveegd. Is nooit meer goed gekomen met die tegels.
(gedeelde smart is halve smart :) )

ve
door verwijderd - Feb 27, 2011 om 16:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Cilit Bang is een agressief goedje met ingrediënten zoals Fosforzuur en Sulfaminezuur
Voor sommige stenen vloeren is dit een oplosmiddel.
Als de tegels niet voorzien zijn van een glazuurlaag ets je de vloer.
Dit is permanente schade.
Een middel met een waslaag zou het eventueel tijdelijk kunnen camoufleren.

ve
door verwijderd - Feb 27, 2011 om 17:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

joe

Advies: vraag het ook een bij een tegelvloeren bedrijf.

ReadAC

ve
door verwijderd - Feb 28, 2011 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan niet zien wat voor tegels je hebt, maar probeer eens met een sopje van groenezeep succes

d.bierdrager

ve
door verwijderd - Feb 28, 2011 om 13:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is echt zooi, dat "schoonmaakmiddel". Het enige dat je kunt doen, als je de vloer niet wilt vervangen, is de hele vloer ermee doen en dan goed naspoelen. Daarna kun je HG gebruiken om een beschermlaag aan te brengen.
Dit spul (weet zo gauw het type niet) wordt ook gebruikt om bijvoorbeeld marmeren vloeren op te pimpen en vuilafstotend te maken. Het werkt echt heel goed. Moet je maar even op hun site kijken, of in de winkel.
Succes.

ve
door verwijderd - Feb 28, 2011 om 13:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

zo heb ik dat spul gebruikt voor de douche. Tegeltjes aan de muren ingespoten, met een sponsje ff goed ingewreven, daarna vloertje ook en toen alles met de douchekop weer afgespoeld. Ehh ja, ook gebleekte vlekken op het vloertje. Zijn nog de originele tegels van toen het huis gebouwd is volgens mij, dus kennelijk kan je dat spul niet gebruiken op oude tegels?
De variant voor het gasfornhuis enzo vind ik overigens geweldig.

Nummer gebeld op de achterkant van de verpakking. Paarse flacon met roze spray (gekocht bij Action) zit niet standaard in NL assortiment (ookal is NL wel de eerstgenoemde taal op de verpakking). Het advies was dus sowieso om de oranje verpakking te gebruiken (minder agressief) en wist niet hoe die vlekken aangepakt konden worden, wellicht navragen bij een tegelzetter, die weet het vast wel.

ve
door verwijderd - Feb 28, 2011 om 13:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

En nu verwacht ik dat de redactie in de benen klimt, en refereert aan de reclamespots die momenteel uitgezonden worden van dit want product. Een bijna ziekelijk vrolijke man spuit zo'n beetje zijn hele leefwereld onder die troep.

Kortom: die reclame is ronduit en onomstotelijk misleidend.

ve
door verwijderd - Feb 28, 2011 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een heel probaat schoonmaakmiddel is gewone zachte zeep (ook wel groene zeep genoemd) met een scheutje ammoniak. Dit gebruik ik al mijn hele leven en vroeger bij ons thuis werd dat ook gebruikt om buiten te boenen(op het schip waarop ik voer)De groene zeep legt een dun beschermingslaagje over alles waarvoor je het hebt gebruikt en maakt ook nog eens, in samenwerking met die ammonia, heel goed schoon!!!!
Wij hadden 2 jaar geleden een brandje in de caravan, was snel geblust, maar een laag roet overal op.
Van alles geprobeerd om het schoon te maken, zelfs Cillet Bang, maar niets hielp en maakte goed schoon. Ik heb toen uiteindelijk maar weer groene zeep genomen met ammonia en het vloog eraf. Zelfs bij de dealer zeiden ze dat ik hem nooit meer schoon kon krijgen. Echter toch gelukt en de brandlucht was er ook gelijk uit!

ve
door verwijderd - Feb 28, 2011 om 16:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

sinds kort is er een polijstmiddel op de markt van HG, marmer kristallisator. het werkt op kalkhoudende natuursteen. het werkt prima, brengt echt de glans weer terug.
er bestaat ook nog zoiets als "witte steen" , ook een polijsmiddeltje, maar werkt niet op marmer.
succes

ve
door verwijderd - Mar 4, 2011 om 11:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ga het HG-middeltje proberen, dat lijkt me in mijn situatie het beste.
Bedankt allemaal en in het bijzonder carry58