ad
door addiebrus Aug 24, 2007 om 23:28
Huishouden & energie

Energiebedrijf dong weigert ons geld terug tegeven

25 mei hebben we het huis verhuurt van me ouders maar 25 juni heeft de huurder een ander energie bedrijf genomen namelijk essent nu zegt dong dat ze binnen 5 dagen opgezegt moest hebben en ze heeft het te laat gedaan zeggen ze de meter is opgenomen en is netjes doorgestuurt aan dong we hebben nog 4000 cub gas te goed van dong maar willen het niet terug betalen het huis is 3 jaar niet bewoont geweest en omdat dong ieder jaar zomaar een schating doet en geen meters opneemt hadden we 4000 cub over hoe moeten we dat geld terug krijgen met al verschilende keren gebelt te hebben dat je een 09000 moet draaien en een uur in de wacht gezet word en ook een hoge telefoonrekening er aan over houd en ze zeggen dat we het niet krijgen weten we niet meer wat we kunnen doen we krijgen geen poot aan de grond wie heeft ook zoiets meegemaakt met dong en wat kan je doen??

264 7 Rapporteer

ad
door addiebrus - Aug 24, 2007 om 23:42
22 Antwoorden / 6 Vragen

sorry vergeten ja .maar is allemaal gedaan door ons en de nieuwe huurder.maar helpt niet als we ze bellen weten ze alles maar weigere te betalen.loopt nu al 4 maanden zo

edwardus
door edwardus - Aug 24, 2007 om 23:43
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Nog zo'n verhaal dat moeilijk leesbaar is zonder leestekens en hoofdletters. Die kosten niks extra hoor.

Het lijkt me dat je ergens om een eindafrekening moet vragen.

edwardus
door edwardus - Aug 24, 2007 om 23:49
6844 Antwoorden / 14 Vragen

*Proest* ik moet erg m'n best doen om niet te lachen bij het lezen van hun website:

"Onze werkwijze is vooruitstrevend en innovatief. Als klant bent u bij ons geen nummer, u bent nummer één. Goede bereikbaarheid is het eerste, belangrijke punt waarmee wij ons onderscheiden. Daarom kunt u telefonisch en via internet bij ons terecht voor vragen. Wij helpen u graag. Ook geven wij u tips om energie te besparen.

Met DONG Energy krijgt u grip op uw energierekening.
"

edwardus
door edwardus - Aug 24, 2007 om 23:55
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Verder staat er:

"Als u bij ons energie afneemt, sturen wij u maandelijks een voorschotnota waarin het termijnbedrag is opgenomen. Elk jaar ontvangt u een jaarafrekening.
Aan het betalen van het termijnbedrag zijn betaaltermijnen en vervaldata verbonden. Hieronder staat het betaalproces in stappen weergegeven.
"

Het gebeurt dus jaarlijks kennelijk.

Verder nog het volgende:
"U kunt zo vaak overstappen als u wilt. U moet zich wel altijd aan de looptijd van een contract houden. Dus heeft u al een contract getekend voor gas of stroom, dan moet u goed nakijken wat de looptijd en de opzegtermijn is. Het kan zijn dat bij voortijdig opzeggen van een contract een boete in rekening wordt gebracht."

Was er oorspronkelijk een meerjarig contract gesloten en zo ja, tot wanneer?

ad
door addiebrus - Aug 24, 2007 om 23:57
22 Antwoorden / 6 Vragen

beschrijven het wel mooi ja.heb een keer gebelt met mobil een uur in de wacht 10 eurocent per minuut plus de kosten van de mobiel koste 10 euro en ze zeiden we gooien je wel op de grote stapel en wens je een fijne dag

ad
door addiebrus - Aug 25, 2007 om 00:08
22 Antwoorden / 6 Vragen

is een huurder in gekomen dus einde contrakt voor ons .en de nieuwe huurder mag gaan waar ze wil hebben wij niks over te zeggen .heb juridies loket al ingeschakelt .en sturen ieder jaar een geschatte rekening ja maar word niks opgenomen dat doen ze om de 3 jaar zeggen ze. huis stond leeg zeggen ze dat er iemand op is komen nemen maar we begrijpen niet hoe ze binnen zijn gekomen wij hebben niet open gedaan en niemand gezien .onder de deur dorpel gekropen denk .hoop dinsdag dat ze me.kunnen helpen daar heb een afspraak .

ad
door addiebrus - Aug 25, 2007 om 00:11
22 Antwoorden / 6 Vragen

hebben geen contrakt getekent is eerst intragas geweest en kregen opeens rekening met de naam dong .maar is al jaren geleden snapte we ook al niets van.