De overdeur van mijn 1,5 jaar oude over sprong tijdens het voorverwarmen. Ondank
De overdeur van mijn 1,5 jaar oude over sprong tijdens het voorverwarmen. Ondanks dat de Bosch website twee jaar zorgeloze garantie meldt, valt deze schade daar niet onder.
Bah. Denkt u dat ik dit fornuis gekocht zou hebben als ik dit van te voren geweten had?
Schandalig slechte service van Bosch. Nooit meer een Bosch in mijn huis en ik raad ook al mijn vrienden af zich ooit nog met Bosch in te laten.
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
@scheids, hoe vervelend ook, u heeft geen vraag wat te doen b.v. en dit is vraag & beantwoord van Kassa forum. U heeft immers uw eigen conlcusie al getrokken: nooit geen Bosch meer. Wel, dat is uw goed recht.
He al jaren een gasfornuis van Bosch/Siemens in gebruik, mn tweede zelfs al. Doe gemiddeld 20 jaar met zo'n stukje kookgenoegen. Alleen geen garantie op het glas. Tja
Dat is toch ronduit belachelijk, als het glas spontaan springt tijdens voorverwamen kan een fabrikatn zich er toch niet zo gemakkelijk vanaf maken? Dat het glas tijdens voorverwarmen springt(uberhaupt maar zeker na zo'n korte tijd) is toch een materiaalfout, die een duur fornuis totaal onbruikbaar maakt? en nog levensgevaarlijk ook, stel dat er een klein kind toevallgi in de burt rondkruipt. Ik vind dat er hier nogal gemakkelijk o gerageerd wordt, dit is een site voor consumentenbelangen, niet om de bedrijven die matige kwalitiet leveren een aai over de bol te geven en gelijk te geven.
door Gerry1969Feb 23, 2017 om 18:21
3449 Antwoorden / 25 Vragen
De ervaring leert dat het glas in 99,9% van de gevallen al eerder een tik te verwerken heeft gehad. Fysiek, danwel in temperatuur. Daarna gaat het een tijdje goed en ineens springt het glas. Overigens is bij alle ovenfabrikanten het glas uitgesloten van garantie, geen Bosch dingetje dus.
ha
door halexFeb 23, 2017 om 20:00
1374 Antwoorden / 4 Vragen
Helemaal geen materiaalfout. TS gooit consequent de ovendeur te hard dicht en laat er hete schalen op staan.
@H
door @HENK@Feb 27, 2017 om 23:48
159 Antwoorden / 1 Vragen
bij gehard glas kan een krasje al voldoende zijn om op een niet te voorspellen moment te breken, ook een tik zoals diewilik beschrijft kan zelfs dagen/weken (of nog langer) later oorzaak zijn (zelfde geldt trouwens ook met b.v. een autoruit), het is niet voor niets dat glas bijna altijd buiten de garantie valt!
Had u ook nog een vraag, of komt u hier alleen maar zeuren en zaniken? Mijn ervaringen met Bosch en de service zijn uitstekend en raad ik zelfs iedereen aan. In eigen kring wordt er net zo over gedacht. Voortaan ook maar eens eerst de garantievoorwaarden lezen. Als u dat gedaan had dan had u zich kunnen besparen om hier te registreren, een zeurverhaal tikken en hadden wij geen nutteloze energie hoeven besteden aan het lezen van dit onterechte geklaag. Hoe heet deze rubriek eigenlijk?
Jazeker had u dan dit fornuis gekocht. U kocht het immers niet om de garantie, maar omdat het zo'n mooi fornuis was. Kocht u een fornuis om de garantie, dan had u vooraf wel de moeite genomen om de voorwaarden door te nemen. Had u nog een vraag?
"Bah. Denkt u dat ik dit fornuis gekocht zou hebben als ik dit van te voren geweten had?"
Hoewel ook wij diverse Bosch apparatuur bezitten en daarmee ronduit tevreden zijn (vaatwasser is zelfs aanmerkelijk beter dan voorgaande Miele's..) valt me wel op dat dit gerenommeerde bedrijf wel heel vaak negatief in het nieuws komt.
Zo herinner ik me een terugroep-aktie omdat een specifiek type vaatwasser door een tekortkoming spontaan in de brand kon vliegen en momenteel speelt er een kwestie met ontploffende gasfornuizen.
Ik kan me dan ook verplaatsen in de mening van de ts dat een dergelijk mankement gewoonweg niet voor mág komen en wanneer dat onverhoopt toch het geval is, Bosch zich uiterst coulant dient op te stellen. Om e.e.a. enigszins te relativeren: zo'n 20 jaar geleden hadden wij, bij een Atag-fornuis/oven met hetzelfde fenomeen te maken.... Ik meen me te herinneren dat het vervangen van de ruit toentertijd direct opgepakt (en uiteraard gratis) werd.
Ik heb sinds 2004 een Bosch combi-oven. Van deze combi-oven is ook zo rond 2006/2007 de ruit van de deur gesprongen. Volgens Bosch kwam dat doordat er veel vuil zat in de rand van de deur met het glas. Of dit echt de reden was weet ik niet. Sinds die tijd maak ik dat randje regelmatig met een kwastje schoon en ik heb nooit meer een kapotte ruit gehad. Dit viel toen ook niet onder de garantie. Overigens heb ik nog nooit een schaal op de open deur gezet en gooi ook de deur niet dicht. Helaas heb ik wel in 2009 én 2014 een nieuwe ventilatormotor moeten laten plaatsen. Voor de rest is het nog steeds een prima combi-oven die wij zeker 3 tot 4 keer per week gebruiken.
Verschrikkelijk weer hoe u hier wordt afgezeken. In plaats van u verder te helpen.
Wat u nu moet doen is een beroep doen op een goed en normaal werkend product bij de VERKOPER. Daar is hij nl wettelijk toe verplicht. Dat glas niet onder de fabrieksgarantie valt doet niets af aan het feit dat u recht hebt op een goed product. Daar moet u echter niet voor bij de fabrikant zijn, maar bij de verkoper.
Leest u er dit klik HIER even op na. Als het glas is gesprongen buiten uw schuld, dan heeft u recht op kosteloos herstel of een vervanger (en die vervanger is eenzelfde fornuis en helemaal nieuw).
Helaas is het aan u om te "bewijzen" dat het niet door uw fout is bv door dat er een pan van het werkblad op de deur is gevallen.
Als het vaker is voor gekomen dan is het een ander verhaal maar dat zou u moeten kunnen opzoeken op google.
Wel moet u de verkoper hier op aanspreken en niet bosch zelf en de verkoper mag u ook niet door sturen naar bosch.
Mocht u echter er niet met de verkoper uitkomen dan kan u misschien naar het juridische loket gaan.
Laat u niet door een verkoper afschepen met "korting" op een nieuwe ruit maar ook daarvoor kan u beter opzoek gaan op google en de ruit zelf vervangen.
En nog een advies, koop nooit een IKEA oven die zijn ......IKEA kwaliteit.
Misschien zat er al een (kleine) barst in dat glas (door u zelf in die 1,5 jaar veroorzaakt), waardoor de ruit niet meer stabiel was. Om dan meteen maar Bosch als slechte kwaliteit en slechte service af te schilderen, gaat wel wat ver. In zo een geval begrijp ik de garantieregels van die fabrikanten wel. Vaak zijn m.i. gebruikers zelf de oorzaak van misfunctioneren van hun apparatuur, maar dat vermelden ze in dit soort forums en nooit bij. Ze vragen dan wel altijd wat hun rechten zijn en ze proberen hun gelijk te halen bij reageerders, die de ware oorzaak nooit helemaal 100% kunnen weten. Bosch maakt prima apparatuur, hetgeen blijkt uit de vele testen en gebruikersrapporten. Ruitbreuk bij ovendeuren komt echt niet massaal voor, anders was er al lang melding van gemaakt ergens op internetforums. En daarom twijfel ik hier! En wat was nu zijn vraag?
De wetgeving is op dit vlak gewoon verkeerd. De groep gebruikers die hun apparaten (moedwillig) onzorgvuldig behandelen is zodanig klein dat de garantievoorwaarden daarop richten onterecht is. Zeker bij een duur kwaliteitsmerk als bosch zou de fabrikant tijdens de garantieperiode gewoon garant moeten staan voor het volledige product, inclusief het glas. En ja dan zal er af en toe weleens een oven moeten worden gerepareerd die in feite door en gebruikersfout kapot is gegaan. Maar ik zie echt niet in waarom jullie in deze kwestie de kant van een miljardenbedirjf kiezen ten koste van een consument die binnen de garantietijd met een dure reparatie zit. Dit moet echt anders geregeld worden in de wetgeving, de consumentenbelangen moeten voorop staan, niet de belangen van een miljardenbedrijf.
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als
...
Lees meer
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had. Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los. De overige pannen {nog} niet durven gebruiken. Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen. Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden. Hierop kreeg ik
...
Lees meer
Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed
...
Lees meer
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer. Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing?
Lees meer
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee. Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen! Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer