roekenbosch
door roekenbosch May 26, 2012 om 11:00
Huishouden & energie

Dogrocks

Ik las iets over DOGROCKS, een steensoort die je in het drinkwater van je hond legt. Daarna schijn je geen gele vlekken meer te krijgen op je gazon, als je schatje daar piest.
Heeft iemand hier al ervaring mee??

11206 36 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 26, 2012 om 11:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dog Rocks® filter out impurities from water such as Tin, ammonia and nitrates. These impurities are usually passed out through urine, and when grass comes in contact with these elements it results in urine burn on grass, resulting in a dead, yellow patch on your lawn.

Ik weet niet wat jij je hond te drinken geeft, maar ik zou eens gewoon kraanwater proberen.

ve
door verwijderd - May 26, 2012 om 11:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt mij een broodje aap verhaal, dat zo'n steen zou werken simpel omdat u de steen niet in de urine dompelt.
Ik vind het klinken als de redenatie die niet klopt: ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Ik pas in mijn tas.

Ammoniak is een afbraakprodukt van de eiwitten die een hond via de voeding binnen komt.

Hoge nitriet spiegels in de urine wijst op een urineweginfectie.

ve
door verwijderd - May 26, 2012 om 11:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toevoeging: nee ik heb er geen ervaring mee.

Voldoende drinken verdunt de urine. Maar als de hond veel te veel drinkt ( meer dan 100 ml per kg lichaamsgewicht) dan moet gekeken worden of er geen ziekte aan ten grondslag ligt.

ve
door verwijderd - May 26, 2012 om 11:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op zaterdag 26 mei 2012, 11:29: dat zo'n steen zou werken simpel omdat u de steen niet in de urine dompelt.

dat zo'n steen zou werken simpel omdat u de steen niet in de urine dompelt. ????

Waar ga jij stenen niet in urine dompelen??

Misschien moet jij nog maar even lezen hoe die steen wordt geacht te werken.

ve
door verwijderd - May 26, 2012 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

roekenbosch schreef op zaterdag 26 mei 2012, 11:00: I Daarna schijn je geen gele vlekken meer te krijgen op je gazon, als je schatje daar piest. Heeft iemand hier al ervaring mee??

Je krijgt ook geen gele vlekken in je gazon, als je je 'schatje' daar niet laat piesen.

ve
door verwijderd - May 26, 2012 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op zaterdag 26 mei 2012, 11:29: Lijkt mij een broodje aap verhaal, dat zo'n steen zou werken simpel omdat u de steen niet in de urine dompelt.
Ik vind het klinken als de redenatie die niet klopt: ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Ik pas in mijn tas.

Ammoniak is een afbraakprodukt van de eiwitten die een hond via de voeding binnen komt.

Hoge nitriet spiegels in de urine wijst op een urineweginfectie.

Aardige mening, maar dus geen ERVARING met dit product begrijp ik.
Die steen doe je natuurlijk ook in gewoon DRINKwater...en niet in een of ander bronwatertje. Wie heeft er een mooi groen gazon dankzij dit product? Ik heb inderdaad gele plekken, waar de hond piest....

ve
door verwijderd - May 26, 2012 om 11:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

1. Dat dompelen zou dus in de tuin moeten plaats vinden als daar gras zou staan. Bij mij staat geen gras. < gggggggggggg >

2. Zonde van mijn tijd :) + ik ben niet gek. Urine opvang vindt hier alleen plaats om diagnostische redenen.

Mijn dwerghond knijpt de urinestroom af zodra ik enige actie vertoon om de urine op te vangen. Tot nu toe heb ik pas 1 druppel urine kunnen bemachtigen wat te weinig was om te testen. :)

Mijn andere hond produceert een krachtige stroom wat de opvang van urine aanzienlijk vergemakkelijkt ook omdat de hurk houding hoger van de grond af is dan bij de dwerghond.

Zoals ik aangaf is ammoniak een afvalproduct van de eiwit inname van de hond ( Voeding?) en heeft m.i. dus niets met de inname van water te maken.

Leest u nog eens hoe deze steen zou werken.

winterman schreef op zaterdag 26 mei 2012, 11:41:
tdehond schreef op zaterdag 26 mei 2012, 11:29: dat zo'n steen zou werken simpel omdat u de steen niet in de urine dompelt.

dat zo'n steen zou werken simpel omdat u de steen niet in de urine dompelt. ????

Waar ga jij stenen niet in urine dompelen??

Misschien moet jij nog maar even lezen hoe die steen wordt geacht te werken.

ve
door verwijderd - May 26, 2012 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt me niet goed voor de hond.

ve
door verwijderd - May 26, 2012 om 11:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien moet u de hond wat vaker uitlaten, dan piest hij ook niet op uw gazon

ve
door verwijderd - May 26, 2012 om 11:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ken een aantal honden die niet verder komen dan het grasveld aan de overkant van de woning. Ik spreek van formaat: grote hond.

Behalve dat het gras daar dood gaat is de stank niet te harden voor de omwonenden. Misschien helpt het als er i.p.v. gras dogrocks neergelegd worden.

BTW ook de faeces van de hond laat men daar liggen.

Mogelijk is de vraagsteller gehandicapt en heeft deze een dwerghond die met spelen in de tuin voldoende beweging krijgt. Al is het voor de bespiering van het hondje beter is om lekker een uurtje per dag te lopen.

dikkie23 schreef op zaterdag 26 mei 2012, 11:53: Misschien moet u de hond wat vaker uitlaten, dan piest hij ook niet op uw gazon

ve
door verwijderd - May 26, 2012 om 12:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ach....

winterman schreef op zaterdag 26 mei 2012, 12:06:
tdehond schreef op zaterdag 26 mei 2012, 11:58:
Behalve dat het gras daar dood gaat is de stank niet te harden voor de omwonenden. Misschien helpt het als er i.p.v. gras dogrocks neergelegd worden.

Jij snapt er dus werkelijk geen zak van. Geeft niet hoor, als je geen Engels begrijpt, maar misschien zou je dan beter niet kunnen reageren.

Bedoeling is dat je de stenen in het drinkwater van de hond legt.

DRINKWATER!

Het drinkwater zou dan worden gefilterd met als gevolg dat de samenstelling van de urine veranderd.

Het is geen kattengrit, hoewel ik jou graag met die stenen achter je honden aan had willen zien rennen.

ve
door verwijderd - May 26, 2012 om 12:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op zaterdag 26 mei 2012, 12:28: Ach....

Dat is tot nu toe je meest zinnige bijdrage aan dit onderwerp.

ve
door verwijderd - May 26, 2012 om 13:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op zaterdag 26 mei 2012, 11:58:
Behalve dat het gras daar dood gaat is de stank niet te harden voor de omwonenden. Misschien helpt het als er i.p.v. gras dogrocks neergelegd worden.

Jij snapt er dus werkelijk geen zak van. Geeft niet hoor, als je geen Engels begrijpt, maar misschien zou je dan beter niet kunnen reageren.

Bedoeling is dat je de stenen in het drinkwater van de hond legt.

DRINKWATER!

Het drinkwater zou dan worden gefilterd met als gevolg dat de samenstelling van de urine veranderd.

Het is geen kattengrit, hoewel ik jou graag met die stenen achter je honden aan had willen zien rennen.

ve
door verwijderd - May 26, 2012 om 13:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

< sigh >

winterman schreef op zaterdag 26 mei 2012, 12:48:
tdehond schreef op zaterdag 26 mei 2012, 12:28: Ach....

Dat is tot nu toe je meest zinnige bijdrage aan dit onderwerp.

ve
door verwijderd - May 26, 2012 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar beste mensen. Wij hebben een hond (ikzelf niet hoor) en we houden er allemaal zielsveel van,neem niet alleen de lusten maar ook de lasten. En het gras ?? Ach dat is zo betrekkelijk allemaal.

ve
door verwijderd - May 26, 2012 om 13:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben geen gras in de tuin en hebben honden die 4 maal per dag uitgelaten worden, waarbij in de koele ochtenduren de lange wandeling genoten wordt.

Als de pijne pootjes te hevig is bij de mens, pakken wij de fiets en worden de honden naast de fiets uitgelaten om hen de nodige beweging te geven. Ik zie ook mensen in een scootmobiel hun honden voorzien van de noodzakelijke beweging.

macwouter schreef op zaterdag 26 mei 2012, 13:17: Maar beste mensen. Wij hebben een hond (ikzelf niet hoor) en we houden er allemaal zielsveel van,neem niet alleen de lusten maar ook de lasten. En het gras ?? Ach dat is zo betrekkelijk allemaal.

ve
door verwijderd - May 26, 2012 om 14:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op zaterdag 26 mei 2012, 13:33: Wij hebben geen gras in de tuin en hebben honden die 4 maal per dag uitgelaten worden, waarbij in de koele ochtenduren de lange wandeling genoten wordt.

Als de pijne pootjes te hevig is bij de mens, pakken wij de fiets en worden de honden naast de fiets uitgelaten om hen de nodige beweging te geven. Ik zie ook mensen in een scootmobiel hun honden voorzien van de noodzakelijke beweging.

En wat heeft dat precies met de vraagstelling te maken?

Als tenormin met dit soort informatie komt krijgt ze gelijk de wind van voren.

ve
door verwijderd - May 26, 2012 om 15:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

roekenbosch

Het idee er achter is dat de urine wordt gezuiverd door het drinkwater te zuiveren, maar urine bestaat dus niet alleen uit drinkwater. Daarnaast is ons drinkwater natuurlijk wel anders samengesteld.

Ik zou er geen geld aan wagen.

ve
door verwijderd - May 26, 2012 om 15:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

De vraag is, heeft iemand hier ervaring met Dogrocks? Nee dus.
Misschien kunt u de vraag beter stellen op een forum voor hondeneigenaren.

ve
door verwijderd - May 26, 2012 om 16:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad! Goed plan! Op deze site een hoop meningen maar niet het keiharde antwoord dat ik zoek....

zoekster schreef op zaterdag 26 mei 2012, 15:15: De vraag is, heeft iemand hier ervaring met Dogrocks? Nee dus.
Misschien kunt u de vraag beter stellen op een forum voor hondeneigenaren.

ve
door verwijderd - May 26, 2012 om 17:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

De nieren filteren het bloed en diverse afvalstoffen verlaten dan opgelost in water het lichaam. U dacht toch niet dat er kraanwater in uw bloed aanwezig is? Laat staan dat de afvalstoffen die via de nieren en afvoerwegen het lichaam verlaten in kraanwater opgelost zijn. Het heeft dus geen enkele zin om dogrocks in het water te leggen in de verwachting dat het gras minder tot niet aangetast wordt. Om van de stank maar niet te spreken.

Als vraagsteller in staat is om de hond 4 x daags uit te laten blijft het gras in de tuin prachtig omdat een hond die gewend is om buiten de tuin te urineren dit liever niet in de tuin doet.

Ik vind het niet gepast om een ander lid op dit forum erbij te slepen. Dat getuigt niet van respect naar dit lid toe. Not very nice!

winterman schreef op zaterdag 26 mei 2012, 14:55:
tdehond schreef op zaterdag 26 mei 2012, 13:33: Wij hebben geen gras in de tuin en hebben honden die 4 maal per dag uitgelaten worden, waarbij in de koele ochtenduren de lange wandeling genoten wordt.

Als de pijne pootjes te hevig is bij de mens, pakken wij de fiets en worden de honden naast de fiets uitgelaten om hen de nodige beweging te geven. Ik zie ook mensen in een scootmobiel hun honden voorzien van de noodzakelijke beweging.

En wat heeft dat precies met de vraagstelling te maken?

Als tenormin met dit soort informatie komt krijgt ze gelijk de wind van voren.

winterman schreef op zaterdag 26 mei 2012, 15:11: roekenbosch

Het idee er achter is dat de urine wordt gezuiverd door het drinkwater te zuiveren, maar urine bestaat dus niet alleen uit drinkwater. Daarnaast is ons drinkwater natuurlijk wel anders samengesteld.

Ik zou er geen geld aan wagen.

ve
door verwijderd - May 26, 2012 om 17:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ vraagsteller

Informeer eens via de site van de makers van deze dogrocks wat de samenstelling van deze bijzondere stenen is. Want daar wordt geen informatie over verstrekt.

ve
door verwijderd - May 26, 2012 om 17:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is er mis met het gewoon te proberen? Wat voor de één wel werkt, kan voor de ander niet werken en andersom. Zo'n zakje kost 15 euro of zo, dus dat zijn ook de kosten niet.

Baat het niet dan schaadt het niet. En de meesten op het net zijn er positief over.

Overigens kan je ook proberen om op de plekken waar het geel wordt calciumsulfaat te strooien (ofwel gips) en dat te bewateren.

ve
door verwijderd - May 26, 2012 om 22:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op zaterdag 26 mei 2012, 17:07: Het heeft dus geen enkele zin om dogrocks in het water te leggen in de verwachting dat het gras minder tot niet aangetast wordt. Om van de stank maar niet te spreken.

Dus je rent er niet meer mee achter je hond aan om de urine op te vangen???

tdehond schreef op zaterdag 26 mei 2012, 17:07:
Als vraagsteller in staat is om de hond 4 x daags uit te laten blijft het gras in de tuin prachtig omdat een hond die gewend is om buiten de tuin te urineren dit liever niet in de tuin doet.

Dat beantwoord opnieuw de vraag niet en die hond is nu niet beter gewend.

[quote=tdehond schreef op zaterdag 26 mei 2012, 17:30}
Informeer eens via de site van de makers van deze dogrocks wat de samenstelling van deze bijzondere stenen is. Want daar wordt geen informatie over verstrekt.

Nederlandse vertaling gevonden?

timefix, de meesten die ik las hadden er hun twijfels over en ik ook. Het zijn inderdaad de kosten niet, maar dat vind ik niet een graadmeter om er aan te beginnen.

ve
door verwijderd - May 27, 2012 om 08:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gedrag van een hond kan veranderd worden. Dat gaat over het algemeen gemakkelijker als gedrag van een mens.

Ik ben overigens op uw negatieve gedrag luitgekeken.

winterman schreef op zaterdag 26 mei 2012, 22:21:
tdehond schreef op zaterdag 26 mei 2012, 17:07: Het heeft dus geen enkele zin om dogrocks in het water te leggen in de verwachting dat het gras minder tot niet aangetast wordt. Om van de stank maar niet te spreken.

Dus je rent er niet meer mee achter je hond aan om de urine op te vangen???

tdehond schreef op zaterdag 26 mei 2012, 17:07:
Als vraagsteller in staat is om de hond 4 x daags uit te laten blijft het gras in de tuin prachtig omdat een hond die gewend is om buiten de tuin te urineren dit liever niet in de tuin doet.

Dat beantwoord opnieuw de vraag niet en die hond is nu niet beter gewend.

[quote=tdehond schreef op zaterdag 26 mei 2012, 17:30}
Informeer eens via de site van de makers van deze dogrocks wat de samenstelling van deze bijzondere stenen is. Want daar wordt geen informatie over verstrekt.

Nederlandse vertaling gevonden?

timefix, de meesten die ik las hadden er hun twijfels over en ik ook. Het zijn inderdaad de kosten niet, maar dat vind ik niet een graadmeter om er aan te beginnen.

ve
door verwijderd - May 27, 2012 om 08:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

oops
"luit" moet zijn "uit".

ve
door verwijderd - May 27, 2012 om 11:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op zondag 27 mei 2012, 08:05:

Ik ben overigens op uw negatieve gedrag luitgekeken. ]

Dat spijt me dan ten zeerste. Ik had nog aan willen bieden om in het vervolg teksten die in het engels zijn voor u te vertalen en begrijpelijk te maken, maar dat zal dan ook wel niet gewaardeerd worden.

Ik wens u toch verder een fijne Pinksteren.

ve
door verwijderd - May 27, 2012 om 13:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een vreemde reactie om te stellen "Baat het niet dan schaadt het niet...". Hoe weet je dan nou... weet iemand eigenlijk wat de samenstelling van die stenen is of waarin die dingen zijn gedompeld? Lekker plan... gras groen en groot; hondje helaas dood!
Wij hebben jaren lang Ierse Wolfshonden (en dat is heel veel hond!) gehad; vaak twee tegelijk en dan krijg je commenaar op straat zo van "Jullie hebben zeker een grote tuin.." Mijn enig commentaar was dan "Jawel, maar die is al tot éénhoog volgescheten en we kunnen niet meer door de ramen kijken." Nooit, maar dan ook NOOIT de honden in de tuin uitgelaten en beslist ook nooit op de vele campings die we bezocht hebben. Ze ook geleerd niet op straat hun behoefte te doen, maar pas als ze los waren in het hondenuitlaatgebied.
Wel vier maal per dag lopen, waarvan tweemaal behoorlijk lang. Goed voor je gras, je hond en jezelf (al is het maar om de sociale contacten).

ve
door verwijderd - May 27, 2012 om 14:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat neem ik aan omdat: 1. Het product goedgekeurd is voor gebruik en dat gebeurt niet als het slecht is voor de hond. 2. De stenen het water filteren en er dus alleen dingen uit halen en niet erin en dat het dus waarschijnlijk om een soort kalksteen gaat.

Gewoon proberenen als het voor jou werkt dan weet je dat het goed is.

ve
door verwijderd - May 27, 2012 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hondeneigenaren weten beter, omdat het voorkomt dat zelfs hondenvoer teruggeroepen wordt.

klik hier

Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar 4 x daags de honden uitlaten, waarvan 1 lange wandeling per dag. Dit voorkomt m.i. ook irritatie bij de buren vanwege de geuroverlast als honden veel op gras in de tuin plassen en u heeft buren die ook graag in de aangrenzende tuinen zitten.

timfelix schreef op zondag 27 mei 2012, 14:08: Dat neem ik aan omdat: 1. Het product goedgekeurd is voor gebruik en dat gebeurt niet als het slecht is voor de hond. 2. De stenen het water filteren en er dus alleen dingen uit halen en niet erin en dat het dus waarschijnlijk om een soort kalksteen gaat.

Gewoon proberenen als het voor jou werkt dan weet je dat het goed is.

ve
door verwijderd - May 27, 2012 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die terugroepacties hebben hier weinig mee te maken. In dé specificatie van de herroeping staat meestal dat het "mogelijk besmet" is met een bacterie oid. Een fout in het productieproces dus, niet van het product zelf. Ingeblikt voer voor mensen wordt ook wel eens herroepen, maar dat betekent niet dat het per se een slecht product is. Sterker nog, als een bedrijf iets herroept paar het juist zien dat her goede zorg draagt voor haar klanten en producten.

ve
door verwijderd - May 27, 2012 om 14:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Natuurlijk is het goed dat een bedrijf zijn verantwoordelijkheid neemt als blijkt dat er iets fout is gegaan.

Als uw hond een forse maagdarm infectie krijgt omdat deze bacterie er daadwerkelijk in bleek te zitten bent u als hondeneigenaar niet blij. Om maar niet te spreken van de honden waarvan de nieren dusdanig beschadigd werden dat een aantal overleed omdat er een ingrediënt in het voer zat wat nierfalen veroorzaakte .

klik hier

timfelix schreef op zondag 27 mei 2012, 14:46: Die terugroepacties hebben hier weinig mee te maken. In dé specificatie van de herroeping staat meestal dat het "mogelijk besmet" is met een bacterie oid. Een fout in het productieproces dus, niet van het product zelf. Ingeblikt voer voor mensen wordt ook wel eens herroepen, maar dat betekent niet dat het per se een slecht product is. Sterker nog, als een bedrijf iets herroept paar het juist zien dat her goede zorg draagt voor haar klanten en producten.

ve
door verwijderd - May 27, 2012 om 15:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toevoeging. Gelukkig heeft de firma van Dogrocks een disclaimer geschreven:
Disclaimer
Dog Rocks Pty Ltd (“we”) gives information about Dog Rocks®, its properties and Directions for Use in good faith as being true and correct to the best of our knowledge. To the fullest extent permissible by Australian law, we give no warranties or assurances, express or implied, about the quality or suitability of Dog Rocks® for any particular animal or use. As conditions of use are beyond our control, we accept no liability (including liability for negligence) for any damage or injury that may occur through the use of Dog Rocks® including but not limited to any claim for direct, indirect, incidental, punitive and consequential damages. We do not authorise any other person to make warranties on our behalf nor to assume any liability for us.

Mocht dus 1 v.d. honden denken dat deze stenen geschikt zijn voor consumptie met als gevolg een blokkade in maagdarmstelsel ..... dan is dit geheel op eigen risico.

ve
door verwijderd - May 27, 2012 om 16:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

En dat zou niets met Australische wetgeving te maken kunnen hebben?

Honden eten natuurlijk wel vaak stenen. Zeker uit een waterbak.

ve
door verwijderd - Jun 3, 2014 om 11:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

deze stenen werken perfect gebruik deze nu al meer dan een jaar alle gele plekken weg en gazon terug mooi groen enkel gele plekken moeten terug inzaaien ik heb een doberman en engelse bulldog gaan ieder jaar na dierenarts en zijn gezond die stenen doen perfect wat ze moeten doen grtz

ve
door verwijderd - Jun 3, 2014 om 13:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klik hier
en scroll even door naar beneden voor de beoordelingen van dit product.