he
door henry1942 Sep 9, 2010 om 20:59
Huishouden & energie

Deur wasmachine gaat niet meer open.

Hallo, een kennis van me heeft een Siemens wasmachine waarop staat WM 2300 Nu gaat de deur van de machine niet meer open, na het beindiging van het programma.
Is er een mogelijkheid om deze te openen??
waarschijnlijk is de schakelaar van de deuropener, die onder de aan-uit schakelaar zit, kapot
Het zijn twee identieke knoppen.De ondrste is volgens mij van de opener , knop blijft ingedruk zitten en met een tangetje , Na verwijdering van de knop< de schakelaar terug halen haalt ook niks uit. Weet toevallig ook iemand welk onderdeel nr. die schakelaar heeft?
Vast veel dank voor jullie hulp en hoop weer snel mijn was bij mijn kennisje af te geven!!Ik kan zelf wel het e.e.a. doen.
H.

40701 33 Rapporteer

genius
door genius - Sep 9, 2010 om 21:52
886 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo henri1942,

Bij de meeste wasmachines kan de deur pas na een bepaalde tijd geopend worden en wordt de deur ontgrendelt. Dit verschilt per merk, maar een gemiddelde wachttijd van 2 à 3 minuten is normaal. Tijdens deze periode ook niet de stroom (trekschakelaar ofzo) er af halen, anders blijft de deur op slot!

G.

he
door henry1942 - Sep 9, 2010 om 23:21
100 Antwoorden / 28 Vragen

G. Dat is me allemaal bekend, maar ook na een paar uur met de stroom erop gaat de deur niet open, en mijn vraag was.. is er een mogelijkheid de deur op een andere manier open te krijgen en zoja ...Hoe????
bednakt alvast ..
H.

knoop4x9
door knoop4x9 - Sep 9, 2010 om 23:58
533 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mijn miele heb ik achter het klepje waar het filter zit een trek koortje, even zoeken want het hangd boven de opening, misschien is het bij jouw siemens ook zo

Mvrgrt Nico

op
door opabertje - Sep 10, 2010 om 01:31
56 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=henry1942 schreef op donderdag 9 sep 2010, 23:21]G. Dat is me allemaal bekend, maar ook na een paar uur met de stroom erop gaat de deur niet open, en mijn vraag was.. is er een mogelijkheid de deur op een andere manier open te krijgen en zoja ...Hoe????
bednakt alvast ..
H.

Bel de miele service even, dan hoor je het binnen 2 minuten.
Antwoorden op vragen zijn soms heel makkelijk.

stofzuigers
door stofzuigers - Sep 10, 2010 om 07:31
75 Antwoorden / 14 Vragen

Opa bertje was vanacht nog niet wakker, henry heeft een het over een SIEMENS wasmachine. de vraag even goed lezen voordat je MIELE belt-

du
door dubbelzout - Sep 10, 2010 om 13:45
100 Antwoorden / 0 Vragen

Bellen naar de helpdesk is duurder dan hier een vraag stellen. En ons ben zuunig.

willemo_1
door willemo_1 - Sep 10, 2010 om 13:51
167 Antwoorden / 0 Vragen

henry1943,

Misschien helpt een nieuwe start van de machine om het in de war geraakte programma weer goed te krijgen, zoals bijv. een extra centrifuge beurt.

Met vriendelijke groet,
Willem

ma
door mago1 - Sep 10, 2010 om 13:57
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat de deur schakelaar kapot is, als het ik het goed heb zit daar een ptc schakelaar in (dit was teminste met oudere types ook zo).
Die ptc zorgt ervoor dat de deur na een bepaalde tijd open gaat.

bobmalooga
door bobmalooga - Sep 10, 2010 om 14:17
229 Antwoorden / 7 Vragen

Meestal kun je het afdekkapje van het scharnier los frummelen en daaronder de twee schroeven van het scharnier losdraaien.
Je krijgt dan wat ruimte om de deur te schuiven en dan krijg je hem meestal wel open. Succes!

bobmalooga
door bobmalooga - Sep 10, 2010 om 14:19
229 Antwoorden / 7 Vragen

De deurblokkering en het typenummer van de machine meenemen naar de Handyman, dan vinden ze het juiste onderdeel wel voor je.

bobmalooga
door bobmalooga - Sep 10, 2010 om 14:31
229 Antwoorden / 7 Vragen

Sorry, ik zit net bedenken dat bij veel typen de scharnier schroeven achter het deurtje zitten, dan kan je er niet bij.
Haal de deksel er eens af en probeer van boven bij de vergrendeling te komen.

invalide
door invalide - Sep 10, 2010 om 15:08
787 Antwoorden / 5 Vragen

Kijk op online site voor wasmachine onderdelen en je ziet deze afgebeeld staan.

Hier zie je ook een gaatje waar je in kunt prikken, meestal met kleine en even drukken is voldoende.
Dit is bij vele merken het geval, maar herstarten met alleen pompen is vaak voldoende.
Kijk via bovenzijde als die er toch al af is of de draden aan de sluiting nog goed vast zitten, los trillen kan bij Bosch en volgens mij is dit hetzelfde.

ru
door rubberenrobbie - Sep 10, 2010 om 15:11
4 Antwoorden / 0 Vragen

Meestal staat de trommel nog (deels) in het water en dan zal de deur niet te openen zijn (anders komt er een sloot water uit...).
Meest voor de hand liggend is dat de pomp bijna niet meer werkt en dus de machine niet leeg pompt. Dus eerst het klepje aan de voorzijde (onderaan) openklappen, dmv het slangetje en de plug het water eruit laten laten lopen (wel flinke en lage bak gebruiken !!), en dan het dekseltje van de pomp eraf draaien, pomp schoonmaken zodat de pompschoepjes weer vrij rond kunnen draaien. Weer in elkaar in omgekeerde volgorde. Grote kans dat dan de deur weer als vanouds werkt. Helpt het allemaal niet (eerst proberen!), is de deurschakelaar defect. Bij veel Siemens/Bosch wasautomaten zitten de bevestigingsschroeven gemakkelijk bereikbaar, alleen wel bij geopende deur. Het systeem van de 'noodopening' met een koordje heeft alleen Miele.

gs
door gscager - Sep 10, 2010 om 15:31
200 Antwoorden / 110 Vragen

hallo ,hier nog een tip om deurtje van wasmachine open te krijgen.
neem een stuk ijzerdraad en pruts deze in de buurt van de sluiting vertikaal achter het deurtje langs dan als het goed gaat blijft het draadje achter het slotje haken en kun je hem naar je toe trekken en gaat het deurtje weer open .
ik heb deze tip gehoort van een service minteur en het werkte bij mij twee maal goed .
waarschijnlijk is de elektroniesche deur verchrendeling kapot ,is met enig gepruts wel zelf te repareren.
groet

kleinepier
door kleinepier - Sep 10, 2010 om 15:45
42 Antwoorden / 0 Vragen

bij vele machines zit er n nood hendeltje en dat zit dan zoals bij miele waar de zeef zit waar je de knopen uit kan halen dus even zoeken en anders gewoon even de gebruiks aan wijzing raad plegen kan je ook makkelijk van het internet halen

eefvanbaal
door eefvanbaal - Sep 10, 2010 om 16:29
9 Antwoorden / 0 Vragen

is er misschien een wolwasje gedraaid, dan blijft er water in de trommel die handmatig moet worden afgepompt.

toolboy
door toolboy - Sep 10, 2010 om 17:57
965 Antwoorden / 40 Vragen

Hoi TS Ik denk dat het deurhaakje gebroken is !
Er kan bij het filter een trek koordje zitten om de deur te openen.
Maar als de pomp niet werkt/filter verstopt zit krijgt u een plens water.
Gaarne meer info,was het programma af enz.

grt T

ko
door kopiko - Sep 10, 2010 om 23:57
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ga is naar deze site: http://www.siemens-home.nl/ dan naar gebruiksaanwijzingen en zoek de handleiding WM14S796GB08 ,Documenttype 14,PT en dan bladzijde 13 . Ik hoop dat dit overeenkomt met de WM 2300.

ko
door kopiko - Sep 11, 2010 om 00:07
6 Antwoorden / 0 Vragen

Type foutje , Nr moet zijn :WM14S796GB/08 Documenttype IU,PT

ru
door ruudjes - Sep 11, 2010 om 13:16
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had ook vaak dat de deur van mijn wasmachine niet wilde openen
Maar een flinke dreun op de rand van het deurtje deed altijd wonderen De deur schoot dan altijd open

Succes ruud

da
door danskepige - Sep 11, 2010 om 15:27
5 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Henry.Ik had ook een noodopenaar achter het klepje van de filter. Het was een samsung. er zat een plastic koordje waar je aan moet trekken en dan gaat de deur open. Maar kijk inderdaad even of er water in staat. succes.moeder

he
door henry1942 - Sep 11, 2010 om 17:37
100 Antwoorden / 28 Vragen

Allen Hartelijk dank, Ik ga het komende week proberen om het "touwtje "te vinden, En dan opzoek naar een nieuwe schakelaar . staan er veel op internet dus welk???
Allerlei oplossingen had ik al uitgevoerd, water zit er niet meer in de trommel, de pomp heeft alles eruit gepompt, opniew laten centrifugeren etc, lang wachten na beindiging programma met aan knop aan! niets helpt dus...
gr H.

genius
door genius - Sep 11, 2010 om 17:55
886 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb hier enige info van de handleiding geplaatst:[quote]Washing machine door
cannot be opened.
– Safety function active. Programme terminated?

pi
door piet limburg - Sep 12, 2010 om 08:04
233 Antwoorden / 15 Vragen

Beste Henry,

Kortgeledenkon de deur van de wasmachine van mijn dochter ook niet meer open.
Na veel gepriegel,geklungel en getrek,kon ik de deur uit zijn vergrendeling trekken.
Anders was er geen mogelijkheid.Palletje dat de deurhaak bediende gebroken.
Over dit probleem is niet goed nagedacht bij de fabrikant.Noodhendeltje zoals bij Miele is geen overbodige luxe.

Nu nog antwoord op jouw vraag.Siemens heeft als een van de weinigen een ondedelen-site die voor particulieren bereikbaar is.
Ga op internet naar www.siemens-eshop.com (kies dan Nederland indien dat gevraagd wordt) en vervolgens rechts boven in het zoekbalkje(E-nr) WM2300 intypen.Krijg je een lijst met acht WM2300 modellen.(/GB01/07 SK01/02/07 en WM2300/01 en 02).
Klik op het voor jou geldende model op de regel; toon de onderdelen voor .....
Vervolgens krijg de detail-tekening en boven de tekening kun je kiezen voor 4 verschillende details.(deurslot staat op tekening 2).Vervolgens kun je kiezen uit 12 onderdelen lijsten.De vergrendeling electrisch staat op blad 2.
Vergrendeling electrisch heeft als onderdeel-nummer 06 6793 (subtituut 06 9589)
en de prijs staat erbij € 24,40

Succes en groeten van Piet.

he
door henry1942 - Sep 16, 2010 om 00:14
100 Antwoorden / 28 Vragen

Bedankt voor de vele tips, Genius helaas krijg ik op mijn scherm te staan :
" No correct login " als ik klik op "hier"en kan de handleiding niet vinden via internet.
Piet , dat is tenminste een duidelijk antwoord en waarschijnlijk is de deurvergrendeling (nr. 066793) niet stuk maar de schakelaar ( 095317 ) waarmee de vergrendeling bediend wordt, daar bij indrukken hiervan geen klik meer te horen is en de knop met bruut geweld terug getrokken moet worden. Ga er morgen naar kijken,
bedankt allen . H

pi
door piet limburg - Sep 16, 2010 om 01:23
233 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Henry,

Bedankt voor de terugkoppeling.
Mogelijk heb je gelijk.Je zegt dat de ,,keuzeknop'' de deur niet meer ontgrendeld bij het indrukken en ook nog met geweld teruggetrokken moet worden.
Ik heb zelf ook een Siemens wasmachine (tot volle tevredenheid).Deze heeft een aparte knop in het paneel om de deur te ontgrendelen.
Bij de machine van jou (wm2300) is de knop tevens een keuzeknop zoals ik het beoordelen kan.Dan is deze keuzeknop/schakelaar via een bowden-kabeltje of draadstangetje mechanisch verbonden met de deurschakelaar/vergrendeling.
Als je het bovendeksel van de machine eraf haalt (spanning uitschakelen),zou je erbij moeten kunnen.Machine achterover hellen,zakt de kuip naar achter en kom je er beter bij.
Succes en laat even weten of het gelukt is.

groeten van Piet.

genius
door genius - Sep 16, 2010 om 07:03
886 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=henry1942 schreef op donderdag 16 sep 2010, 00:14]Bedankt voor de vele tips, Genius helaas krijg ik op mijn scherm te staan :
" No correct login " als ik klik op "hier"en kan de handleiding niet vinden via internet.Hier nogmaals een poging:KLIK

Succes!

G.

pi
door piet limburg - Sep 16, 2010 om 09:35
233 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Genius en Henry,

Ik probeer ook met jullie mee.Tips zijn voor mij ook altijd welkom.

Genius...ook op deze link krijg ik ,,no correct login''.

Volhouden.

Groeten van Piet.

genius
door genius - Sep 16, 2010 om 15:55
886 Antwoorden / 4 Vragen

Oké, ik ben bang dat die pagina maar tijdelijk is geactiveerd, dan even via een andere weg:

Ga naar http://www.siemens-home.nl/ en klik op "Quick Links" onderaan de pagina;
Kies daar voor gebruiksaanwijzingen en klik "ga";
Er opent een nieuwe pagina en vul hier WM14S796GB08 in en druk op "go"

Dan kom je op hetzelfde uit als mijn eerder gegeven link.

Succes.

G.

he
door henry1942 - Sep 20, 2010 om 16:15
100 Antwoorden / 28 Vragen

Wqsmachine diet het weer , bedankt allen voor de tips.
De beide schakelaars waren stuk dus zou het ongeveer €90.- gaan kosten,
"oude machine" dus de bedienster geleerd hoe het deurtje heel simpel met een dun schroevendraaiertje geopend kan worden en werkt perfect.Wel heel duidelijk erop gewezen dat het programma helemaal klaar moet zijn, dus geen water meer erin!!dan pas openen. groet allen

he
door henry1942 - Sep 20, 2010 om 16:16
100 Antwoorden / 28 Vragen

sorry, moet uiteraard zijn "wasmachine doet het weer!!!" H.

genius
door genius - Sep 20, 2010 om 16:22
886 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo henry1942,

Dankjewel voor het terugmelden!

Een goeie oplossing dus!

M.vr.gr.

G.

pi
door piet limburg - Sep 20, 2010 om 19:34
233 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Henry,

Ook namens mij bedankt voor de terugmelding.
Overigens heb je voor € 90,- geen nieuwe Siemens.
Als het nu ook goed werkt...prima.Kun je de ,,beurs'' gesloten houden.

Groeten van Piet.