ys
door ystro Mar 16, 2005 om 16:53
Huishouden & energie

Dekbed van Leen Bakker

In februari een donzen dekbed van 240x200 bij Leen Bakker gekocht. Na enkele weken gebruik komen wij tot de conclussie dat het dekbed niet de afmetingen heeft die het zou moeten hebben, zowel als in de lengte en breedte is het 20 cm tekort. Gebeld met de klantenservice: zeer onvriendelijk te woord gestaan door een medewerkster. Volgens Leen Bakker is het te korte dekbed niet mogelijk, waarom kwam ik er zo laat achter en ik had het meteen bij aankoop (aan de kassa) moeten controleren, kortom: ik werd niet geloofd maar zou wel worden teruggebeld. Welnu, deze mevrouw was nog onvriendelijker dan even tevoren, alles wat zij mij heeft vermeld in het voorgaande gesprek had zij opeens niet gezegd, ik was degene die stom was geweest en heb geen enkel recht, ik haalde dingen in mijn hoofd en zij liet mij telkens niet uitspreken, tot slot heeft de klantenservice de hoorn op de haak gegooid.                                                          Nu is mijn vraag: kan ik hier iets mee? En heb ik recht op een dekbed die wel de afmetingen heeft waarvoor ik het heb gekocht?          Alvast bedankt!


 


 


 


 

5181 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2005 om 17:20
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag ystro,


Je hebt volgens de nieuwe wet 'koop en garanties' zonder meer recht op een dekbed met de juiste afmetingen. Wel moet je dan nog in het bezit zijn van de verpakking waarop de afmetingen staan of bijvoorbeeld een kassabon of een garantiebewijs met daarop de afmetingen. Je kunt dan in het eerste halve jaar na aankoop terug gaan naar de verkoper en zeggen/bewijzen dat het produkt niet voldoen aan de verwachtingen en gezien de afmetingen niet overeenstemt met dat wat je gekocht hebt (conformiteitsbeginsel). Lees ook even onderstaande verwijzingen, dan sta je wat stelker als je met de verkoper in de slag gaat. Dus: (letterlijk) terug naar de verkoper (niet bellen dus) en je recht op eisen. Sukses, groeten, Ton.


Brochure Koop en Garanties


Stichting de Ombudsman


 

ve
door verwijderd - Mar 16, 2005 om 21:50
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik kan mij de verbaasde reaktie van LB wel voorstellen. Hoe is het mogelijk dat u pas na een paar weken gebruik erachter komt dat het dekbed te klein is ? U heeft het immers direct in de overtrek gestopt, dan komt u er toch direct achter dat het te klein is ?

Heeft u het dekbed soms te heet gewassen ?

ve
door verwijderd - Mar 16, 2005 om 22:17
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik ben het toch wel met user123 eens dat het erg vreemd is dat u pas na weken constateert dat het dekbed niet de juiste afmetingen heeft. Aangezien u er dus ook al weken onder geslapen heeft vraag ik mij af of LB het dekbed wel moet terugnemen. U had natuurlijk al meteen vast kunnen stellen dat het dekbed niet de juiste afmetingen heeft en als u dezelfde dag of een dag later was teruggegaan naar het betreffende filiaal van LB kan ik me niet voorstellen, dat het dan niet zou zijn omgeruild voor een met de goede afmetingen. De onbeschofte behandeling heeft natuurlijk geen pas en daarover zou ik zeker mijn beklag doen bij de direktie van LB.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2005 om 16:11
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

als eerste zou ik het dekbed omruilen.


en wat de anderen zeggen,dat je dat eerder had moeten merken is niet helemaal juist.


bij IKEA zijn de dekbedovertrekken veel groter van maat (ook de dekbedden).


meestal zijn de dekbedovertrekken die ik koop aan de krappe kant en dan heb ik toch de grootste maat die er is.


het is dus erg moelijk om op dat moment te beoordelen of het dekbed wel de juiste maat had.


en wie meet nu zijn pas gekochte dekbed op IK NIET.


je mag als consument er van uit gaan dat de opgegeven maten kloppen.


of moet je straks alles na meten en wegen waar zijn wij dan mee bezig????????????????

ve
door verwijderd - Mar 18, 2005 om 16:15
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

maten dekbed


een dekbed meten is soms een lastige zaak je moet de stof aan de zijkenten echt straktrekken een dekbed bolt namelijk op


dit kun je al snel zien als je een bed van 200 cm lang hebt een dekbed van 200 cm en een dekbedovertek van 200 lang als je nu het bed opmaakt hou je aan de bovenkant een rand van ca 15-20 cm over terwijl als je alles strak nameet alles 200 cm is


tevens zijn de genoemde maten vaak snijmaten als het dekbed dan gestikt wordt dan worddt het iets kleiner bij de goedkope dekbedden gaat men inderdaad vaak uit van snijmaat 240 x 200 waardoor het klaarprodukt maar zo 235 x 195 kan zijn strak gemeten de betere dekbedden zijn standaard al langer ca 210 cm en zijn als klaar product dan de goede maat, de texeler is hierdoor zelfs eens slecht beoordeeld door de consumentenbond in een onderzoek van ca 5 jaar geleden

ve
door verwijderd - Mar 18, 2005 om 17:05
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wat de anderen zeggen is niet helemaal juist ... enz.


Als je na 5 weken pas merkt dat een dekbed 20 cm tekort is dan vraag ik mij toch af hoe het komt dat iemand dat niet meteen merkt. Als het om een paar centimeter gaat kan ik het me voorstellen maar 20 cm is toch een aardig verschil. En dat kun je volgens mij ook meteen constateren. E.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

ma
martin60 - May 15, 2024 om 11:53
Vakantie & reizen

Geschil met booking.com

Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut ... Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer