Energie direct zet klantdossier uit
Geachte heer / mevrouw,
Ik heb per 02-02 voor zowel gas als elektra mijn contract stop laten zetten. Per 03-02 heb ik de eerste brief ontvangen van gas, elektra wacht ik nog op.
Ook hebben ze per 02-02 mijn jnlog uit de lucht gehaald, zodat ik mijn eindafrekening en opzeggingen niet meer kan inzien of volgen.
Volgens mij is dat wettelijk helemaal niet in orde en moet je je data jn elk geval tot en met de eindafrekening en dan nog een paar weken verder gewoon in moeten kunnen zien. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Gezien dit een vraag en antwoord forum is... wat is uw vraag?
Als u alleen een klacht heeft, zijn daar sites voor als klachtenkompas, klacht.nl en wat specifieke klachtensites.
Even lezen: Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Dat stond er net niet toen ik mijn reactie gaf...
Nog geen klant qua datum = nog geen inloggen mogelijk. Geen klant meer? = geen inlog meer, klopt. De eindafrekening behoord binnen 6 weken te komen voor zover ik weet en komt per post naar u toe.
Ze sturen deze tegenwoordig online, en dan moet je in loggen
Nope, ik krijg ook nog steeds en per post en over de mail het jaaroverzicht.
@japie930, (gelukkig) ook nog steeds op papier hoor, naast de mail.
Ze sturen alleen on line als je klant blijft en dus je account intact blijft.
Een klantenportal is een extra functie zonder verplichtingen. Zolang ze je de eindafrekening sturen en je de mogelijkheid geven om contact met ze op te nemen doen ze wat ze moeten doen.
Als de overeenkomst is beëindigd, zoals in uw geval, hoeft de dienstverlener ook het bij de overeenkomst horende online platform ook niet meer toegankelijk te zijn voor de klant.
Uiteraard moet de eindafrekening nog wel gewoon analoog of digitaal aan de klant worden verstrekt, maar dat kan via andere kanalen dan het online platform.
PEBK, de vraag is: "Zijn er meer mensen die hier last van hebben?"
Maar intrinsiek vraagt Japie930 of de toegang tot overzichten en rekeningen afgesloten mag worden na opzegging.
Mij lijkt het dat dit niet kan omdat de eindafrekening nog altijd moet kunnen worden gedownload. Tenzij deze per email / papieren post afzonderlijk wordt verstuurd
dus buiten uw account om. Feitelijk moet dit gelden voor alle afrekeningen die na de beeindigingsdatum worden aangemaakt.
ik neem aan dat u de eindstanden opgeslagen heeft en aan de hand van deze standen kunt u straks de eindafrekening beoordelen!
bij mij gaat dat deze week ook spelen, je kunt gewoon nergens meer bij dan. Bij de handige app functies ook niet. Heb ze daarom maar eens gebeld (Budgetenergie) maar geen antwoorden gekregen. Jaarnota krijg ik pas over 4 weken ?! Worden we met z'n allen bewust besodemieterd is wat ik me sterk afvraag en wie controleert dit soort praktijken?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer