ye
door yeshaya Apr 6, 2012 om 13:50
Huishouden & energie

Enexis

Ik zou graag willen weten of er iemand is dit ook heeft mee gemaakt dat Je bij enexis net beheerder 10 werk dagen moest wachten om aan gesloten te worden en vervolgens nu al 4 weken wacht en ze iedere keer tegen je zeggen mevrouw uw word met spoed aangesloten omdat uw betaling reeks is voldaan. en dan weer mevrouw uw word 2 uur van te voren gebeld voor aansluiting voor vandaag en dit gebeurd niet en je belt er weet achter aan en je weer het hele verhaal moet vertellen en ze weer zeggen mevrouw ik zie dat u betaald heeft en ik zal dit morgen bij de afdeling aansluiting neerrleggen dat ze u voor het weekend nog moeten aan sluiten en vervolgens weer niet gebeurd en je dan weer belt en dan opeens te horen krijgt. maar mevrouw uw verschuldigd bedrag is nog niet helemaal voldaan er staat nog wast open. terwijl alles al is voldaan bewijs en alles heb ik ook dit bij de incasso bureau hebben gemeld en zei ook zeggen alles is betaald. en op de dag van spoed aansluiting dat je dan krijgt te horen mevrouw er staat nog een bedrag open. terwijl ik om 08:00 moest bellen sochtends om te horen op welk tijdstip zij die dag zullen komen. dit is toch niet normaal?? krijg dit al 4 weken te horen. en vandaag zouden ze me aansluiten en moest vannochtend bellen om te horen hoe laat krijg je dit.
ik zou graag willen weten wat ik hier aan kan doen. en of iemand anders dit ook heeft meegemaakt.

2274 3 Rapporteer

en
door enexiswebcare - Apr 6, 2012 om 16:31
17 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte mevrouw Yeshaya,

In uw bericht geeft u aan dat u afgesloten bent en dat het niet lukt om weer aangesloten te worden. Ik kijk graag voor u na wat ik hierin kan betekenen.

Hiervoor heb ik wel persoonlijke gegevens van u nodig. Ik vraag u daarom een e-mail te sturen naar webcare@enexis.nl, met daar in uw telefoonnummer en adresgegevens. Ik of mijn collega zal dan op korte termijn contact met u opnemen.

Ik zie u gegevens graag tegemoet.
Met vriendelijke groet,

Gerard
Enexis Webcare

kw
door kwelbast - Jul 13, 2012 om 14:06
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben overgestapt van Essent naar Greenchoice. Het is al bizar dat dat overstappen 3 maanden duurt, maar goed. Gas- en electriciteitstanden doorgegeven aan de nieuwe leverancier. Nu, na al die weken (Essent doet er 6 weken over om een eindafrekening te maken - blij dat ik daar weg ben) krijg ik een eindafrekening met een foute electriciteitsmeterstand. Essent gebeld. "Dit is wat we hebben doorgegeven" hoor ik daar. Greenchoice (klantvriendelijke mensen) gebeld. Zij zeggen dat zij de juiste standen aan Enexis (netbeheerder) hebben doorgegeven. Enexis gebeld. Daar wordt gezegd dat ze alleen gasmeter-standen hebben ontvangen en zelf maar iets hebben geschat. In mijn nadeel dus. Inmiddels maar een klacht ingediend bij Enexis. Hoewel het maar om ongeveer 16 euro gaat, weiger ik te betalen aan Essent wat niet wordt geleverd. Iemand hier nog meer ervaringen mee?

ye
door yeshaya - Jul 18, 2012 om 21:12
4 Antwoorden / 1 Vragen

Het is me toch wat met enexis.
zoals jullie hier boven al konden lezen had ik al een grote moeite om her aan gesloten te worden. nu op 10 juli kreeg ik van de medewerker( erg aardige man hoor, ook goed geholpen) dat ik mijn her aansluitkosten mocht overmaken op hun rekening, ze hadden voor mij een uitzondering gemaakt, dus ik 10 juli het bedrag over maken, en ik zou dan per direct aangesloten worden. ik al meer dan 2weken bijna aan het wachten tot ik een telefoontje krijg met wanneer en welk tijdstip iemand langs komt om me her aan te sluiten. helemaal niks. dus ik denk ik mail weer eens even met Gerard van Webcare. kreeg ik een reactie terug van een dame die had gezegt dat enexis geen bedrag had ontvangen en of ik het wel naar een goeie rekening had gestort. dus ik kijk op mijn internetbankieren en wat zie ik de 17de juli, had enexis het bedrag weer terug gestort.( wat dan ook weer vaag is, want dat duurd daar dan ook 10 dagen zeker voor dat een bedrag word terug gestort) en het mooieste is het bericht wat ik per mail kreeg dat ze dus het bedrag niet hadden ontvangen was ook van gisteren de 17de. ik ben het echt zat. dit is zeker niet de eerste keer dat ze geld kwijt zijn geraakt en vervolgens een week later het dan toch weer hebben.
eigenlijks is mijn 10 werkdagen tot her aan sluiten nog niet verlopen. dus ik heb dan ook geeist dat ze me morgen of vrijdag weer her aan sluiten. ikheb ze het betaalbewijs en het bewijs dat ze het de 17de weer terug hadden gestort mee gezonden naar hun.maar gelijk ook even een advocaat ingeschakkeld en die vertelde me, dat ik dus inderdaad mocht eisen,( de fout ligt bij hun) om binnen 24 uur her aangesloten te worden. omdat het al zo lang duurde en enexis steeds het geld kwijt was en niet wist waar het was. krijg je te horen het zweefd nog ergens maar waar?? dan weet je als klant wel genoeg hoe het daar aan toe gaat. wil mensen bij deze laten weten dat je eigenlijks als het je te lang duurd en een bedrijf doet deze dingen en of weten niet waar het geld is. schakkel dan een advocaat in, heb ik ook gedaan . er zou gewoon een instantie onderzoek moeten doen naar zulke instellingen/bedrijven
gelukkig dat ik door de weeks nooit thuis ben ivm werk in amsterdam en dat ik daar een woning heb. want dit kan echt niet!!!