Eneco berekent incassokosten
Mijn buren zijn veranderd van energieleverancier. Zij waren, net als ik, klant van Eneco. Hun huisnummer is nummer 5B, dat van mij is nummer 5. Nadat zij (telefonisch) hadden opgezegd, kregen niet zij, maar ik een eindafrekening. Na herhaaldelijk te hebben gebeld kreeg ik na maanden een incassobdrag van €300,-
Na vergeefs protesteren werd de ‘boete’ in rekening gebracht. De verklaring van Eneco: incassokosten moeten ten allen tijde worden vergoed...
Ik zou ze melden dat u de incassokosten niet gaat betalen en dat u een rechtzaak met vertrouwen tegemoet ziet.
Mijn zoon, en advocaat, heeft een overeenkomstig probleem met VGZ opgelost door een concept-dagvaarding te sturen met de opmerking: "binnen 72 uur opgelost, of ik zet er een datum boven en stuur het geheel op naar de rechtbank". Binnen 24 uur met spoedoverboeking opgelost.
Dat incassokosten te allen tijde moeten worden betaald lijkt me duidelijk: maar zij zijn bij u aan het verkeerde adres. Om spraakverwarring (aan de telefoon) te voorkomen: schrijf ze een brief, met uw eigen klantnummer, want dan zou de hele zaak al duidelijk met hen moeten zijn geworden, schrijf dat u absoluut niet van plan bent te gaan betalen voor iets waar u niet debet aan bent en, zoals @juliomariner al schrijft: "de zaak met vertrouwen tegemoet ziet bij de rechtbank". Zijn ze helemaal van het gas af. ☻
U kunt beter een formulier waar u uw klacht vermeldt gebruiken dan telefonisch contact leggen.
https://www.eneco.nl/klantenservice/contactformulier/
Er is dus een fout gemaakt door Eneco. Heb je een correctienota gekregen?
https://www.eneco.nl/klantenservice/nota-betalen/correctienota/
Hallo Chaplain ,
Lees hier wat u kunt doen , zie voorbeeldbrief , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/elektriciteit-en-gas/voorbeeldbrief-algemene-klacht-aan-energieleverancier-warmteleverancier
Ik geef u de verwijzing naar de geschillencommissie https://www.energieleveranciers.nl/service/geschillencommissie hoewel ik denk dat u er zelf ook wel eerst uit kunt komen doore het benutten vanm een voorbeeldbrief waar @MARIATA5 al naar verwees.
Eneco heeft zoals ook al door anderen gezegd helemaal maar dan helemaal niets te vorderen bij u. U heeft niet opgezegd en men kan dat bij Eneco ook niet bewijzen. Ik neem aan dat u nog steeds energie geleverd krijgt van Eneco en dus ook afrekeningen ontvangt.
Ik zou zelf na een dergelijke opmerking dat incassokosten altijd betaald moeten worden, dat dan bij een ontrerechte vordering, van zodanige aard sterk overwegen om over te stappen. Ik heb de indruk dat u een zeer ondeskundigbent behandeld dus en herhaald, zend een brief, aangetekend verzenden en declareer daarin ook de kosten van het verzenden van die brief.
Toch nog even dit in geval dat:
Zo men de vordering toch zou doorzetten en het zou tot een procedure komen, ga dan naar de zitting om een bij verstekvonnis te voorkomen en maak dan mee hoe 'Eneco'met de staart tussen de benen wordt weggestuurd' door de rechter. .
Juist: declareer ook de kosten van uw brief, al is het maar € 0,25. Die moet dar door hde hele molen, en trekt ogen open.
Ik mis een aantal zaken in het relaas.
Wat is er na het foutieve beeindigen van het contract gebeurd.
Wat is er na terugbellen aan u beloofd.
Ik lees in de vraag dat 'de belofte' een ongerechtigde vordering was.
U had niet toevallig met uw buren een gezamenlijke energiemeter. Soms zijn huizen wel opgedeeld maar niet altijd op het niveau van de energiemeter. Het kan ook zijn dat 5B offcieel niet bestaat.
Wie een probleem meldt en dergelijke relevante details vergeet verdient een slecht advies
Hoe kan er bij twee woonadressen sprake zijn van een gezamenlijke meter en dan uiteraard ook met de vraag: wie heeft dan de nota's steeds betaald??
Dat, of de buren hebben een verkeerd huisnummer opgegeven dan wel er is een verkeerd huisnummer genoteerd.
Als jij op nummer 5 woont en de buren op 5B dan kun je toch hard maken dat dit zo is en laat de eurwaarder maar komen dan kan deze zich overtuigen dat jij op nummer 5 woont en niet op 5B.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer