Enexis
Dit is geen vraag, maar meer een tip.
Wil je vanuit het buitenland met Enexis bellen, of wil je goedkoper dan het 0900 nummer bellen, bel dan naar 088-8573565
Dat is de klachten-service, die geen service is.
Ik moet 290 euro betalen voor heraansluitingskosten terwijl ik onterecht ben afgesloten i.v.m. een sanering, waarvoor weer een derde partij is ingehuurd. Dat het onterecht is, is tot 3x toe bevestigd door Enexis. Maar ik moet het toch betalen, want zo zit het in hun systeem.
En nu komt het: ik kan dat bedrag niet overmaken, ik moet dat aan de deur pinnen. Want anders kunnen ze het niet verwerken in hun systeem, omdat er geen factuur is. Begrijpt u het nog? Het betreft een geerfde woning en ik woon in het buitenland. Alle rekeningen zijn voldaan, ook tot 3x toegegeven door Enexis. Ik betaal al 2,5 jaar netwerkkosten voor gas terwijl het netwerk is afgesloten. Telefonisch zijn ze alleen met enorme omwegen te bereiken en ook dat wordt bevestigd door de klantenservice. ""We horen die klacht wel vaker", maar ze doen er dus niks mee.
Dit wordt een hele lange strijd met een klote-bedrijf waarvoor je dus niet kunt kiezen, je zit immers vast aan je netwerkbeheerder.
[quote=czar schreef op donderdag 13 feb 2014, 12:56]Omdat het toch een klacht is en tevens een tip, wijsneus.
Maar diyt is geen klachtenrubriek, maar Vraag & Beantwoord.
Wat is je vraag, wijsneus?
Afgesloten ivm een sanering? Als de meter niet verwijderd is blijft u betalen. Afgezien daarvan, een leegstaand huis moet in de winter toch ook vorstvrij gehouden worden, anders komt u voor nog grotere kosten te staan.
Het nut van uw tip over bellen, is niet erg nuttig. Zoveel mensen zullen niet vanuit het buitenland met Enexis bellen.
Maar hebt u klachten over de netwerkbeheerder of uw energieleverancier ga dan naar de geschillencommissie.
De grote vraag is wel of u voor die woning ook een energiecontract heeft afgesloten want als er bij Enexis geen leverancier bekend is volgt automatisch afsluiting van energie.
Hohoho,
Het betreft een geerfde woning. Zelf woon ik 78 km verderop in Duitsland.
Enexis heeft een sanering laten doorvoeren door een ander bedrijf. Met dat andere bedrijf heb ik afspraken gemaakt, omdat de sanering tot in de woning moest worden doorgevoerd.
Nu is de woning verkocht (voorlopig koopcontract) en er is een sleutel-overeenkomst met de nieuwe eigenaar. Dat is een opkoper die nog wat gaat klussen aan de woning voor de uiteindelijke verkoop-overdracht bij de notaris. Geen probleem, lijkt me. Alle stukken liggen ook bij mijn notaris.
Maar ja, water en gas zijn wel zo handig bij het klussen. Water was geen probleem, keurig geregeld, maar gas is wel een probleem.
Ik heb net weer Enexis aan de lijn gehad. Ze zijn niet bereikbaar vanuit het buitenland en andere afdelingen willen of kunnen niet doorverbinden. De holding neemt de telefoon gewoon niet op.
Ik betaal al ruim 2 jaar netwerkkosten zonder een netwerk-aansluiting te hebben. Ik heb ook even een klacht ingediend en het automatische antwoord op die klacht is: we beslissen voor 26 maart. Ik heb echter nu een gasaansluiting nodig waarvoor ik al 2 jaar onterecht betaal, want die wordt niet geleverd. Enexis heeft ook een chat-functie op haar website, maar dat blijkt een nep-chat te zijn. Het antwoord daarop wordt door een computer gegenereerd.
De grote vraag of ik een energiecontract heb kan ik beantwoorden met JA.
Ik betaal dus via de leverancier al ruim 2 jaar voor een gas-aansluiting terwijl die door de netbeheerder onterecht is afgesloten. Dit is ook allemaal bevestigd door Enexis. Sterker nog, zij beweren dat ik ook moet betalen voor een aansluiting die er niet is. Maak er maar chocola van denk ik dan.
Even voor de duidelijkheid: de eerste stap is zo snel mogelijk gas krijgen, ook al betaal ik dat onterecht en de tweede stap is dat geld dan weer terugvorderen.
[quote=edrick3 schreef op donderdag 13 feb 2014, 13:05]
Maar diyt is geen klachtenrubriek, maar Vraag & Beantwoord.
diyt ??
Wijsneus.
Is er iemand in NLD die dit kassa-forum serieus neemt?
Ik ben gewoon een telefoonnummer van Enexis aan het verspreiden, meer niet.
Op dit forum zitten alleen maar sukkels.
En ja, daar ben ik er zelf ook eentje van.
Voor serieuze zaken ga ik wel naar een goed forum.
@czar,
.....Is er iemand in NLD die dit kassa-forum serieus neemt?.....
.....Op dit forum zitten alleen maar sukkels.......
.....Voor serieuze zaken ga ik wel naar een goed forum......
Vraag me dus af waarom je dan op dit forum post.
Je neemt je eigen 'zaak' dus blijkbaar niet serieus.
Aangezien er alleen maar sukkels op dit forum zitten lijkt het me niet dat er hier verder nog gereageerd moet worden!!
(O ja, diyt is een typefoutje = dit, wijsneus)
[quote=edrick3 schreef op donderdag 13 feb 2014, 14:32]@czar,
Vraag me dus af waarom je dan op dit forum post.
Dat heb ik duidelijk geschreven:
"Ik ben gewoon een telefoonnummer van Enexis aan het verspreiden, meer niet."
Maar ja, begrijpend lezen is niet aan dit kassa-forum-lid voorbehouden.
[quote=czar schreef op donderdag 13 feb 2014, 14:21][quote=edrick3 schreef op donderdag 13 feb 2014, 13:05]
Maar diyt is geen klachtenrubriek, maar Vraag & Beantwoord.
diyt ??
Wijsneus.
Is er iemand in NLD die dit kassa-forum serieus neemt?
Ik ben gewoon een telefoonnummer van Enexis aan het verspreiden, meer niet.
Op dit forum zitten alleen maar sukkels.
En ja, daar ben ik er zelf ook eentje van.
Voor serieuze zaken ga ik wel naar een goed forum.
Het telefoonnummer van Enexis kan niemand hier wat schelen, dus plaats dat maar op een goed forum.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Oude stroom meter verplicht vervangen ?
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
Glasvezel voor de prijs van een auto!!
Offerte aangevraagd voor aanleg van glasvezel in woning. Kost maar liefst €10.664,00 Is hier iets aan te doen? Lees meer
Krimpflatie
Hr.- mevr. Hoogvliet Wij doen altijd onze boodschappen Bij Hoogvliet in Houten wat mij al een tijd opviel dat de eieren kleiner werden krimpflatie, ik koop altijd de L qua grootte zitten ze tussen de M en de S geen verschil ik heb ze thuis nagewogen als ik in de winkel ga kijken in de dozen L zie ik qua grootte ook geen verschil. [edit-red.] Eieren zijn verkrijgbaar in vier gewichtsklassen ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer