ca
door caffiato Feb 19, 2007 om 19:11
Huishouden & energie

Cranberry

Weet iemand of cranberry goed is voor katten die continu blaasontsteking hebben? Hoe zit het met de E.coli bacterie bij katten? Mijn dierenarts is falikant tegen homeopatische middelen e.d. maar ik vraag me af of continu medicijngebruik op den lange duur zo goed is voor mijn dier. Iemand enig idee? Alvast bedankt.

1679 4 Rapporteer

libra15
door libra15 - Feb 19, 2007 om 21:06
116 Antwoorden / 6 Vragen

Wat de cranberry's betreft, daar kan ik geen antwoord op geven. Wel kunt u hier alles over de E-coli bacterie vinden:

http://www.mijncoon.nl/escherichia-coli-of-e.-coli.html

Vr. gr. libra

libra15
door libra15 - Feb 19, 2007 om 21:11
116 Antwoorden / 6 Vragen

Hier iets over cranberries voor katten:

Felidae

Een natuurlijke en zeer smaakvolle blikvoeding voor de kieskeurige kat. ... Omega vetzuren en cranberries - probiotica en spijsverteringsenzymen ...
www.natuurlijkedierenvoeding.nl/felidae.htm - 13k -

di
door dinos - Feb 21, 2007 om 11:01
12 Antwoorden / 5 Vragen

Ben ook zeer benieuwd: mijn kat heeft ook veel last van blaasontstekingen.

eeneigenhok
door eeneigenhok - May 10, 2007 om 08:02
7 Antwoorden / 9 Vragen

Ik gebruik zelf ook cranberrypillen voor mijn blaas... dus waarom zou het bij de kat dan niet helpen ;-)

Maar even over homeopathie.. de kat in het wild weet ook wat goed voor hem/haar is. De natuur zit vol met medicijnen waar (wilde) dieren dankbaar gebruik van maken. De mens begint ze ook te (her) ontdekken.
In sommige gevallen is het gewoon even noodzakelijk gemische medicijnen te geven. Wanneer ik een blaasontsteking heb, haal ik ook even 'een kuurtje' bij de dokter, maar als ik het nu kan voorkomen door natuurproducten te gebruiken.
Dieren zijn heel goed te behandelen met natuurproducten.
En baad het niet, dan schaad het (bij de juiste producten!) ook niet.

Ik zou het gewoon proberen.