sc
door scheids Feb 23, 2017 om 17:31
Huishouden & energie

De overdeur van mijn 1,5 jaar oude over sprong tijdens het voorverwarmen. Ondank

De overdeur van mijn 1,5 jaar oude over sprong tijdens het voorverwarmen. Ondanks dat de Bosch website twee jaar zorgeloze garantie meldt, valt deze schade daar niet onder.

Bah. Denkt u dat ik dit fornuis gekocht zou hebben als ik dit van te voren geweten had?

Schandalig slechte service van Bosch. Nooit meer een Bosch in mijn huis en ik raad ook al mijn vrienden af zich ooit nog met Bosch in te laten.

2791 18 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 23, 2017 om 17:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heb al jarenlang diverse apparaten van Bosch met perfecte service. Ik raad dus iedereen aan juist wel bij Bosch te kopen.:-))

tenormin
door tenormin - Feb 23, 2017 om 17:35
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@scheids, hoe vervelend ook, u heeft geen vraag wat te doen b.v. en dit is vraag & beantwoord van Kassa forum. U heeft immers uw eigen conlcusie al getrokken: nooit geen Bosch meer. Wel, dat is uw goed recht.

akkerdistel
door akkerdistel - Feb 23, 2017 om 17:45
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Wat zegt de verkoper? Ach, denk alleen niet dat TS nog wil luisteren..

zoekster1
door zoekster1 Feb 27, 2017 om 15:37
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Hoe weet je dat? Is het iemand die je kent in het echte leven?

akkerdistel
door akkerdistel Feb 28, 2017 om 18:34
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Je hebt een heel goed punt, sorry, had het inderdaad bij de eerste 4 woorden moeten laten.

zoekster1
door zoekster1 Feb 28, 2017 om 19:42
1583 Antwoorden / 3 Vragen

:-)

simon55
door simon55 - Feb 23, 2017 om 17:48
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ach spui maar U ongenoegen hoor Bosch is prima kwaliteit

hansje klein
door hansje klein - Feb 23, 2017 om 17:56
3037 Antwoorden / 62 Vragen

U had het dus van te voren kunnen weten ...

Niet onder de garantie vallen licht breekbare onderdelen zoals glas!

wi
door wilhelmina59 - Feb 23, 2017 om 18:12
516 Antwoorden / 0 Vragen

He al jaren een gasfornuis van Bosch/Siemens in gebruik, mn tweede zelfs al. Doe gemiddeld 20 jaar met zo'n stukje kookgenoegen.
Alleen geen garantie op het glas. Tja

di
door dickster - Feb 23, 2017 om 18:16
69 Antwoorden / 2 Vragen

Dat is toch ronduit belachelijk, als het glas spontaan springt tijdens voorverwamen kan een fabrikatn zich er toch niet zo gemakkelijk vanaf maken? Dat het glas tijdens voorverwarmen springt(uberhaupt maar zeker na zo'n korte tijd) is toch een materiaalfout, die een duur fornuis totaal onbruikbaar maakt? en nog levensgevaarlijk ook, stel dat er een klein kind toevallgi in de burt rondkruipt. Ik vind dat er hier nogal gemakkelijk o gerageerd wordt, dit is een site voor consumentenbelangen, niet om de bedrijven die matige kwalitiet leveren een aai over de bol te geven en gelijk te geven.

Gerry1969
door Gerry1969 Feb 23, 2017 om 18:21
3449 Antwoorden / 25 Vragen

De ervaring leert dat het glas in 99,9% van de gevallen al eerder een tik te verwerken heeft gehad. Fysiek, danwel in temperatuur.
Daarna gaat het een tijdje goed en ineens springt het glas.
Overigens is bij alle ovenfabrikanten het glas uitgesloten van garantie, geen Bosch dingetje dus.

ha
door halex Feb 23, 2017 om 20:00
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Helemaal geen materiaalfout. TS gooit consequent de ovendeur te hard dicht en laat er hete schalen op staan.

@H
door @HENK@ Feb 27, 2017 om 23:48
159 Antwoorden / 1 Vragen

bij gehard glas kan een krasje al voldoende zijn om op een niet te voorspellen moment te breken, ook een tik zoals diewilik beschrijft kan zelfs dagen/weken (of nog langer) later oorzaak zijn (zelfde geldt trouwens ook met b.v. een autoruit), het is niet voor niets dat glas bijna altijd buiten de garantie valt!

aurora1
door aurora1 - Feb 23, 2017 om 18:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Had u ook nog een vraag, of komt u hier alleen maar zeuren en zaniken?
Mijn ervaringen met Bosch en de service zijn uitstekend en raad ik zelfs iedereen aan. In eigen kring wordt er net zo over gedacht.
Voortaan ook maar eens eerst de garantievoorwaarden lezen.
Als u dat gedaan had dan had u zich kunnen besparen om hier te registreren, een zeurverhaal tikken en hadden wij geen nutteloze energie hoeven besteden aan het lezen van dit onterechte geklaag.
Hoe heet deze rubriek eigenlijk?

ha
door halex - Feb 23, 2017 om 19:58
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Jazeker had u dan dit fornuis gekocht. U kocht het immers niet om de garantie, maar omdat het zo'n mooi fornuis was. Kocht u een fornuis om de garantie, dan had u vooraf wel de moeite genomen om de voorwaarden door te nemen. Had u nog een vraag?

"Bah. Denkt u dat ik dit fornuis gekocht zou hebben als ik dit van te voren geweten had?"

costnix
door costnix - Feb 23, 2017 om 20:00
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Graag dit posten in de rubriek "Klaag MaarRaak".

fa
door familyman - Feb 23, 2017 om 20:23
888 Antwoorden / 1 Vragen

U zou dus graag in de toekomst willen kijken vóórdat u iets koopt? U zou met bepaalde keuzes weleens uzelf in de vingers kunnen snijden.

ro
door roymarja - Feb 27, 2017 om 13:04
27 Antwoorden / 18 Vragen

Hoewel ook wij diverse Bosch apparatuur bezitten en daarmee ronduit tevreden zijn (vaatwasser is zelfs aanmerkelijk beter dan voorgaande Miele's..) valt me wel op dat dit gerenommeerde bedrijf wel heel vaak negatief in het nieuws komt.

Zo herinner ik me een terugroep-aktie omdat een specifiek type vaatwasser door een tekortkoming spontaan in de brand kon vliegen en momenteel speelt er een kwestie met ontploffende gasfornuizen.

Ik kan me dan ook verplaatsen in de mening van de ts dat een dergelijk mankement gewoonweg niet voor mág komen en wanneer dat onverhoopt toch het geval is, Bosch zich uiterst coulant dient op te stellen.
Om e.e.a. enigszins te relativeren: zo'n 20 jaar geleden hadden wij, bij een Atag-fornuis/oven met hetzelfde fenomeen te maken....
Ik meen me te herinneren dat het vervangen van de ruit toentertijd direct opgepakt (en uiteraard gratis) werd.

Misschien toch nog eens contact met BSH opnemen?

donkschr
door donkschr - Feb 27, 2017 om 14:10
78 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb sinds 2004 een Bosch combi-oven.
Van deze combi-oven is ook zo rond 2006/2007 de ruit van de deur gesprongen. Volgens Bosch kwam dat doordat er veel vuil zat in de rand van de deur met het glas. Of dit echt de reden was weet ik niet. Sinds die tijd maak ik dat randje regelmatig met een kwastje schoon en ik heb nooit meer een kapotte ruit gehad. Dit viel toen ook niet onder de garantie. Overigens heb ik nog nooit een schaal op de open deur gezet en gooi ook de deur niet dicht.
Helaas heb ik wel in 2009 én 2014 een nieuwe ventilatormotor moeten laten plaatsen.
Voor de rest is het nog steeds een prima combi-oven die wij zeker 3 tot 4 keer per week gebruiken.

zoekster1
door zoekster1 - Feb 27, 2017 om 15:36
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Verschrikkelijk weer hoe u hier wordt afgezeken. In plaats van u verder te helpen.

Wat u nu moet doen is een beroep doen op een goed en normaal werkend product bij de VERKOPER. Daar is hij nl wettelijk toe verplicht. Dat glas niet onder de fabrieksgarantie valt doet niets af aan het feit dat u recht hebt op een goed product. Daar moet u echter niet voor bij de fabrikant zijn, maar bij de verkoper.

Leest u er dit klik HIER even op na. Als het glas is gesprongen buiten uw schuld, dan heeft u recht op kosteloos herstel of een vervanger (en die vervanger is eenzelfde fornuis en helemaal nieuw).

audb
door audb - Feb 27, 2017 om 16:00
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Helaas is het aan u om te "bewijzen" dat het niet door uw fout is bv door dat er een pan van het werkblad op de deur is gevallen.

Als het vaker is voor gekomen dan is het een ander verhaal maar dat zou u moeten kunnen opzoeken op google.

Wel moet u de verkoper hier op aanspreken en niet bosch zelf en de verkoper mag u ook niet door sturen naar bosch.

Mocht u echter er niet met de verkoper uitkomen dan kan u misschien naar het juridische loket gaan.

Laat u niet door een verkoper afschepen met "korting" op een nieuwe ruit maar ook daarvoor kan u beter opzoek gaan op google en de ruit zelf vervangen.

En nog een advies, koop nooit een IKEA oven die zijn ......IKEA kwaliteit.

vr1944
door vr1944 - Feb 27, 2017 om 19:22
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Naar aanleiding van jouw verhaal heb ik een Bosch 2 deurs koelkast gekocht,

ma
door marcmons - Feb 28, 2017 om 10:35
25 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien zat er al een (kleine) barst in dat glas (door u zelf in die 1,5 jaar veroorzaakt), waardoor de ruit niet meer stabiel was. Om dan meteen maar Bosch als slechte kwaliteit en slechte service af te schilderen, gaat wel wat ver. In zo een geval begrijp ik de garantieregels van die fabrikanten wel. Vaak zijn m.i. gebruikers zelf de oorzaak van misfunctioneren van hun apparatuur, maar dat vermelden ze in dit soort forums en nooit bij. Ze vragen dan wel altijd wat hun rechten zijn en ze proberen hun gelijk te halen bij reageerders, die de ware oorzaak nooit helemaal 100% kunnen weten. Bosch maakt prima apparatuur, hetgeen blijkt uit de vele testen en gebruikersrapporten. Ruitbreuk bij ovendeuren komt echt niet massaal voor, anders was er al lang melding van gemaakt ergens op internetforums. En daarom twijfel ik hier! En wat was nu zijn vraag?

di
door dickster - Mar 1, 2017 om 12:44
69 Antwoorden / 2 Vragen

De wetgeving is op dit vlak gewoon verkeerd. De groep gebruikers die hun apparaten (moedwillig) onzorgvuldig behandelen is zodanig klein dat de garantievoorwaarden daarop richten onterecht is. Zeker bij een duur kwaliteitsmerk als bosch zou de fabrikant tijdens de garantieperiode gewoon garant moeten staan voor het volledige product, inclusief het glas. En ja dan zal er af en toe weleens een oven moeten worden gerepareerd die in feite door en gebruikersfout kapot is gegaan. Maar ik zie echt niet in waarom jullie in deze kwestie de kant van een miljardenbedirjf kiezen ten koste van een consument die binnen de garantietijd met een dure reparatie zit. Dit moet echt anders geregeld worden in de wetgeving, de consumentenbelangen moeten voorop staan, niet de belangen van een miljardenbedrijf.