an
door angel2 Mar 20, 2006 om 10:18
Huishouden & energie

Eindafrekening energiedirect

Ik heb de eindafrekening van energiedirect gekregen(1053 euro) betalen.Ik heb gebeld met energiedirect dat dit niet klopt.Inderdaad klopte niet ze hadden mij voor een klein bedrijf aangezien.Ik mocht het bedrag terug op mijn rekening laten storten.Nu kreeg ik zaterdag een brief van intrum justitia of ik even een bedrag van 1065 euro wilde storten.Ik vanmorgen weer energiedirect gebeld(0.70 cent p.m)dat er een fout gemaakt is met de eindafrekening.Ze zouden het uitzoeken.Nu heb ik even alles uit zitten rekenen en wat blijkt ik krijg van energiedirect nog 185 euro terug.Maar als ik naar mijn persoonlijke site ga staat daar nog een rekening van 868 euro open.PFFFFF ik word er een beetje moe van.Terwijl ik 185 euro teveel heb betaald aan energie kosten het afgelopen jaar.Vraag me af hoe ze aan deze bedragen komen.En ja je krijgt ook niet eens bericht dat er een bedrag word afgeschreven laat staan een  eindafrekening.

640 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

rooijm
door rooijm - Mar 20, 2006 om 13:19
62 Antwoorden / 6 Vragen
0

Ik zou dit liever niet verder telefonisch afhandelen, omdat je dan niets zwart op wit hebt.


Ik zou in plaats daarvan een brief opstellen, met het besprokene, dat er een fout is gemaakt, het bedrag gestorneerd is en dat de fout duidelijk nog niet is opgelost.
Beschrijf je eigen berekening daarbij en geef aan dat je de situatie graag zsm opgelost wilt zien. Geef aan dat je bijvoorbeeld voor 30 april een oplossing gezien wilt hebben.
Stuur deze brief aangetekend op en stuur een kopie naar Intrum Justitia.
Komen ze voor 30 april niet met een oplossing, dan zou je nog een herinnering kunnen sturen en aangeven dat je ze nog een maand de tijd geeft en anders de zaak uitbesteed en ze een klant minder hebben. Maar hopelijk lossen ze de zaak zo snel mogelijk op.


Succes,
Maaike 

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 20, 2006 om 13:29
16966 Antwoorden / 202 Vragen
0

en bekijk ook eens alle andere vragen en antwoorden inzake foutieve energierekeningen die vandaag al op deze site langskwamen. Foutieve afrekeningen blijkt een epidemie te worden.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

Ma
Marleen Robben - Sep 30, 2024 om 20:49
Winkels & webshops
Ski jas is ingescheurd,

Ski jas is ingescheurd,

Mijn kleindochter heeft een ski jas van het merk Burton, het stof is ingescheurd,( niet bij een naad, )
ze is terug geweest in de winkel, die hebben contact gehad met de leverancier,
maar die wil niets vergoeden, 
de winkel heeft nu mede gedeeld, dat zij het mag laten maken en zij dat dan terug aan haar betalen.
maar daar is niets aan te repareren, de stof is ingescheurd.  w ... Lees meer