si
door singlion Jan 24, 2009 om 23:27
Huishouden & energie

Energie.nl

Vandaag gebeld door energie.nl. Contract 3 jaar 45% goedkoper als Nuon. Ik geloof dat niet meteen. Op gaslicht.com staan ze wel als goedkoopste. Ze beweerde dat bij verlaging tarieven het bedrag fluctueert. Wie heeft er ervaring mee. ze belt me volgede week terug.

507 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 25, 2009 om 01:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Alle deskundigen op alle programma's zeggen nu de prijs niet vast te zetten, maar te wachten tot het voorjaar, daar nu de prijs vrij hoog is , en het voor energiebedrijven het nu interezant is om de prijs vast te zetten, maar niet voor de concument, daar dat u nu gebeld word, ik ben ook al 3 keer gebeld deze week, dat doen ze niet als er voor hun niets te verdienen is, laat u niet gek maken, ik doe het tenminste niet, alle aanbiedingen waren duurder als wat ik nu betaal, dus voorzichtig zijn in deze.

Succes er mee.

ve
door verwijderd - Jan 25, 2009 om 11:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ze weten wel wie ze moeten bellen en door al dat bellen van die lui en al die mooie aanbiedingen blijf je overstappen.
Bij de ene wordt het nog mooier voorgespiegeld dan bij de ander, ik wordt er inmiddels helemaal gestoord van.

Maar nu weet deze Sukkel nog niet welke ik moet houden.

Ik blijf nu maar bij de oude zitten anders zeggen ze weer onder elkaar, zo ik er weer een Sukkel er ingeluisd.

Groet Sukkel

ve
door verwijderd - Jan 25, 2009 om 14:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

NIET DOEN.

Het kan nog dat de politiek ingrijpt in het kader van de crisis. En dan zit u met een vast contract aan dat vaste contract, met de dan hogere prijzen, vast.

Energieprijs stijgt! Hoe is dit mogelijk??

Recent hebben we gelezen dat de energiekosten zullen dalen in 2009 en dan verschijnt nu het nieuws dat ze juist stijgen, terwijl de olieprijs blijft dalen. Hoe kan dit? Moet Bos ingrijpen?
Per 1 januari gaat de consument zelfs fors meer betalen:
Essent: +9% voor gas en stroom
Eneco: +15% voor gas en +20% voor stroom
Nuon: +11% voor gas en +22% voor stroom
Dit betekent dat de consument al gauw 100 euro tot zelfs 190 euro per jaar meer gaat betalen.
Olieprijs vs Energiekosten
De laatste maanden is de olieprijs gezakt van 147 dollar per vat tot onder de 40 dollar. Omdat de energiekosten gekoppeld zijn aan de olieprijzen zou je dus ook verwachten dat de energiekosten gaan dalen. Maar omdat de energieprijzen voor 2009 eerder dit jaar al zijn vastgesteld toen een vat olie nog zo'n 140 dollar kostte gaan we dus fors meer betalen.
Dit zorgt nu voor een hele vreemde situatie waarin de consument het al moeilijk heeft door de kredietcrisis en de energiebedrijven nu juist bakken met geld extra gaan verdienen door extra hoge energiekosten door te berekenen aan de consument.
Pas halverwege 2009 wordt verwacht dat de gasprijs zal dalen, maar dit duurt voor velen wellicht te lang. Moet de politiek ingrijpen?

ve
door verwijderd - Jan 25, 2009 om 14:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag singlion,

Allereerst is het belangrijk met welke energie.nl jij te maken hebt. Is dat........................................

Energie.nl (Electrabel), of

Nl.energie.nl (NEM), of

EnergieDirect.nl

Er zijn immers betrouwbare en minder betrouwbare enegieleveranciers.

Op voorhand wil ik hier wel stellen dat een langdurig kontrakt afsluiten (bijvoorbeeld een 3jarig kontrakt) heel erg onverstandig is. Je loopt een gerede kans dat je veel duurder uit bent op het eind van de rit en in een administratieve puinhoop terecht komt.

Met vriendelijke groet, Read.