Ja
door Japie930 Feb 20, 2023 om 12:24
Huishouden & energie

Energie direct zet klantdossier uit

Geachte heer / mevrouw,

Ik heb per 02-02 voor zowel gas als elektra mijn contract stop laten zetten. Per 03-02 heb ik de eerste brief ontvangen van gas, elektra wacht ik nog op.
Ook hebben ze per 02-02 mijn jnlog uit de lucht gehaald, zodat ik mijn eindafrekening en opzeggingen niet meer kan inzien of volgen.

Volgens mij is dat wettelijk helemaal niet in orde en moet je je data jn elk geval tot en met de eindafrekening en dan nog een paar weken verder gewoon in moeten kunnen zien. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

3300 8 Rapporteer

pe
door pebk - Feb 20, 2023 om 12:41
590 Antwoorden / 0 Vragen

Gezien dit een vraag en antwoord forum is... wat is uw vraag?

Als u alleen een klacht heeft, zijn daar sites voor als klachtenkompasklacht.nl en wat specifieke klachtensites.

ju
door juliomariner Feb 20, 2023 om 14:14
1339 Antwoorden / 2 Vragen

Even lezen: Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

pe
door pebk Feb 27, 2023 om 17:09
590 Antwoorden / 0 Vragen

Dat stond er net niet toen ik mijn reactie gaf...

mahadma
door mahadma - Feb 20, 2023 om 12:56
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Nog geen klant qua datum = nog geen inloggen mogelijk. Geen klant meer? = geen inlog meer, klopt. De eindafrekening behoord binnen 6 weken te komen voor zover ik weet en komt per post naar u toe.

Ja
door Japie930 Feb 20, 2023 om 13:02
Antwoorden / 1 Vragen

Ze sturen deze tegenwoordig online, en dan moet je in loggen

va
door vanlotjegetikt Feb 20, 2023 om 13:05
809 Antwoorden / Vragen

Nope, ik krijg ook nog steeds en per post en over de mail het jaaroverzicht.

tenormin
door tenormin Feb 20, 2023 om 13:21
16859 Antwoorden / 108 Vragen

@japie930, (gelukkig) ook nog steeds op papier hoor, naast de mail.

mahadma
door mahadma Feb 20, 2023 om 19:29
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Ze sturen alleen on line als je klant blijft en dus je account intact blijft.

rj
door rjw - Feb 20, 2023 om 14:23
3294 Antwoorden / 5 Vragen

Een klantenportal is een extra functie zonder verplichtingen. Zolang ze je de eindafrekening sturen en je de mogelijkheid geven om contact met ze op te nemen doen ze wat ze moeten doen.

sw
door swat1500 - Feb 20, 2023 om 17:48
3799 Antwoorden / 0 Vragen

Waar staat dat dan in de Wet volgens u?

Iv
door Ivo W - Feb 20, 2023 om 18:25
737 Antwoorden / Vragen

Als de overeenkomst is beëindigd, zoals in uw geval, hoeft de dienstverlener ook het bij de overeenkomst horende online platform ook niet meer toegankelijk te zijn voor de klant.

Uiteraard moet de eindafrekening nog wel gewoon analoog of digitaal aan de klant worden verstrekt, maar dat kan via andere kanalen dan het online platform.

mo
door mof - Feb 22, 2023 om 12:51
3619 Antwoorden / 3 Vragen

PEBK, de vraag is: "Zijn er meer mensen die hier last van hebben?"

Maar intrinsiek vraagt Japie930 of de toegang tot overzichten en rekeningen afgesloten mag worden na opzegging.
Mij lijkt het dat dit niet kan omdat de eindafrekening nog altijd moet kunnen worden gedownload. Tenzij deze per email / papieren post afzonderlijk wordt verstuurd
dus buiten uw account om. Feitelijk moet dit gelden voor alle afrekeningen die na de beeindigingsdatum worden aangemaakt.

1paul
door 1paul - Feb 23, 2023 om 08:52
3188 Antwoorden / 0 Vragen

ik neem aan dat u de eindstanden opgeslagen heeft en aan de hand van deze standen kunt u straks de eindafrekening beoordelen!

dyan07
door dyan07 - Feb 23, 2023 om 13:12
13 Antwoorden / 4 Vragen

bij mij gaat dat deze week ook spelen, je kunt gewoon nergens meer bij dan. Bij de handige app functies ook niet. Heb ze daarom maar eens gebeld (Budgetenergie) maar geen antwoorden gekregen. Jaarnota krijg ik pas over 4 weken ?! Worden we met z'n allen bewust besodemieterd is wat ik me sterk afvraag en wie controleert dit soort praktijken?