Drukfout advertentie
Hallo,
Ik heb een vraag mbt een eettafel die ik besteld heb bij leenbakker. In het krantje, op de bon, op het prijsplaatje dat op het showmodel staat in het leenbakker filiaal en op zo'n advertentie velletje dat je daar mee kon nemen (van het merk zelf) staat dat de tafel 76cm hoog is. Echter toen we de tafel in elkaar zette bleek dat de poten 76cm hoog waren en dat met het tafelblad meegeteld de tafel op 79cm hoog komt. Aangezien we zelf redelijk klein zijn (ik ben 1.50m), hebben we veel last van een te hoge tafel. Onze vorige tafel was namelijk precies 76cm hoog. Met het oog daarop hebben we deze nieuwe tafel besteld die nu dus hoger blijkt te zijn. We hebben leenbakker gebeld maar die wilt niks voor ons doen en reageert heel kattig terug.
Zijn er stappen die we kunnen ondernemen, of moeten we dit maar voor lief nemen?
Groeten
Hallo master_a,
Als de maatvoering (in dit geval de hoogte) voor jullie zo belangrijk is, waarom dan in de winkel niet even de moeite genomen om de hoogte even op te meten? Dan had je dit problemen kunnen voorkomen.
Als ik iets koop (of het nu een tafel of een kast is), dan meet ik thuis welke maat ik nodig heb (eventueel een minimale en maximale maat bepalen) en vervolgens meet ik dat in de winkel na als ik iets zie wat me wel aanstaat. Fabrikanten gooien er nogal eens met de pet naar als het om 'maten' gaat en op deze manier voorkom je dat soort problemen.
m.vr.gr. Freya
Hallo Freya,
Ik vraag niet wat ik HAD moeten doen, ik vraag naar wat ik nog kan doen.
Achteraf praten is makkelijk.
Ik ben blij voor je dat je alles altijd opmeet.
Groetjes
En trouwens wat nou als ik hem online had besteld via de leenbakker site. Hoe moest ik hem dan opmeten? Ze hebben ook een webshop en daar staat ook de verkeerde hoogte op. En niet bij alle leenbakkers hebben ze alle meubelen uit staan. Bij de leenbakker bij ons in de buurt namelijk niet. Ik heb een stuk verder moeten rijden om de tafel in de showroom te zien.
Beste master_a,
Het is natuurlijk wel vreemd als er in een advertentie staat 76 cm hoog en hij blijkt 79 cm hoog te zijn. Maar ik heb wel wat meer informatie nodig: is de tafel al gemonteerd door jullie, wat bedoelt u met kattig; wil Leenbakker de tafel niet terugnemen? Wat wil u eigenlijk: geld terug of een andere tafel uitzoeken?
Beste Nina_r,
Ja we hebben de tafel uiteindelijk maar gemonteerd want terugnemen wilden ze niet en enige vorm van compensatie ook niet.
De medewerker op het hoofdkantoor luisterde niet eens volledig naar mijn verhaal en zei gelijk dat hij niks voor ons kon doen.
De ideale situatie voor mij zou zijn dat ze de poten voor ons in laten korten. Dat is vrij gemakkelijk te realiseren. Er kan gewoon een stuk vanaf gezaagd worden, want zo is het nu ook. Maar dat doe ik liever niet zelf, want stel er wordt niet recht gezaagd dan zit ik met een scheve tafel zonder garantie...
Vind het echt niet netjes van leenbakker.
Groetjes,
master_a
Je kunt gewoon niet veel meer. In een winkel geldt koop=koop. Uit je 'vraag' begrijp ik dat je in de winkel geweest bent, dus je had alle gelegenheid om te tafel te kunnen bekijken. Je had er b.v. op een stoel kunnen aanschuiven. Alle gelegenheid dus om te beoordelen of de tafel 'naar je zin' was.
Ga je dan tot de koop over, dan geldt koop=koop en kun je niet meer terug. Maten wijken wel vaker iets af, vandaar ook mijn goedbedoelde advies.
En wat je vraag over een aankoop via de website betreft. In dat geval geldt de wet 'koop op afstand' en dat geeft je het recht om het artikel binnen 7 werkdagen (zonder opgaaf van reden en uiteraard onbeschadigd in originele verpakking) retour te zenden. In dat geval krijg je gewoon je geld terug.
Nu ben je overgeleverd aan de bereidwilligheid van de winkelier en als die niet wil meewerken houdt het op.
Freya
Mensen allemaal bedankt voor jullie reacties.
Leenbakker heeft inmiddels zelf teruggebeld en komt vanmiddag bij ons langs om te kijken of het ook echt zo is.
Hopelijk komen we tot een goed compromis!!
Groetjes
master_a
Beste Freya,
Bij de Leenbakker kan een tafel gewoon binnen 7 dagen geruild of teruggebracht worden. Zie http://www.leenbakker.nl/nl/leen_bakker_klantenservice/garantie/ruilen_of_teruggeven.aspx
Dus terugbrengen zou eigenlijk geen probleem moeten zijn, tenzij TS natuurlijk na die 7 dagen is teruggekomen.
Nee ik had de volgende dag gelijk gebeld. Maar hij zei besteld is besteld. We kunne niet meer retour doen aan fabrikant. Als je terugbrengt betaald je alsnog de helft...
Vond ik ook zo'n onzin.
[quote=nina_r schreef op woensdag 30 mrt 2011, 13:21]Beste Freya,
Bij de Leenbakker kan een tafel gewoon binnen 7 dagen geruild of teruggebracht worden. Zie http://www.leenbakker.nl/nl/leen_bakker_klantenservice/garantie/ruilen_of_teruggeven.aspx
Dus terugbrengen zou eigenlijk geen probleem moeten zijn, tenzij TS natuurlijk na die 7 dagen is teruggekomen.
Daarom schreef ik ook 'Nu ben je overgeleverd aan de bereidwilligheid van de winkelier...' en als het ook in de voorwaarden staat dat b.v. 'ruilen' mogelijk is, dan is dat natuurlijk mooi meegenomen, maar het blijft dan natuurlijk wel vreemd dat er zo 'moeilijk' gedaan wordt als de vragensteller om een oplossing vraagt....
Freya
Nieuw op Vraag & Beantwoord
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer