Marjolein69
door Marjolein69 Dec 17, 2019 om 10:21
Huishouden & energie

Deur naar veranda gaat niet open hoe snel moet de woningbouvereniging dit repare

Ik woon in een flatgebouw van 4 etages .. nu wil het zo zijn dat mijn veranda deur ( dit is de enige vluchtroute aan de achterzijde van mijn woning) niet meer open gaat.. Ik heb de woningbouw gebeld en dit aangegeven.. er is een slotenmaker geweest maar krijgt de deur ook niet open.. deze heeft dit gemeld bij de woningbouw ... en gezegd dat het van buitenaf moet en er dus iets van een hoogwerker of iets dergelijks moet komen.. Ik ben al weken bezig om dit voor elkaar te krijgen... maar gaat nu waarschijnlijk volgend jaar worden... wat is hier aan te doen.. ps woningbouwvereniging is vestia

1847 10 Rapporteer

Topantwoord

marita5
door marita5 - Dec 17, 2019 om 10:40
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Marjolein69 ,

Ik ben al weken bezig om dit voor elkaar te krijgen

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .

https://www.vestia.nl/compliment-of-klacht-doorgeven

Contact Huurdersraad Vestia

Tel. (085) 016 01 05

https://www.huurdersraadvestia.nl/wsprobleem/

Topantwoord

panter22
door panter22 - Dec 17, 2019 om 10:41
6599 Antwoorden / Vragen

Wanneer heb je de deur voor het laatst open gemaakt?
Het ligt hem dus niet aan het slot.
Zit de deur vastgeverfd? Hoe kan een slotenmaker nu zien dat de deur vanaf buiten opengemaakt moet worden.
Is er geen onderhoudsmonteur van Vestia geweest of was dat misschien de slotenmaker?
Je bent er al weken bezig. Wat heb je intussen gedaan?

Marjolein69
door Marjolein69 - Dec 17, 2019 om 10:55
1 Antwoorden / 1 Vragen

De deur is een week of 3 geleden voor het laatst open geweest... er is in de tussentijd niets geschilderd... onderhoud monteur en sloten maker langs geweest en zeggen niets te kunnen doen

marita5
door marita5 Dec 17, 2019 om 11:07
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Probeer eens met siliconenspray te spuiten in het slot en scharnieren , te koop bij action .

pino123
door pino123 Dec 19, 2019 om 10:46
2766 Antwoorden / 14 Vragen

Denk je dat een slotenmaker of onderhoudsmonteur daar niet al aangedacht hebben.

tijger1
door tijger1 - Dec 17, 2019 om 10:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En als dat een vluchtweg is, waar kunt u dan naar toe via de veranda?

Is die veranda via een veranda van een buur te bereiken? Willen ze dan de scharnieren er uit halen?

lo
door lovewinnie - Dec 17, 2019 om 11:58
1212 Antwoorden / 1 Vragen

Kunt u dan vanaf het balkon ergens heen vluchten ? Anders is dat sowieso niet echt een vluchtroute toch. Is er een doorgang of algemene ruimte daar dan wellicht via de buren proberen

ne
door neodutchio - Dec 17, 2019 om 12:31
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Wat is de reden dat de deur niet meer open gaat? Is het het slot, of is er een probleem met het kozijn/deur? Een slotenmaker is niet zo lastig te vinden nu, maar als er bouwkundig iets gedaan moet worden zal er een wachttijd zijn. Niemand heeft een blik met bouwvakkers en materieel klaar staan om direct in te grijpen.

Dus zonder het probleem te kennen is het lastig adviseren.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 17, 2019 om 16:57
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Als u vindt dat het (te) lang duurt: ook Vestia heeft een huurdersvereniging en benader die dan met uw vraag.

De meest eenvoudige weg is toch even wachten en zo er toch zeer onverhoopt sprake zou zijn van een calamiteit, de deur intrappen.(En anders doet de Brandweer dat dan wel).

Het inhuren van een hoogwerker zal ongetwijfeld enige tijd in beslag nemen.

aurora1
door aurora1 - Dec 17, 2019 om 17:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoe kunt u dan vluchten via uw balkon? Van 4-hoog?
Zit de deur vast of zit het slot vast?
voor het slot kunt u grafietpoeder proberen of bijv. IMAL. Zie daarvoor bij bouwmarkten.
Als de deur vast zit kunt u siliconenspray (Action, Gamma, Karwei) gebruiken en op scharnieren, inval deur etc. gebruiken en desnoods dan nog met een hamer (stof ertussen tegen beschadigen) tegen de deur tikken of kloppen: onderaan, bovenaan, scharnierenkant of op de scharnieren zelf.
https://www.karwei.nl/assortiment/zoeken?text=imal

https://www.karwei.nl/assortiment/zoeken?text=grafietpoeder

jo
door jorisw - Dec 17, 2019 om 22:11
4340 Antwoorden / 1 Vragen

"en gezegd dat het van buitenaf moet en er dus iets van een hoogwerker of iets dergelijks moet komen"

Ik kan me eigenlijk niet zo goed voorstellen hoe de situatie dan is. Als het een vluchtroute is moet je toch, als je de deur door bent, weg kunnen lopen/rennen. Dan kan je toch ook gewoon via de buitenkant bij die deur komen? Ik snap de hoogwerker niet.

sira
door sira - Dec 18, 2019 om 16:20
2380 Antwoorden / 24 Vragen

U heeft het over een vluchtdeur die aan de buitenzijde alleen met een hoogwerker bereikt kan worden. Dan is het toch geen vluchtdeur? Of hangen er parachutes?
Ik denk dat dit geen vluchtdeur is en dat die door de bewoners helemaal niet gebruikt mag worden, misschien uitsluitend door onderhoudstechnici en glazenwassers e.d.

gerbera
door gerbera Dec 19, 2019 om 10:18
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Het is het balkon van de woning maar omdat het slot blijkbaar stuk is kan het balkon alleen met een hoogwerker bereikt worden zodat de deur uit zijn scharnieren gehaald kan worden. De TS ziet dit blijkbaar als "vluchtdeur";-))

pino123
door pino123 Dec 19, 2019 om 10:48
2766 Antwoorden / 14 Vragen

Nou ja..... Het is wel handig dat als er een brand is bij de voordeur dat je ergens naar buiten kan gaan, lijkt mij. Dan maar op het balkon staan.

sira
door sira Dec 19, 2019 om 18:14
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Ah, duidelijk Gerbera.

TS moet eerst maar eens even een bus WD40 gaan halen, voordat ze de deur laat slopen. Het probleem is in 90% van de gevallen op te lossen met WD40. Daarna ieder ½ - 1 jaar herhalen.