wa
door waltherw Mar 26, 2013 om 17:21
Huishouden & energie

Douchekop

kunt u mij vertellen wat de beste water besparende douchekop is

35128 15 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 26, 2013 om 17:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo waltherw,

Kijk eens op deze site ter info.

Kijk ook eens hier.

Suc6

dearagain
door dearagain - Mar 26, 2013 om 17:59
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*advies: bezoek een goede speciaalzaak en stel daar die vraag (of nog beter: meerdere zaken)

ge
door geart.bos - Mar 27, 2013 om 12:07
2 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk hier eens naar, heb ik goede ervaring mee. Ze hebben meer keus maar dezze is goedkoop en heeft een krachtige straal
http://www.energiebespaarshop.nl/gas-en-water-besparen/douchekoppen/best-saver-celebra-douchekop-wit-

Op
door Opa Eus - Mar 27, 2013 om 12:09
41 Antwoorden / 18 Vragen

Hallo Waltherw.

Oplossing is te koop bij doe het zelfzaken. Kost misschien een paar euro. Gaat om een plasic zakje met daarin een stuk of 5 ringen in verschillende kleuren met verschillende diameter binnengaten.
Uit te proberen is welke het lekkerste is , maar je merkt weinig van het verschil in straalsterkte.
De ring leg je in de slang bij de aansluiting van de douchekop en klaar is kees, voor weinig geld.

brigittv70
door brigittv70 - Mar 27, 2013 om 12:11
3 Antwoorden / 0 Vragen

Houdt er ook rekening mee dat er cv ketels zijn die niet goed samengaan met waterbesparende douchekoppen.
Dat hebben wij indertijd ondervonden toen wij een waterbesparende douchekop hadden aangesloten.
De temperatuur van het water viel toen iedere keer terug.
De cv monteur melde ons dat onze cv ketel niet samengaat met waterbesparende douchekopppen en dat dan iedere keer de warmwater temperatuur terug zal vallen.

ro
door robm - Mar 27, 2013 om 13:03
17 Antwoorden / 4 Vragen

[edit - redactie, off topic]

bvandenb
door bvandenb - Mar 27, 2013 om 13:08
95 Antwoorden / 14 Vragen

Geen enkele en allemaal.

De truuk is simpel en goedkoop!

Behoud de douchekop die je hebt, of kop een 'water besparende' met kleienere/minder gaatjes er in.

Maar nu dan de truuk, heel eenvoudig! :

De doe het zelf of grote bouwmarkt verkoopt ze, rubberen ringen.
Die zit nu ook tussen je douche slang en waterleiding aansluiting!

Als je die vervangt door een ringetje met kleinere doorsnee, zal er minder water per uur (seconde/minuut...) naar de kop gaan en voila, besparing.

Wie toch van wat druk houd bij het besparend douchen, koop een kleine douche kop, kleinste gaatjes er in, die kan namelijk met minder water toevoer, tOch redelijk hard stralen.

wimmi20
door wimmi20 - Mar 27, 2013 om 13:48
2154 Antwoorden / 7 Vragen

[edit off topic]
Gewoon bij Blokker, keus genoeg, of de bouwmarkt.
De vraag slaat trouwens nergens op, hoe moeten de aanwezigen hier weten wat een goede waterbesparende douchkop is ?
Als je tevreden bent over je douchekop heb je de verpakking toch al lang weggegooid ?
En dan weet je het merk niet.
De waterbesparende kop heeft gewoon kleinere gaatjes, dat is alles.
Doe je een kleinere doorlaatring (zoals hier geadviseerd) in je bestaande kop dan krijg je een miezerige kromme straal.
En de ketel functioneert ook niet goed omdat hij het water niet kwijt kan.
Omdat de gaatjes dan te groot zijn voor de kleinere hoeveelheid doorgelaten water.
Een waterbesparende douchekop is trouwens een lachertje, scheelt je misschien 5 euro per jaar.
Ikzelf heb zo'n joekel van een douchekop, douchen moet voor mij een plezierige bezigheid zijn.
Ik doe al voldoende aan waterbesparing, ik drink wel wat anders.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++===========

om
door oma18921811 - Mar 27, 2013 om 14:32
7 Antwoorden / 8 Vragen

Beste Waltherw,

Je kun ook een mengkraan kopen daar zit de mogelijkheid in om de waterkraan minder of meer, daarbij met een douchekop die waterbesparen is heb je ze alle twee. Hoop dat je hier ook wat mee kunt.
Vriendelijke groeten.
Oma18921811.

tonjakassa
door tonjakassa - Mar 27, 2013 om 14:43
165 Antwoorden / 0 Vragen

wimmi20 schreef o.a.:
quote
De vraag slaat trouwens nergens op, hoe moeten de aanwezigen hier weten wat een goede waterbesparende douchkop is ?end quote
Naar mijn mening het meest zinnige antwoord...of is er iemand die van alle bestaande merken een kop gekocht heeft en in de toevoer een watermeter geplaatst heeft. Om dan vervolgens per kop een test te doen...elke kop b.v. een minuut aanzetten en het verbruik noteren en dit per kop en per (eventuele stand) stand herhalen.

Het mag natuurlijk ook twee minuten per stand per kop zijn, dan is wellicht gelijk de gebruikers vriendelijkheid...ofwel "het genot" te bepalen.

@wimmi 20 - You are the king

en @oma18921811 - beter is een temperatuur instelbare kraan, opdat niet eerst gezocht hoeft te worden naar de juiste mengverhouding warm/koud.

Kan ik eenieder 'warm' aanbevelen...ook zeer geschikt in de badkamer op de wastafel mengkranen.

wimmi20
door wimmi20 - Mar 27, 2013 om 17:50
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Tonja,
dank voor uw lovende woorden.
Ik krijg er gewoon rode wangetjes van.
Maarrrrr, als u wilt weten of uw nieuw aangeschafte bespaar kop echt minder water gebruikt dan de oude dan kan dat ook zonder watermeter gemeten worden.

U neemt een emmer, zet een streepje bovenin, u laat de emmer vol lopen tot het streepje met uw oude kop.
Ik bedoel douche kop.
U neemt de tijd op in seconden vanaf leeg tot het streepje.

U herhaalt dit met uw nieuwe kop.
Uw neefje van 12 kan dan precies uitrekenen hoeveel procent u bespaart met uw nieuwe kop.
Ik bedoel douchekop.

En dan zult u zien dat het 5 jaar duurt voordat u die zgn bespaar kop hebt terugverdiend.
Als je hem bij NUON koopt, daar kost ie geloof ik 28.50, of zoiets.

ma
door manwijf - Mar 28, 2013 om 10:52
574 Antwoorden / 1 Vragen

Iemand die water wil besparen, kan veel beter af en toe een of meerdere douchebeurten overslaan! Het is immers al lang al aangetoond, dat buiten dat het slecht is voor het milleu, het helemaal niet goed is voor de huid om elke dag onder het gemalen water te staan. Vraag het de eerste de beste dermatoloog maar.

Vijftig jaar geleden wisten mensen niet beter en stonken ze ook niet. En nu iedereen opeens elke dag onder de dag schijnt te gaan, zijn er nog steeds mensen die de pan uitstinken. Dus... vul het zelf maar in.

Ik zou zeggen: edele delen en oksels een beetje bijhouden, maar zonder zeep (!) en verder niet zo panisch doen.

tonjakassa
door tonjakassa - Mar 28, 2013 om 14:54
165 Antwoorden / 0 Vragen

nogmaals @wimmi20 - Vele wegen leiden naar Rome...maar met die emmer is mij niet nauwkeurig genoeg...ik wil het tot op de druppel precies weten!!!

@manwijf - Ook al brengt men de wasbeurten tot een minimum terug...dat wat er dan nog blijft...wel zo goedkoop mogelijk lijkt mij...

ik ben, zoals gewoonlijk, benieuwd naar wat TS nu gaat doen

jo
door jorisw - Mar 28, 2013 om 15:43
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=manwijf schreef op donderdag 28 mrt 2013, 10:52]
Vijftig jaar geleden wisten mensen niet beter en stonken ze ook niet.

50 jaar geleden hadden mensen ook niet te vreten en gingen ze op een veel jongere leeftijd dood. Dat ook maar weer invoeren dan?

ma
door manwijf - Mar 29, 2013 om 09:32
574 Antwoorden / 1 Vragen

@Joris
Doe niet zo mal! Vijftig jaar geleden niet te eten? Hoe kom je daar nu bij?
Je bedoelt misschien er was nog geen overconsumptie en dat klopt. Er werd gekocht en gegeten wat je nodig had. Het aantal dikzakken was ook aanzien minder daardoor. Net als het aantal welvaartsziekten en aandoeningen door eenzijdig voedsel en overgewicht trouwens.

De gemiddelde leeftijd was toen ongeveer 75, wat niet wil zeggen dat er geen tachtigjarigen waren bv.