czar
door czar Feb 13, 2014 om 12:16
Huishouden & energie

Enexis

Dit is geen vraag, maar meer een tip.
Wil je vanuit het buitenland met Enexis bellen, of wil je goedkoper dan het 0900 nummer bellen, bel dan naar 088-8573565
Dat is de klachten-service, die geen service is.
Ik moet 290 euro betalen voor heraansluitingskosten terwijl ik onterecht ben afgesloten i.v.m. een sanering, waarvoor weer een derde partij is ingehuurd. Dat het onterecht is, is tot 3x toe bevestigd door Enexis. Maar ik moet het toch betalen, want zo zit het in hun systeem.
En nu komt het: ik kan dat bedrag niet overmaken, ik moet dat aan de deur pinnen. Want anders kunnen ze het niet verwerken in hun systeem, omdat er geen factuur is. Begrijpt u het nog? Het betreft een geerfde woning en ik woon in het buitenland. Alle rekeningen zijn voldaan, ook tot 3x toegegeven door Enexis. Ik betaal al 2,5 jaar netwerkkosten voor gas terwijl het netwerk is afgesloten. Telefonisch zijn ze alleen met enorme omwegen te bereiken en ook dat wordt bevestigd door de klantenservice. ""We horen die klacht wel vaker", maar ze doen er dus niks mee.

Dit wordt een hele lange strijd met een klote-bedrijf waarvoor je dus niet kunt kiezen, je zit immers vast aan je netwerkbeheerder.

5252 14 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 13, 2014 om 12:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo czar,

.....Dit is geen vraag, maar meer een tip.....

Waarom zet je het dan hier i.p.v. bij Tips?

czar
door czar - Feb 13, 2014 om 12:56
1209 Antwoorden / 20 Vragen

Omdat het toch een klacht is en tevens een tip, wijsneus.

edrick3
door edrick3 - Feb 13, 2014 om 13:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=czar schreef op donderdag 13 feb 2014, 12:56]Omdat het toch een klacht is en tevens een tip, wijsneus.

Maar diyt is geen klachtenrubriek, maar Vraag & Beantwoord.
Wat is je vraag, wijsneus?

tijger1
door tijger1 - Feb 13, 2014 om 13:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Afgesloten ivm een sanering? Als de meter niet verwijderd is blijft u betalen. Afgezien daarvan, een leegstaand huis moet in de winter toch ook vorstvrij gehouden worden, anders komt u voor nog grotere kosten te staan.

Het nut van uw tip over bellen, is niet erg nuttig. Zoveel mensen zullen niet vanuit het buitenland met Enexis bellen.

Maar hebt u klachten over de netwerkbeheerder of uw energieleverancier ga dan naar de geschillencommissie.

ro
door ron530 - Feb 13, 2014 om 13:21
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De grote vraag is wel of u voor die woning ook een energiecontract heeft afgesloten want als er bij Enexis geen leverancier bekend is volgt automatisch afsluiting van energie.

czar
door czar - Feb 13, 2014 om 13:56
1209 Antwoorden / 20 Vragen

Hohoho,

Het betreft een geerfde woning. Zelf woon ik 78 km verderop in Duitsland.
Enexis heeft een sanering laten doorvoeren door een ander bedrijf. Met dat andere bedrijf heb ik afspraken gemaakt, omdat de sanering tot in de woning moest worden doorgevoerd.
Nu is de woning verkocht (voorlopig koopcontract) en er is een sleutel-overeenkomst met de nieuwe eigenaar. Dat is een opkoper die nog wat gaat klussen aan de woning voor de uiteindelijke verkoop-overdracht bij de notaris. Geen probleem, lijkt me. Alle stukken liggen ook bij mijn notaris.
Maar ja, water en gas zijn wel zo handig bij het klussen. Water was geen probleem, keurig geregeld, maar gas is wel een probleem.
Ik heb net weer Enexis aan de lijn gehad. Ze zijn niet bereikbaar vanuit het buitenland en andere afdelingen willen of kunnen niet doorverbinden. De holding neemt de telefoon gewoon niet op.
Ik betaal al ruim 2 jaar netwerkkosten zonder een netwerk-aansluiting te hebben. Ik heb ook even een klacht ingediend en het automatische antwoord op die klacht is: we beslissen voor 26 maart. Ik heb echter nu een gasaansluiting nodig waarvoor ik al 2 jaar onterecht betaal, want die wordt niet geleverd. Enexis heeft ook een chat-functie op haar website, maar dat blijkt een nep-chat te zijn. Het antwoord daarop wordt door een computer gegenereerd.

De grote vraag of ik een energiecontract heb kan ik beantwoorden met JA.
Ik betaal dus via de leverancier al ruim 2 jaar voor een gas-aansluiting terwijl die door de netbeheerder onterecht is afgesloten. Dit is ook allemaal bevestigd door Enexis. Sterker nog, zij beweren dat ik ook moet betalen voor een aansluiting die er niet is. Maak er maar chocola van denk ik dan.

Even voor de duidelijkheid: de eerste stap is zo snel mogelijk gas krijgen, ook al betaal ik dat onterecht en de tweede stap is dat geld dan weer terugvorderen.

czar
door czar - Feb 13, 2014 om 14:21
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 13 feb 2014, 13:05]

Maar diyt is geen klachtenrubriek, maar Vraag & Beantwoord.

diyt ??

Wijsneus.
Is er iemand in NLD die dit kassa-forum serieus neemt?
Ik ben gewoon een telefoonnummer van Enexis aan het verspreiden, meer niet.

Op dit forum zitten alleen maar sukkels.
En ja, daar ben ik er zelf ook eentje van.
Voor serieuze zaken ga ik wel naar een goed forum.

edrick3
door edrick3 - Feb 13, 2014 om 14:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@czar,

.....Is er iemand in NLD die dit kassa-forum serieus neemt?.....
.....Op dit forum zitten alleen maar sukkels.......
.....Voor serieuze zaken ga ik wel naar een goed forum......

Vraag me dus af waarom je dan op dit forum post.
Je neemt je eigen 'zaak' dus blijkbaar niet serieus.

Aangezien er alleen maar sukkels op dit forum zitten lijkt het me niet dat er hier verder nog gereageerd moet worden!!

(O ja, diyt is een typefoutje = dit, wijsneus)

czar
door czar - Feb 13, 2014 om 14:42
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 13 feb 2014, 14:32]@czar,
Vraag me dus af waarom je dan op dit forum post.

Dat heb ik duidelijk geschreven:

"Ik ben gewoon een telefoonnummer van Enexis aan het verspreiden, meer niet."

Maar ja, begrijpend lezen is niet aan dit kassa-forum-lid voorbehouden.

tijger1
door tijger1 - Feb 13, 2014 om 14:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=czar schreef op donderdag 13 feb 2014, 14:21][quote=edrick3 schreef op donderdag 13 feb 2014, 13:05]

Maar diyt is geen klachtenrubriek, maar Vraag & Beantwoord.

diyt ??

Wijsneus.
Is er iemand in NLD die dit kassa-forum serieus neemt?
Ik ben gewoon een telefoonnummer van Enexis aan het verspreiden, meer niet.

Op dit forum zitten alleen maar sukkels.
En ja, daar ben ik er zelf ook eentje van.
Voor serieuze zaken ga ik wel naar een goed forum.

Het telefoonnummer van Enexis kan niemand hier wat schelen, dus plaats dat maar op een goed forum.

czar
door czar - Feb 13, 2014 om 15:12
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 13 feb 2014, 14:49]
Het telefoonnummer van Enexis kan niemand hier wat schelen, dus plaats dat maar op een goed forum.

En waar haal je die wijsheid nu weer vandaan?
Ik kan je volksstammen aanwijzen die er wel belang bij hebben.

En zoals gezegd: "Ik ben gewoon een telefoonnummer van Enexis aan het verspreiden, meer niet."

U bevestigt de stelling dat het niveau van het kassa-forum net zo laag is als dat van het onderliggende
TV-programma.

tijger1
door tijger1 - Feb 13, 2014 om 15:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zit in de verkeerde afdeling.

ro
door ron530 - Feb 13, 2014 om 15:19
4084 Antwoorden / 17 Vragen

=czar schreef op donderdag 13 feb 2014, 12:16: Dit is geen vraag, maar meer een tip.
Wil je vanuit het buitenland met Enexis bellen, of wil je goedkoper dan het 0900 nummer bellen, bel dan naar 088-8573565

@czar waarom hangt er dan een heel verhaal aan vast als die toch niet van toepassing is.

Redacteur
door Redacteur - Feb 13, 2014 om 15:46
1055 Antwoorden / 62 Vragen

Dit topic wordt gesloten vanwege de toon van reageren. Ook betreft het geen consumentenvraag.

De redactie