Door de bomen het bos niet meer
Hoi allemaal,
Wij zijn al jaren klant bij Nuon en hebben eigenlijk nog nooit bij de kosten stilgestaan. Nu ik alle spotjes op TV zie van Nuon over hun"blijven loont" contract ben ik toch maar eens gaan kijken wat nu voor ons gezinnetje het voordeligst is.
Ik heb de laatste jaarrekening erbij gepakt en gekeken wat wij verbruiken, volgens mij is dat behoorlijk fors:
Stroom: 4.484 kWh
Gas: 2.265 m3
Nu kijk ik op de site van Nuon en daar staat dat ik € 214,58 per maand ga betalen.
Vervolgens heb ik gegooglet:
En de eerste vergelijker gepakt. Als ik daar mijn verbruik invul kom ik uit op € 189,-
Dat scheelt ruim € 300,- per jaar!
Ik vraag me alleen af of wat ik bij de vergelijker zie wel echt klopt. Het kan toch niet dat Nuon zo'n reclamecampagne opzet en van de daken schreeuwt dat ze hun klanten gaan belonen en dan vervolgens hun klanten € 300,- per jaar te veel laten betalen?
De vergelijkingssite die ik heb gevonden heb heet energieleveranciers.nl, is deze betrouwbaar?
Als dat zo is stap ik via die site over.
Om de een of andere reden ging de link naar google niet goedhttps://www.google.nl/?q=energie+vergelijken
Uw gasverbruik is aan de hoge kant. Mogelijk is er meer winst te behalen door een ander stook gedrag, betere isolatie of zelfs uw ketel te vervangen.
Prijsvergelijkers links laten liggen en gewoon vergelijken met de prijzen die op de websites van de andere aanbieders staan. Dan weet je precies wat het gaat kosten.
u kan pas weten hoeveel u kwijt bent als u de jaar afrekening heeft met alle kosten die er nog bij komen en uw werkelijk het dan pas kan vergelijken.
[quote=marjomalie schreef op woensdag 29 okt 2014, 08:28]Hoi allemaal,
Wij zijn al jaren klant bij Nuon en hebben eigenlijk nog nooit bij de kosten stilgestaan. Nu ik alle spotjes op TV zie van Nuon over hun"blijven loont" contract ben ik toch maar eens gaan kijken wat nu voor ons gezinnetje het voordeligst is.
@marjomalie,
Heeft u al op de site van NUON gekeken naar de voorwaarden m.b.t. "blijven loont"?
U komt hiervoor in aanmerking als u uw huidige contract afloopt en als dan u blijft kunt u uzelf aanmelden voor de jaarlijks oplopende "blijven loont" korting, maar lees heel goed de beperkingen van de voorwaarden.
Persoonlijk heb ik niet al te veel op met al die de vergelijkingssites aangezien die niet onafhankelijk (kunnen) zijn. Elke vergelijkingssite heeft z'n eigen zgn. goedkoopste aanbieder van energie.
Als u bij de verschillende vergelijkingssites uw (minimale) gegevens invoert kunt u dit fenomeen zelf constateren.
Ze moeten hun inkomsten ergens vandaan halen is dat is bij de energieaanbieders en niet (direct) bij de consument, dus wat is in dit geval 'onafhankelijk".
[quote=mein33 schreef op woensdag 29 okt 2014, 13:17]
Persoonlijk heb ik niet al te veel op met al die de vergelijkingssites aangezien die niet onafhankelijk (kunnen) zijn. Elke vergelijkingssite heeft z'n eigen zgn. goedkoopste aanbieder van energie.
Als u bij de verschillende vergelijkingssites uw (minimale) gegevens invoert kunt u dit fenomeen zelf constateren.
Ze moeten hun inkomsten ergens vandaan halen is dat is bij de energieaanbieders en niet (direct) bij de consument, dus wat is in dit geval 'onafhankelijk".
Ik heb op verschillende vergelijkers gekeken en de laagste jaarprijs die ik heb gevonden is € 2.266 en de hoogste is € 2.271,-. Er zit dus wel wat afwijking in, maar niet meer dan € 5,- per jaar.
Verder is de goedkoopste partij voor mij altijd BudgetEnergie. Dus het lijkt allemaal te kloppen.
Op jou aanraden heb ik ook even op de site van BudgetEnergie gekeken, maar daar werkt de hele tool om je maandbedrag te berekenen niet eens.
Het product dat daarna het goedkoopst is voor ons verbruik op de energievergelijkingssite is het 1 jaar vast product van de Nederlandse Energie Maatschappij voor € 2.279. Als ik bij de Nederlandse Energie Maatschappij op de site kijk en uitreken hoeveel ik zou moeten betalen voor mijn verbruik kost dat ineens € 2.381,76, ruim € 100 meer.
Toen heb ik contact opgenomen met de vergelijkingssite om na te vragen of wat bij hen op de site staat wel klopt. De klantenservice wist me te vertellen dat de contracten die op de vergelijkingssites staan veel goedkoper zijn dan de contracten die op de site van de energieleveranciers zelf worden aangeboden. Dit omdat ze op de vergelijkingssite moeten concurreren met andere energieleveranciers en op hun eigen site niet.
Ik ben overgestapt via de vergelijkingssite en heb de bevestiging van Budgetenergie zelfs al binnen. Het is echt precies het contract dat op de vergelijkingssite staat. Als ik komende jaar hetzelfde verbruik bespaar ik € 322,-
Ik vind het wel heel raar dat de energieleveranciers niet gewoon dezelfde contracten op de vergelijkingssites zetten als op hun eigen sites. Als je namelijk op een vergelijkingssite kijkt en vervolgens direct via de site van de energieleverancier een contract aanvraagt kom je bedrogen uit!
Maar dat is toch welbekend. Via een vergelijkingssite krijg je meestal een bonus. Via de gewone niet, maar daar kan je wel om vragen.
Ik heb goede ervaringen met energieleveranciers.nl. Goede service, aardige telefonische helpdesk en (het belangrijkst) goedkope energiecontracten. Ben inmiddels al een paar jaar achtereen overgestapt via deze vergelijker en heb me altijd goed georienteerd, maar energieleveranciers.nl leverde altijd het grootste voordeel op.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer