Ma
door Maverick49 Jan 5, 2023 om 22:03
Huishouden & energie

De € 190,= energietoeslag over dec. 2022 nog niet ontvangen. Wat kan ik doen?

Ik heb van Delta Energie de energietoeslag van € 190,= over december 2022 nog steeds niet ontvangen.
Ook de jaarafrekening van het op 5 december 2022 afgelopen vaste contract wordt niet opgesteld en aan mij overlegd. Krijg echt geld terug..
Ondanks mails en telefonisch contact met Delta gebeurd er nog steeds niets.
Ben door deze laksheid van Delta inmiddels overgestapt naar een andere energieleverancier.
Iemand een idee wat ik zou kunnen doen??

1576 7 Rapporteer

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 5, 2023 om 22:24
2071 Antwoorden / Vragen

Dus u belt met Delta, Hoi.met Mavarick uit Ons Dorp, misschien een rare vraag maar ik heb mijn eindafrekening nog niet van jullie gehad en idem die €190 euro toeskag. Kunnen jullie misschien uitleggen wat er aan de hand is?
Nee, dat kunnen wij niet, goede middag, klik

Als het zo gegaan is hoor ik het graag maar ik vermoed dat het toch anders is. Graag eerst het hele verhaal.

hereistom
door hereistom - Jan 5, 2023 om 22:30
736 Antwoorden / 1 Vragen

Allebei je vragen staan gewwon oo de site van Delta;

"

Als je al gebeld of gemaild hebt met ons en (indien nodig) je woon- of verblijfsfunctie hebt laten aanpassen, dan sta je op onze lijst. Wij gaan je dan zo snel mogelijk een e-mail of brief sturen met meer informatie en betalen je ook zo snel mogelijk uit. Helaas kunnen we geen datum van uitbetaling noemen, maar het heeft bij ons de hoogste prioriteit."

M2
door M2022 - Jan 5, 2023 om 22:37
33 Antwoorden / 3 Vragen

Net als Henkdezevende ben ik ook wel nieuwsgierig naar wat extra informatie. Delta geeft aan eind november en eind december deze compensatie uit te betalen. Heeft u de 190 euro van november wel gewoon ontvangen? En (per) wanneer heeft u bjj hen opgezegd? Als er in december ook nog een eindafrekening gemaakt moet worden voor de opzegging, dan kan het misschien zijn dat ze dat allemaal tegelijk afrekenen?

marita5
door marita5 - Jan 6, 2023 om 08:47
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Maverick49 ,

Ook is het niet aannemelijk dat je geld later dan januari op je rekening staat. "De tegemoetkoming moet ten laatste 30 dagen nadat de subsidie verleend is, uitbetaald worden", schrijft het ministerie. "Energieleveranciers moeten dus uiterlijk eind december de tegemoetkoming voor november verrekend hebben en eind januari uiterlijk de tegemoetkoming voor december."

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 6, 2023 om 10:30
16865 Antwoorden / 202 Vragen

Mijn antwoord: de maand januari is eerst 1 week oud. Indien u na 31 januari nog niets zou hebben ontvangen is het zinvol om dit te melden bij de o.a. 'Energiewaakhond' de ACM www.consuwijzer.nl waar men dan mogelijk handhavend kan optreden.

Ik sluit niet uit dat juist het feit dat u inmiddels bent overgstapt naar een andere leverancier (ook) de oorzaak is van deze vertraging resp. het nog niet uitbetaald hebben gekregen. Mijn leverancier heeft de € 190,0 in mindering gebracht op mijn maandelijkse voorschotnota.

Daarbij ook mijn vraag of er niet meer aan de hand isdat reden is geweest voor het overstappen.

Ma
door Maverick49 - Mar 10, 2023 om 14:28
10 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor jullie reacties. De een behulpzaam, de ander zinloos en overbodig. (HenkdeZevende).
Inmiddels is de energiepremie, die in december had moeten worden uitgekeeerd, begin maart eindelijk overgemaakt.
Succes iedereen en blijf behulpzaam en niet irritant.

ro
door ronny530 - Mar 10, 2023 om 15:33
2785 Antwoorden / 41 Vragen

Goed voor u dat u alsnog die 190 euro heeft ontvangen maar heel eerlijk was u in de vraagstelling ook niet echt duidelijk omdat de jaarafrekening op 5 december nog niet in uw bezit was. De standen zijn op 5 december opgenomen en toen was de compensatie over december door de meeste energieleveranciers nog niet uitbetaald en kon Delta energie er voor kiezen die compensatie op de jaar rekening in mindering te brengen. Zo te lezen heeft u uit frustratie het contract met Delta Energie opgezegd en dat maakt dat die compensatie betaling ook vertraging oploopt. Uw laatste bericht met het verwijt naar mensen die u willen helpen en terecht vragen om meer informatie is in mijn optiek ongepast omdat uit ongeduldigheid het energiecontract van Delta Energie heeft opgezegd. Met excuus u heeft zelf deze situatie veroorzaakt en dan bent u ook verantwoordelijk voor de gevolgen die ze met zich mee brengen.