no
door norely Mar 3, 2014 om 22:50
Huishouden & energie

Ernstige klachten over Kompasdakkapellen te Enschede

In jan. 2013 ’n overeenkomst gesloten met Kompasdakkapellen te Enschede voor 2 dakkapellen plus afwerken zolderkamer. Het zou in één week klaar kunnen zijn, eventueel met een uitloop, zo werd me beloofd.Meteen 30 % aanbetaald.

‘k Wilde graag een voorjaarsproject. Na veel verzoeken is er op 15 juni nog niets gerealiseerd , maar ik moet wel nog eens 30 % aanbetalen.

Eerste dakkapel staat gepland 3 juli, maar er wordt op het laatste moment afgebeld.
Plaatsing v.d.1ste dakkapel op 23 juli.( voorjaarsproject?)
Op 25 juli moet ik wéér aanbetalen (voor ramen waar alleen pas mondeling over is gesproken )
Pas veel later blijkt hij me 1075,= euro meer als aanbetaling te hebben gevraagd dan de uiteindelijke vraagprijs van de ramen is. Let op: dat heet dan: áánbetaling.

Op een luttel bedrag na, heb ik hiermee - hij duldt geen tegenspraak- het totaal bedrag voor de realisatie van de zolder al op 25 juli 2013 moeten voldoen!!!

Voor de 2de dakkapel komen we een grotere maat overeen.
Deze dakkapel wordt op 6 sept. geleverd, echter zónder dakraam aan de kant van de voorzolder.
Bij beide dakkapellen ontbreekt dan de constructie en de slapers, het waait binnen, het lekt e.d.
( Broddelwerk wordt het door een kenner genoemd.)
Het werk ligt voor de zoveelste keer stil. Na regelmatig bellen, mailen, vriendelijk verzoeken ontbreekt er nu (in mrt. 2014) nog steeds een raam .

In nov. komt er een timmerman die alsnog alles piekfijn in orde maakt en de zolder aftimmert.
Na een de mondelinge aankondiging van een aangetekende brief wordt er een stukadoor toegezegd, die hij tot op heden ( begin mrt. 2014) nog niet betaald heeft.
De loodgieter die de wastafel en de verwarming gedemonteerd heeft, heeft ook nog geen cent gezien.

En dan? Het blijft doodstil!
De tel. wordt niet meer opgenomen, de e-mails komen als onbestelbaar terug.
Kompasdakkapellen lijkt niet meer te bestaan. Alle contact is onmogelijk.
Als ik ’n keer zonder nr. vermelding bel, wordt er meteen opgenomen.
Hij laat het werk hier gewoon liggen, omdat het geld toch al binnen is?
Al 4 maanden kijk ik tegen een hoge berg bouwafval aan.

Begin dec. schakel ik mijn rechtsbijstand in.Hij reageert tot op heden nergens op!
Op 7 dec. stuur ik- ter kennisgeving- een brief naar RADAR.
Een schrijven naar de Consumentenbond ligt op stapel.

Teruglijkend: een horrorproject! Bijna nergens kon ik van op aan.
Smoezen, uitvluchten, kletspraat, helemaal niet komen opdagen of nooit op tijd.
(alleen m.b.t. geld innen is het bedrijf stipt. In sept. 2012 is dit bedrijf al eens failliet gegaan.)
Veel slapeloze nachten, veel geld kwijt en een onafgemaakte zolderverdieping.
Graag wil ik U lezer de desillusie, het bedrog en de vreselijke ellende besparen.

867 3 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 3, 2014 om 23:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

"Hij duldt geen tegenspraak."

Het is triest om te zeggen, maar u hebt de ellende zelf over u afgeroepen door zoveel vooruit te betalen en onderwijl te betalen terwijl de boel niet in orde was.

Als u uw rechtsbijstand ingeschakeld hebt, wat is dan het nut van een brief naar Radar? Of de Consumentenbond?

Doet die rechtsbijstandsverzekering niets?

ta
door tarmine - Mar 25, 2014 om 11:17
5 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt ook kompas dakkapel in Purmerend....is dat een andere??

br
door brabo21 - Apr 24, 2014 om 08:56
9 Antwoorden / 1 Vragen

Beste lezer,

Leest u ook vooral deze stream.

http://kassa.vara.nl/discussies/discussie/vadetail/ervaring-kompas-dakkapelen/