Energierapport Essent
Ik heb sinds Februari een slimme meter.
Sinds 13 maart een flex contract ivm einde van het contract.
Eind maart opeens geen info van essent over maand verbruik/kosten per maand aan energie.
Ben nu al maanden bezig om een energierapport te krijgen, elke keer na contact 50 dagen wachten dan krijgt u die zeker.
Wat kan ik nu doen om essent te dwingen om aan mij te leveren en niet nu weer over 50 dagen(23 november)
Essent heeft toch een wettelijke verplichting om dit aan je door te geven(via mail of app)
Op wat voor een manier kan ik essent wel aan het werk krijgen om dit te regelen?
Kassa , De Belbus , Acm ?
want via de Essent chat of telefoon kom ik niet verder loop daar al die maanden tegen een muur.
Ik wil gewoon de maandelijkse kosten weten van mijn verbruik.
groetjes peet
Natuurlijk zou de leverancier maandelijks een overzichtje moeten sturen, die meestal weken later komt dan de maand is afgelopen. Aan de andere kant kost het veel minder tijd en energie om de app te gebruiken waar zelfs op dagbasis inzicht komt in de kosten.
laat ik nou ook op de app geen energie rapport of maandelijks verbruik vanaf maart niet meer kunnen zien.
dagteller kan ik soms zien dan dagen geen overzichten.
Kunt u dan niet inloggen bij uw Essent? Als het goed is moet u uw eigen verbruik toch iedere maand kunnen lezen? Eneco stuurt me iedere maand een berichtje met mijn verbruik.
k kan inloggen op mijn essent maar kunnen mij geen energierapport geven vanaf eind maart begin april.
hun registratie stopte toen mijn contract flex werd. sindsdien geen overzichten meer.
@peetheft. Dat is toch wel erg vreemd, hoor. Niemand met een nieuw contract krijgt het vast tegenwoordig. Ik ben inmiddels bij Eneco (helaas) ook op varial ove rmoeten gaan. Maar krijg nog steeds alles te zien, lezen wat ik wil. Plus iedere maand (zoals geschreven) een mailtje van hen wat ik heb verbruikt. Misschien heeft Essent problemen met communiceren? Zou het niet weten. En ik les net van @henkdezevende dat ze een storing hebben: dat zal het dus wel zijn.
Ze hebben een storing en waar niet is verliest de keizer zijn recht. Er staan helaas geen direct opeisbare boetes op dit soort problemen hoewel je je af kunt vragen of het dan sneller was gegaan.
Via de site is de storing allang opgelost .
Grappig
Hallo Peetheft ,
Log in op de site van Essent met e-mailadres en wachtwoord , klik op de rode regel .
https://www.essent.nl/klantenservice/persoonlijke-gegevens/hulp-bij-inloggen
U krijgt dan dit te zien ( tijdsduur kan ook langer zijn ) : Wanneer u ingelogd bent klikt u links in het rijtje op verbruik
weet ik inloggen lukt ook maar mededeling kunnen geen energieraport tonen ook geen overzicht van het laatste half jaar
Heb je het lezen op afstand van de slimme meter geactiveerd?
https://www.liander.nl/consument/slimme_meter/uitlezen
De app doet het al weer.
lezen op afstand staat bij een nieuwe slimme meter automatisch aan.
heeft 6 weken gewerkt en stopte toen mijn vast contract flexible werd
bij de app ook mededeling kan geen energierapport tonen
Heb je wel een afrekening gekregen van je vaste contract?
Heb je ingelogd op mijn Liander om te kijken of de meter op uitlezen staat?
Voor het verbruiksrapport dat Essent je stuurt, zijn ze afhankelijk van je netbeheerder. De meetgegevens van je meter worden naar de beheerder gestuurd. En er is geen wettelijke verplichting, maar het is een zgn "service".
mijn tip: Neem zelf je standen 1x per dag/week/maand (zelf invullen wat je wil). Dan krijg je heel snel een idee over je gebruik. Doe je dit per week, dan krijg je heel snel inzicht in je verbruik en heb je ook geen bel kosten
bedankt voor je tip,
ik heb de meterstanden van 12 jaar geleden nog.
ik weet mijn wekelijks verbruik wel maar ik krijg niet te zien hoeveel ik voor die kwh of kuub betaal.
want daar gaat het om je hebt vandaag 7kwh gerbruikt en dat heeft u .??. euro gekost.
ik heb in de laatste jaar 5 verschillende energie tarieven gehad daar raak je het kwijt van kluts
uuh de kluts van kwijt.
en ja volgens de acm is een energiemaatschapij verplicht om je een maandelijk rapport te sturen
en of inzage in kosten voor verbuik te leveren
Ik ga de discussie niet aan, maar het lijkt mij vreemd dat er een verplichting is om je een maandelijks rapport te sturen. Ze weten je werkelijke verbruik alleen maar, als er toestemming gegeven is dat je verbruiksgegevens gedeeld wordt. En als je verbruiksgegevens niet gedeeld worden, kan de energieleverancier je geen inzage geven in de kosten van verbruik. En er is geen verplichting dat meetgegevens gedeeld moeten worden.
@peetheft ,
Neem eens contact op met het hoofdkantoor :
Adresgegevens:
Essent Hoofdkantoor
Willemsplein 4
5211 AK Den Bosch
Tel: 088-8511000
Bedankt die gaan we eens proberen
Graag gedaan , niet geschoten is altijd mis , suc6
Als nakomer deze info: https://allestoringen.nl/storing/essent/
Ik vraag mij af waar geregeld zou zijn dat het leveren van een maandelijks overzich wettelijk verplicht is bij een slimme meter. Het komt oip mij meer over als service maar ik kan het verkeerd hebben. Mogelijk kan men u daarover bij www.gaslicht.com nader informeren of bij de ACM www.consuwijzer.nl
Beste Peetheft,
Ik ontvang al maanden geen energierapporten meer. Na veel gebel met Liander (netwerkleverancier) en eindeloos veel geduld had ik een vrouw aan de telefoon die verder keek. Wat blijkt: Mijn meter is kapot. Geeft een 014 code af. De meter moet dus vervangen worden.
Vorige week kreeg ik een mail dat door een tekort aan onderdelen, het nog wel 7 mnd. kan duren dat de meter vervangen kan worden!!
Niet voor één gat te vangen, heb ik zelf een schemaatje gemaakt op de computer en daar vul ik elke maand de meterstanden in. Op deze manier zie ik toch hoe mijn verbruik is. Gelukkig heb ik tot 2026 een vast contract.
Essent (productleverancer) krijgt dus óók geen gegevens door van Liander. Dus om daar op in te loggen heeft geen nut. We zullen geduld moeten hebben.
Neem een gratis account op https://slimmemeterportal.nl/ dan kan je de volgende dag je verbruik al zien
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Instelling WTW unit
De WTW unit is geplaatst naast een cv die de vloerverwarming en het tapwater verzorgt. We hebben een huurwoning sinds 5 jaar en al net zo lang problemen met de atmosfeer in huis, Het stinkt heel vaak; het is vaak kurkdroog; het tocht; het ene moment is het koud en dan weer warm. Wie kan mij helpen, via de woning stichting en de installateur wordt ik het bos in gestuurd. Het gaat om een Zehnder wtw ... Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer