gl
door glenlivet84 Jan 8, 2013 om 16:31
Huishouden & energie

Eiken vloer met doffe plekken

Hallo,

Wij wonen sinds kort in een huis met een Amerikaans eiken vloer. Tijdens de verhuizing is er een kast verzet die witte verf-resten op de vloer achter heeft gelaten. De verf was goed te verwijderen met water en een doekje maar door het boenen zijn er witte doffe plekken ontstaan.

Het lijkt alsof de waslaag er af is. Dit is natuurlijk eeuwig zonde want het is ook nog eens in het zicht.

Heeft iemand tips of trucs om dit weg te halen?

Alvast veel dank!

17412 8 Rapporteer

zwemmer
door zwemmer - Jan 8, 2013 om 17:24
2638 Antwoorden / 35 Vragen

En toen was er heus het web.... Ik zou zeggen help yourself en google. Er is wel het een en ander over te vinden.

edrick3
door edrick3 - Jan 8, 2013 om 17:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=zwemmer schreef op dinsdag 8 jan 2013, 17:24]En toen was er heus het web.... Ik zou zeggen help yourself en google. Er is wel het een en ander over te vinden.

OT
Is dit tegenwoordig je standaardantwoord?
Daar heeft TS veel aan.

edrick3
door edrick3 - Jan 8, 2013 om 17:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo glenlivet84,

.....Het lijkt alsof de waslaag er af is......
Je zou kunnen proberen om de een nieuwe laag vaste was aan te brengen. Goed laten drogen en uitpoetsen!

Suc6

gl
door glenlivet84 - Jan 8, 2013 om 17:58
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zwemmer schreef op dinsdag 8 jan 2013, 17:24]En toen was er heus het web.... Ik zou zeggen help yourself en google. Er is wel het een en ander over te vinden.

Dank voor dit zure antwoord. Als je inhoudelijk niets nuttigs hebt te melden post dan niets svp.

Heb uiteraard gezocht maar helaas geen gelijke situatie gevonden...

zwemmer
door zwemmer - Jan 8, 2013 om 19:41
2638 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=glenlivet84 schreef op dinsdag 8 jan 2013, 17:58][quote=zwemmer schreef op dinsdag 8 jan 2013, 17:24]En toen was er heus het web.... Ik zou zeggen help yourself en google. Er is wel het een en ander over te vinden.

Dank voor dit zure antwoord. Als je inhoudelijk niets nuttigs hebt te melden post dan niets svp.

Heb uiteraard gezocht maar helaas geen gelijke situatie gevonden...

Jammer als het verkeerd verstaan wordt. Ik bedoel alleen maar dat je meer zelf kunt dan je denkt en dat dit geen echt probleem hoeft te zijn. Edrick heeft dit lange tijd geleden als onoirbaar geïdentificeerd.Mensen zij nu eenmaal verschillend. Dat kun je niet anders dan aksepteren. Edrick. Laat mensen zijn wie ze zijn, je kunt ze niet naar je hand zetten.

ef
door eftee - Jan 10, 2013 om 09:59
5 Antwoorden / 1 Vragen

Wij hadden ook doffe plekken in onze eiken vloer nadat we de kamer opnieuw geschilderd hadden. Na het schoonmaken van de vloer hebben we er Wash & Shine voor parket & houten vloeren van HG puur opgegoten en verspreid met een dweil. Na ongeveer 3 kwartier was het droog en glansde het weer mooi.
Nu onderhouden we het door te dweilen met een scheut wash & shine in een emmer lauw water. Superspul en je hoeft niet na te wrijven om het glanzend te krijgen, droogt glanzend op en je kunt meteen op de vloer lopen als het droog is. Spoel wel je dweil goed uit na gebruik anders wordt hij keihard.
Wij kopen het altijd bij de Gamma, maar ze zullen het ook wel in andere winkels hebben die Hagesan (HG) produkten verkopen.

Succes!

de eelco
door de eelco - Jan 10, 2013 om 10:00
607 Antwoorden / 92 Vragen

glenlivet84
zoals eftee als heeft gezegd de vloer gewoon reinigen zoals u gewent bent en daarna behandelen met wash en shine van hg...dit regelmatig doen en u zult zien dat u vloer prachtig mooi glimt en egaal van kleur is...heb jaren lang in een bedrijf gewerkt die breede vloerdelen maakten van diverse hout soorten en ook op locatie plaatsten en onderhielden..wij hebben altijd de klanten bij oplevering 2 flessen wash en shine van hg mee gegeven en instructie hoe die te gebruiken en altijd positieve berichten gekregen van klanten...eenvoudig in gebruik en een prachtig resultaat...heel veel succes met u amerikaans eiken houten vloer want bij regelmatig onderhoud heeft u een vloer voor het leven....

gl
door glenlivet84 - Jan 10, 2013 om 10:02
2 Antwoorden / 1 Vragen

@eftee & de eelco: Dank voor deze tip, ga het meteen halen vandaag en zal laten weten of het werkt! Ben benieuwd!