Elektra meter
este mensen, ik heb een vraag over de elektriciteitsmeter die we allemaal hebben. Deze ondingen zijn geijkt en goedgekeurd door netwerkbedrijven. Nu komt mijn vraag, waarom worden deze 1 keer geijkt? Toont deze geen slijtage? Waarom ik deze vraag stel, mijn elektriciteitsmeter doet erg raar. Heb verscheidene keren contact gehad met Stedin en zij geven aan dat het geijkt kan worden, maar als het goedgekeurd wordt moet ik 1100 euro betalen. Leuke service van Stedin, toch? Ik heb een aanvraag nu voor een slimme meter gedaan, monteur van Imtech (voor plaatsen slimme meter) is langs geweest en ziet dat mijn meter raar doet, maak er een melding van en noemt deze een gecompliceerd probleem, en dat ik dat echt in de gaten moet houden. Wat kan ik nu doen? Wie heeft er ervaring in dit soort zaken. En trouwens er is ook een elektricien geweest alles getest niets aan de hand binnenshuis, die ook enorm vreemd vond van mijn meter die elke keer na een hele draai en kwartslag te snel draait.
U zegt dat uw meter raar doet en dat twee deskundigen dat geconstateerd hebben. Dan zou men denken dat men die meter veilig kan laten ijken.
Maar hebt u toch twijfels, dan neem u toch een nieuwe meter, dat kost niet veel en loopt u niet het risico dat u zo'n groot bedrag moet betalen.
Gebruikt u nu volgens de meter erg veel elektra? Als de meter na controle niet goed blijkt te zijn, kunt u een deel van de elektrakosten terugvragen. Met een nieuwe meter kan dat natuurlijk niet.
[quote=tijger1 schreef op vrijdag 6 feb 2015, 09:40]
Maar hebt u toch twijfels, dan neem u toch een nieuwe meter, dat kost niet veel en loopt u niet het risico dat u zo'n groot bedrag moet betalen.
Een gebruiker kan toch niet zomaar een nieuwe meter kopen? Wel/niet nieuwe meter wordt toch bepaald door netwerkbeheerder?
[quote=carola.83 schreef op vrijdag 6 feb 2015, 10:14][quote=tijger1 schreef op vrijdag 6 feb 2015, 09:40]
Maar hebt u toch twijfels, dan neem u toch een nieuwe meter, dat kost niet veel en loopt u niet het risico dat u zo'n groot bedrag moet betalen.
Een gebruiker kan toch niet zomaar een nieuwe meter kopen? Wel/niet nieuwe meter wordt toch bepaald door netwerkbeheerder?
Maar je kunt met prioriteit een nieuwe slimme meter laten plaatsen.
Hoi Nasif,
Wat vervelend om te lezen dat je problemen hebt met je meter.
Het verhaal van Tijger1 is zeer accuraat. Het is inderdaad zo dat u een ijking bij ons kan aanvragen op basis van ongelijk. Wij betalen de ijking en zorgen voor een correctie wanneer de meter niet goed geregistreerd heeft. Is de meter wel goed betaald u voor de ijking (ca €600) en maken wij geen correctie.
Daarnaast heeft u natuurlijk altijd de mogelijkheid om door middel van een prioriteitsaanvraag vervroeg slimme meters te laten plaatsen. Maar, zoals Tijger1 ook al aangaf, maken wij dan geen correctie.
Als u het fijn vindt kan ik sowieso even naar de zaak kijken en nagaan wat de monteur heeft geconstateerd. Indien je dat wil, stuur dan even een privébericht met je adresgegevens door zodat ik dit kan uitzoeken.
Als antwoord op je eerste 2 vragen: [quote]Nu komt mijn vraag, waarom worden deze 1 keer geijkt? Toont deze geen slijtage?
Alleen meters die voldoen aan de wettelijke eisen worden geplaatst. Daarna worden productieseries door middel van steekproeven nagelopen. Echte slijtage vindt niet plaats, maar wij hebben wel de ervaring dat oude (mechanische) meters na vele jaren soms iets langzamer gaan lopen.
Ik hoop dat je mogelijkheden duidelijk zijn en als ik iets voor je kan betekenen dan hoor ik dat natuurlijk graag.
Met vriendelijke groet,
Olivier
Stedin Webcare
[quote=stedin schreef op vrijdag 6 feb 2015, 12:20]Hoi Nasif,
Wat vervelend om te lezen dat je problemen hebt met je meter.
Het verhaal van Tijger1 is zeer accuraat. Het is inderdaad zo dat u een ijking bij ons kan aanvragen op basis van ongelijk. Wij betalen de ijking en zorgen voor een correctie wanneer de meter niet goed geregistreerd heeft. Is de meter wel goed betaald u voor de ijking (ca €600) en maken wij geen correctie.
Daarnaast heeft u natuurlijk altijd de mogelijkheid om door middel van een prioriteitsaanvraag vervroeg slimme meters te laten plaatsen. Maar, zoals Tijger1 ook al aangaf, maken wij dan geen correctie.
Als u het fijn vindt kan ik sowieso even naar de zaak kijken en nagaan wat de monteur heeft geconstateerd. Indien je dat wil, stuur dan even een privébericht met je adresgegevens door zodat ik dit kan uitzoeken.
Als antwoord op je eerste 2 vragen: [quote]Nu komt mijn vraag, waarom worden deze 1 keer geijkt? Toont deze geen slijtage?
Alleen meters die voldoen aan de wettelijke eisen worden geplaatst. Daarna worden productieseries door middel van steekproeven nagelopen. Echte slijtage vindt niet plaats, maar wij hebben wel de ervaring dat oude (mechanische) meters na vele jaren soms iets langzamer gaan lopen.
Ik hoop dat je mogelijkheden duidelijk zijn en als ik iets voor je kan betekenen dan hoor ik dat natuurlijk graag.
Met vriendelijke groet,
Olivier
Stedin Webcare
[quote=stedin schreef op vrijdag 6 feb 2015, 12:20]Hoi Nasif,
Wat vervelend om te lezen dat je problemen hebt met je meter.
Het verhaal van Tijger1 is zeer accuraat. Het is inderdaad zo dat u een ijking bij ons kan aanvragen op basis van ongelijk. Wij betalen de ijking en zorgen voor een correctie wanneer de meter niet goed geregistreerd heeft. Is de meter wel goed betaald u voor de ijking (ca €600) en maken wij geen correctie.
Daarnaast heeft u natuurlijk altijd de mogelijkheid om door middel van een prioriteitsaanvraag vervroeg slimme meters te laten plaatsen. Maar, zoals Tijger1 ook al aangaf, maken wij dan geen correctie.
Als u het fijn vindt kan ik sowieso even naar de zaak kijken en nagaan wat de monteur heeft geconstateerd. Indien je dat wil, stuur dan even een privébericht met je adresgegevens door zodat ik dit kan uitzoeken.
Als antwoord op je eerste 2 vragen: [quote]Nu komt mijn vraag, waarom worden deze 1 keer geijkt? Toont deze geen slijtage?
Alleen meters die voldoen aan de wettelijke eisen worden geplaatst. Daarna worden productieseries door middel van steekproeven nagelopen. Echte slijtage vindt niet plaats, maar wij hebben wel de ervaring dat oude (mechanische) meters na vele jaren soms iets langzamer gaan lopen.
Ik hoop dat je mogelijkheden duidelijk zijn en als ik iets voor je kan betekenen dan hoor ik dat natuurlijk graag.
Met vriendelijke groet,
Olivier
Stedin Webcare
Hallo beste Olivier,
Ik vraag me af waarom zo enorm duur moet zijn ijken van een huishoudelijk meter. Ik heb al een slimme meter aangevraagd, het zou afgelopen woensdag geïnstalleerd worden wegens gasmeter is het nu verzet en ben nu aan het wachten. Vanmorgen Stedin gebeld een collega van u vertelde mij nu dat het weken kan duren tot mijn gasleiding aangepast wordt. Ik wil u ook een prive bericht sturen, maar weet even niet hoe ik dit hier moet doen. Trouwens ik heb op Facebook pagina van Stedin een filmpje gezet over mijn elektra meter, vandaar zou u mij ook kunnen vinden. Mijn naam is Nasif Sivcak. En hoop snel van u wat te vernemen. Dank u wel.
Er kan via hier geen privé bericht verstuurd worden, dus u zult rechtstreeks aan Stedin moeten mailen.
Ik heb een mailtje gestuurd, ik had het ook op Facebook pagina van Stedin gezet. Daar heeft beste Olivier ook gereageerd. In ieder geval bedankt tijger1
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer