ma
door marjans Oct 4, 2008 om 00:26
Huishouden & energie

E.direct is mij geld schuldig

In mei dit jaar ben ik overgestapt van RWE naar Energie Direct. Voor de duidelijkheid zal ik kort omschrijven waarom ik overstapte: RWE beweerde dat ik twee jaar achter elkaar 34.000Kw had verbruikt. Is zowat onmogelijk, ik woon alleen in een klein huisje. Wel werd er in de loop van die twee jaar in het huis naast mij tot twee keer toe een wietplantage opgerold. RWE weigerde hier naar te komen kijken en al mijn pogingen dit gedaan te krijgen, liepen op niks uit. De jaarafrekening weigerde ik te betalen en uiteindelijk zou ik afgesloten worden.
Me aangemeld bij Energie Direct en middels een spoedprocedure zou ik binnen twee dagen stroom van hen ontvangen. Mijn energievoorzieningen zouden dan gewoon doorlopen.
Er werd mij een wilsverklaring gemaild die ik ondertekend terug moest faxen en alles zou rond zijn.
Een week later staat hier alsnog een team aan de deur dat de stroom wil afsluiten. Contact opgenomen met Energie Direct waar ik te horen kreeg dat zij geen fax hadden ontvangen. Natuurlijk heb ik het bewijs van het postkantoor waar ik die fax heb laten versturen.
Maar natuurlijk krijg ik van de NRE die de netwerkbeheerder is, een rekening voor de afsluitaktie. Logisch.

Nu dan eindelijk mijn vraag: de rekening is veroorzaakt door nalatigheid van E.D. Doordat de 'faxopvanger' zijn werk niet goed heeft gedaan, kan ik daar iets van 230 euro voor betalen. Ben ik dus niet van plan. Bellen heeft geen zin want mijn ervaring is dat je er heel onbeschoft wordt behandeld. Een mail gestuurd waar ik geen reactie op krijg.

Wie denkt met mij mee?

606 3 Rapporteer

kiran
door kiran - Oct 4, 2008 om 01:04
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo marjans

34000Kw? Dat moet een flinke rekening zijn! Maar vraag me wel af: ieder jaar krijg je je eindafrekening. Dus op die 1e moet toch ook al zo'n grote eindstand op hebben gestaan. Als er toendertijd dat van die wietplantage speelde .... ging er toen geen belletje rinkelen? U schrijft: RWE weigerde hier naar te komen kijken. Heeft u toen geen stappen ondernomen? Woningbouwver.ingeschakeld, aangifte politie?

De dochter van een collega van mijn man is hetzelfde overkomen. Ook een hoge rekening, wietplantage. Nadat de boel helemaal was uitgezocht. Heeft Woningbouw alle kosten betaald. Maar of dat nu nog bij u, na 2 jaar is aan te kaarten? Nooit geschoten is altijd mis natuurlijk.

Ik kan u er eerlijk gezegd verder niet in raden. Ik geef u een paar linken door. Misschien kan u iets met die info.

Probleem energiebedrijf

Klik hier

Klacht indienen - Consuwijzer

Sterkte, succes met de afhandeling. m.vr.gr. kiran

ma
door marjans - Oct 10, 2008 om 01:49
4 Antwoorden / 10 Vragen
ma
door marjans - Oct 10, 2008 om 02:09
4 Antwoorden / 10 Vragen

Dank je wel Kiran voor je reactie.
Dat gedoe met RWE speelde ook ruim twee jaar waarin ik telkens absurde rekeningen kreeg; 4000, 7000 euro, mijn maandbedrag werd op 450 euro gezet etc. Bij het oprollen van de wietplantages bij de buren was het hele team aanwezig: politie, belastingdienst dus daar is vast en zeker proces-verbaal opgemaakt.
Om bij de woningbouw dit aan te kaarten heeft geen zin omdat het huis naast mij een koophuis is.
Ik ben een paar keer naar het hoofdkantoor van RWE gegaan met alle rekeningen en ze zegde me toe dat ze iemand van NRE (netwerkbeheerder) langs zouden sturen om alles te controleren. Gebeurde dus niet. De laatste keer dat ik op het hoofdkantoor geweest ben, heeft de medewerkster die mij te woord stond me aangeraden om gewoon over te stappen naar een andere leverancier. Dat heb ik dus gedaan en toen kreeg ik dat gedoe met Energie Direct waarvoor ik nu voor de kosten van het voorrijden van de mensen die mij af wilden sluiten, zou moeten betalen. Terwijl ik alles volgens de regels gedaan heb en zij dus gewoon hun werk niet goed gedaan hebben.
Van RWE hoor ik al maanden niks meer. Wat daar dan gebeurd is, weet ik niet. Misschien dat ze ingezien hebben dat het niet klopte en het daar bij laten.

Groet, Marjan