ko
door kokique Jul 29, 2005 om 19:13
Huishouden & energie

Dekbedden

waar vind ik info over dekbedden? wat is goede kwaliteit? waar moet ik op letten? en de maten, lengtemaat tot 220 cm zijn daar genoeg overtrekken voor?

29436 7 Rapporteer

hutch
door hutch - Jul 29, 2005 om 19:20
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Kijk hier eens hier:

http://www.dekbedden.net/

en

http://www.consumentenbond.nl/thema/huis_en_huishouden/552500/552540/?ticket=nietlid&vanpagina=552126&oldview=nieuw

Hutch

bu
door buffy - Jul 30, 2005 om 10:21
26 Antwoorden / 29 Vragen

Hallo Kokique..Voordat je tot de koop over gaat test eerst of er iemand in jouw gezin een allergie heeft...ik spreek uit ervaring...Na de aankoop van een donsdekbed voor ons bed bleek één van de kinderen een allergie tegen dons en veren te hebben...slechte dure aankoop...Op jouw andere antwoord staat al een internetadres voor info maar ik zou ook in verschillende goede winkels mij laten voorlichten...kun je meteen de prijzen vergelijken...Vriendelijke groeten.

fr
door frans5 - Aug 9, 2005 om 21:07
18 Antwoorden / 1 Vragen

een dekbed kopen is heel persoonlijk

kijk eens op dekbedwijzer.nl

en let er voor uzelf op wat u prettig vind aan een dekbed

licht of toch wat zwaarder, allergie, transpiratie, koude of warme kamer enz.

succes

fr
door frans5 - Aug 9, 2005 om 21:08
18 Antwoorden / 1 Vragen

neem het dekbed zo groot mogelijk 220 cm lengte is voor de betere dekbedovertrekken geen probleem

voor 1 persoon standaard 140 breed plezieriger is echter 155 cm breed dit is wel iets lastiger voor de dbo. maar als je 2-3 sets hebt kun t u de eerste jaren vooruit

argusvlinder
door argusvlinder - Aug 22, 2005 om 22:00
37 Antwoorden / 35 Vragen

Ga eens nadenken over een wollen dekbed van echte nederlandse schaapjes, het is een natuur product, is erg comfortabel en duurzaam.

Wat dekbedovertrekken betreft, let bij het kopen op een dubbele instopstrook over de volle breedte van het overtrek.  Velel succes.

be
door bepp - Aug 24, 2005 om 14:51
3 Antwoorden / 0 Vragen

Helemaal mee eens, een Texeler wollen dekbed is ideaal!!!

Ademd goed, ligt 'swinters heerlijk warm em zomers lekker koel.

Kost wat, maar dan heb je ook wat!!!

argusvlinder
door argusvlinder - Nov 4, 2005 om 21:28
37 Antwoorden / 35 Vragen

Je moet jezelf eerst even een paar vragen stellen, materiaal ..wol..dons..kunststof vezels. natuurproducten reguleren de warmte en het lichaamsvocht beter.Een wollen dekbed is zwaarder in gewicht. Heb je veel of weinig warmte nodig.

Wat hoezen betrefd er zijn voldoende voor dekbedden van 220 cm, hoezen van 200 cm passen wel maar dan moet je er op letten dat een dubbele instopstrook aan zit.

We hebben zelf en de kinderen een wollen dekbed van de aldi, een vierseizoenen dekbed.Ze zijn al ongeveer 8 jaar in gebruik en blijven goed en de vulling blijft ook prima op zijn plaats.