Ge
door Gerrit1971 Feb 9, 2024 om 12:58
Huishouden & energie

Energieofferte,

Een eneregiebedrijf stuurt mij een offerte die ik niet wil accepteren. De medewerker stelt zich zeer dringend -bijna agressief- op en dreigt met een boete als ik de offerte niet accepteer. Kan en mag dit? Wat doe ik nu?

4211 10 Rapporteer
ju
door juliomariner - Feb 9, 2024 om 13:03
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Nee natuurlijk mag dit niet. Ze kunnen u helemaal geen boete opleggen.
Vertel deze "heer" rustig dat u niet meer lastig gevallen wilt worden omdat u anders een aangifte wegens bedreiging tegen hem zult doen.
Als u minder netjes wilt zijn kunt u zeggen "dat hij naar de kl*ten kan lopen"

sira
door sira - Feb 9, 2024 om 13:03
2345 Antwoorden / 24 Vragen

Heeft u ze in eerste instantie benaderd?

Ik adviseer u gewoon de lijn te verbreken, maar omdat ik het hele verhaal niet ken, adviseer ik u ook uw bestaande energieleverancier te bellen en uit te leggen dat u onder geen beding plannen hebt om over te stappen naar een andere leverancier.

rj
door rjw - Feb 9, 2024 om 13:05
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Iets meer achtergrondinformatie is wel handig in dit geval.

tenormin
door tenormin - Feb 9, 2024 om 13:32
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Een energiebedrijf stuurt niet uit zichzelf een offerte. Ik ga er vanuit dat u hen zelf benadert heeft. U hebt het kennelijk eerst geaccepteerd en u wilt zich nu terugtrekken? Dat kan dus consequenties hebben.

ju
door juliomariner Feb 9, 2024 om 14:29
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Zelfs als TS om een offerte heeft gevraagd is hij niet verplicht er op in te gaan. TS is volgens mij gewoon benaderd door zo'n energiecowboy die denkt met een beetje druk wel een opdrachtje te kunnen scoren.

tenormin
door tenormin Feb 9, 2024 om 14:35
16836 Antwoorden / 108 Vragen

De TS is nogal vaag over hoe het contact tot stand is gekomen, dus u gaat van het ene en ik van het andere uit. Ik ben nog nooit benaderd door wat u een cowboy noemt. Althans, niet met pressie.

ju
door juliomariner Feb 9, 2024 om 15:47
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Ik krijg die mafkezen bijna wekelijks aan de lijn. Weet er wel weg mee.
Zou gauw ik iets hoor van energie-: voordeel, collectief etc. hang ik direct op.

@H
door @HENK@ Feb 12, 2024 om 12:04
159 Antwoorden / 1 Vragen

ook nooit met cowboys te maken gehad, maar misschien trekken "mafkezen" mafkezen aan ? ;-)

wi
door witteke - Feb 9, 2024 om 14:37
50 Antwoorden / 11 Vragen

Ook bij mij gebeurt,en ik had er ook niet om gevraagd,snel je rechtsbijstands verzekering inschakelen

Mabelle
door Mabelle - Feb 9, 2024 om 15:26
427 Antwoorden / 1 Vragen

Als het gewoon een aanbod is, hoef je met de offerte natuurlijk niet akkoord te gaan.

alk
door alk - Feb 12, 2024 om 12:50
86 Antwoorden / 9 Vragen

Energie maatschappijen sturen niet ongevraagd een offerte. Je eigen energiebedrijf attendeerd je hoogop dat ze je een voordeliger vast contract kunnen aanbieden waar je al dan niet op in kunt gaan. Jou zgn. energiebedrijf zal een energie cowbow van een callcenter zijn welke een vette bonus krijgt als hij iemand als jou erin heeft geluisd. Vandaar ook zijn loze dreigementen. Ten alle tijden dergelijk gesprekken met een voice recorder (Playstore) opnemen. Hij neemt ook alle gesprekken op.

mo
door mof - Feb 12, 2024 om 15:47
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Niets. Hoezo zou u een offerte moeten accepteren? Als u de offerte niet accepteert zit u nergens aan vast.

anduril
door anduril - Feb 12, 2024 om 16:52
167 Antwoorden / 1 Vragen

@Alk "te allen tijde".

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Feb 12, 2024 om 19:14
2065 Antwoorden / Vragen

Taal Nazi.

1paul
door 1paul - Feb 12, 2024 om 17:21
3153 Antwoorden / 0 Vragen

niet accepteren, klaar, jij maakt uit met wie je in zee gaat en niemand anders, bel je eigen energie maatschappij op en overleg dit even, geef gelijk aan dat je niet bent overgestapt en vraag ze dat te melden op te schrijven..