Energie rekening wordt t/m 2001 verrekend ?
Ik heb van Intergas een jaar afrekening gekregen, waarbij ze terug gaan helemaal naar 2001. Nu heb ik altijd aan mijn verplichtingen gedaan en altijd alles betaald. Tevens heb ik ook van al die jaren een eindafrekening en altijd alles betaald en voorschotten verhoogd. Als er op de rekeningen iets niet klopte heb ik de gemeld en doorgegeven.In 2002 hebben we een nieuwe meter gekregen. Toen is alle ellende begonnen. Heb bij iedere fout van Intergas gebeld en de juiste meterstanden altijd doorgegeven. Nu melden ze dat ze hebben geconstateerd dat wij een nieuwe meter hebben ( ja 4jaar na dato) en moet ineens van al die jaren de correctie betalen. Ik vindt dit grove nalatigheid van Intergas en terecht om dit zo te doen. Ik heb niet 1 maar tientallen keren gebeld, langs geweest om dit op te lossen.Wat ik nu graag zou willen weten of dit zo maar mag, zeker omdat ik altijd jaar afrekeningen gehad heb en netjes betaald en er dacht vanuit te kunnen gaan dat dan dat jaar afgesloten is. Want je krijgt per slot van rekening ook geen "nabetaling" op een wasmachine die plots 3 jaar geleden tocht duurder bleek te zijn.
Wat moet ik nu doen!
- Beste mr / mw Janssen,
Erg vervelende situatie,dat is het zeker. Natuurlijk wilt (en moet) u voor uw werkelijke verbruik betalen. Wat er precies mis is gegaan met die nieuwe meter is me niet helemaal duidelijk.
Zoals ik het namelijk begrijp heeft Intergas al die jaren doorgerekend vanaf de oude meter. Dit zou betekenen dat u al eerder op jaarafrekeningen had kunnen constateren dat er iets niet klopte adhv de eindstand.
Maar wiens schuld het ook is, het is wel erg lang geleden om hier nog een naheffing over te sturen. Over deze kwestie kunt u wellicht contact opnemen met de DTe (Dienst Toezicht Energie). Zij kunnen u meer vertellen over de regelgeving binnen eregieland. Lees wel eerst onderstaande:
Informatielijn DTe
1. Beantwoordt vragen
2. Verwijst bij klachten
3. Is het meldpunt voor misstanden op de energiemarkt
ad 1) Vragen; DTe beantwoordt* vragen over:
> de werking van de energiemarkt
> de rol van DTe op de energiemarkt
> relevante wet- en regelgeving op het gebied van elektriciteit en gas > besluiten en concrete acties van DTe
ad 2) Klachten; Indien u een bezwaar wilt maken tegen een bepaald besluit of een klacht in wilt dienen over een energiebedrijf wie is dan de aangewezen instantie?
ad 3) Naast het geven van informatie, ontvangt de DTe ook graag informatie over mogelijke overtredingen van de Elektriciteitswet, Gaswet of de Codes.
Bereikbaarheid Infolijn
De Informatielijn is op werkdagen geopend van 9-17 uur. U kunt ons bereiken via:
> 0800 0231 885 (gratis vanuit Nederland)
> per e-mail: info@nmanet.nl
> of per mailformulier
Niet alle vragen
· Bij het beantwoorden van vragen zal DTe voorrang geven aan de doelgroepen consumenten en zakelijke afnemers (inclusief de lagere overheden).
· Bij vragen van consultants, advocaten, adviesbureaus, studenten of wetenschappers zal DTe het criterium hanteren dat vragen worden beantwoord waarvan het antwoord niet te vinden is op onze website of het internet in het algemeen dan wel door het raadplegen van literatuurbronnen.
Veel succes!! Groetjes, Shopaholic
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Mag KPN spotify in rekening blijven brengen en niet opzeggen?
Destijds bij het afsluiten van mijn abonnement gratis Spotify erbij gekregen. Na verloop van tijd werd dit betaald, want het was geen onderdeel meer van het abonnement. Prima! Echter, bleek dat het abonnement er om de zoveel tijd uitlag en kwamen de reclames van een gratis abonement steeds weer voorbij. Uiteindelijk dit dus opgezegd en een direct abonnement gepakt bij spotify. Helaas bleek dat KPN ... Lees meer
Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is
Hallo,
Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?
Wij vinden d
...
Lees meer
Factuur onterecht ontvangen
Krijg na opzegging van ziggo abbo. nog een rekening van €78,- kosten booster. Terwijl ik deze terug heb gestuurd incl. router in toegestuurde ziggo doos. Tevens dreiging met incasso,omdat ik natuurlijk niet heb betaald. Ziggo div. keren gemaild hierover maar geen reactie?
Verzendgegevens post nl aanwezig
Graag Uw reactie hierover.
m.vr.gr. John Q.
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer