zw
door zwanen_1 Jan 21, 2009 om 20:14
Huishouden & energie

Defecte vaatwasser

Onze pelgrim vaatwasser maakt het programma niet meer af.

Elk programma gaat goed tot het drogen, daar stopt het en blijft de vaat nat.

Herkend iemand dit probleem of liever wie weet een oplossing, buiten het bellen van een monteur natuurlijk.

1976 4 Rapporteer

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Jan 21, 2009 om 20:30
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Jazeker is dit een bekend probleem. Gister was nog iemand op dit vraag-antwoord-forum met bijna dezelfde vraag:

Kassa

gsm
door gsm - Jan 21, 2009 om 20:51
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Er zit misschien een knik in de slang voor de waterafvoer.

Andere mogelijkheid:
Wellicht wordt de vaatwasser niet warm.
Vervang dan de 60 graden voeler.
Dat is een klein cylindervormig onderdeel ( ongev. 1 cm diameter), waarmee op de watertemperatuur gereageerd wordt. Er zitten twee draden op aangesloten.
Als dit onderdeeltje defect is, dan wordt ook de stroom door het verwarmingelement onderbroken.

GSM

jo
door jovanlijssel - Feb 4, 2009 om 12:58
8 Antwoorden / 4 Vragen

met grote mate van zekerheid is hier het verwarmingselement defect. De thermostaat staat te wachten tot de temperatuur gehaald wordt om door te gaan met het programma. Het element wordt echter niet warm, waardoor de thermostaat niet reageert. Kortom : de machine blijft stilstaan , doet niets meer en de vaat komt er schoon maar kletsnat uit.In serie met het element zit echter ook nog een thermische beveiliging. Als die defect is , is het resultaat hetzelfde. Met een simpele Ohmmeter is het element door te meten. Ook de begrenzer is door te meten. (moet 0 Ohm zijn)

Hopenlijk heeft u hier iets aan.

zw
door zwanen_1 - Feb 4, 2009 om 22:31
1 Antwoorden / 12 Vragen

Hallo,

Bedankt voor uw reactie.

De machine word wel heet in elk programma maar stopt inderdaad waardoor de vaat nat blijft.